9 клас. Основи правознавства

Основи правознавства. 9 клас.              Дата. 22 травня.
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу «Якщо право – це професія»

І варіант   
І. Знайдіть одну правильну відповідь:
1. Яка з професій не є юридичною: 
     а) суддя;  б) вчитель правознавства;  в) слідчий;  г) адвокат
2. Згідно ст. 127 КУ «Правосуддя здійснюють ............»:
     а) прокурори;  б) адвокати;  в) слідчі;   г) судді
3. Основними юридичними професіями (спеціальностями ) є:
     а) прокурор;  б) адвокат;  в) нотаріус;  г) всі відповіді вірні.
4. Центральний орган виконавчої влади, мета якого – забезпечувати публічну безпеку й порядок – це......: 
     а) податкова служба;   б) прокуратура;  в) адвокатура;   г) національна поліція.
5. Національна юридична академія ім. Ярослава Мудрого знаходиться у: 
     а) Києві; б) Харкові;  в) Львові;  г) Донецьку.
6. Він слугує своєрідним містком між поліцією і суспільством, оскільки найбільше контактує з людьми:
     а) слідчий;  б) нотаріус;   в) прокурор;   г) дільничний офіцер поліції.
ІІ. Якому поняттю, терміну відповідають це визначення?:
……………………………………….. — система державних органів, що діють на основі й відповідно до закону, головною функцією яких є забезпечення законності та правопорядку, боротьба зі злочинністю та іншими правопорушеннями.
 ……………………… — особа, що надає юридичну допомогу, здійснює правовий захист, провадить справу у суді.
ІІІ. Встановіть логічні пари: поняття – визначення:
1)   Суддя
а) це спеціаліст, який використовує свої правові знання на практиці, тобто він вміє вчиняти певні юридичні дії, складати юридичні документи.
2)   Прокурор
б) це державний посадовець, представник судової влади, який здійснює правосуддя та виносить рішення в судовій справі
3)   Правозахисні організації
в) це посадова особа, що відповідає за виклад доказів проти особи, підозрюваної у здійсненні правопорушення, в ході судового розгляду у кримінальній справі.
4)   Юрист
г) це особливий вид недержавних неприбуткових організацій, діяльність яких спрямована на утвердження й захист прав і свобод людини, ефективний контроль за їхнім дотриманням державою, її органами і посадовими особами.

Відповідь: 1 -      ; 2 -      ; 3 -     ;  4 -
ІV. Дайте стислу відповідь на запитання:
Що вам відомо про правозахисну діяльність недержавних організацій і осіб?


ІІ варіант    
І. Знайдіть одну правильну відповідь:
1. Яка з професій не є юридичною: 
     а) прокурор;  б) слідчий;  в) вчитель правознавства;  г) нотаріус
2. Єдина система, яка в передбаченому законом порядку здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави – це...:
     а) адвокатура;  б) прокуратура;  в) національна поліція;   г) нотаріат України
3. Основна діяльність .................. спрямована на запобігання вчиненню правопорушень, порятунок людей, а якщо правопорушення вчинено, то – пошук і затримання винуватих у ньому осіб:
    а) прокуратури;  б) Національної поліції;  в) нотаріату;  г) адвокатури.
4. Особа, яка здобула юридичну освіту, може працювати в: 
     а) податковій службі;   б) прокуратурі;  в) адвокатурі;   г) всі відповіді вірні.
5. Патрульна служба поліції в Україні працює .......: 
     а) 8 год./добу; б) 18 год./добу;  в) цілодобово;  г) 12 год./добу.
6. Згідно ст. 54 ЗУ «Про судоустрій і статус суддів» «Суддя не може поєднувати свою діяльність із.....»: 
     а) підприємницькою;  б) адвокатською діяльністю;   в) обіймати будь-які інші оплачувані посади (крім викладацької, наукової чи творчої);   г) вірні всі варіанти
ІІ. Про яке поняття йде мова?:
……………………………… — це державний посадовець, представник судової влади, який здійснює правосуддя та виносить рішення в судовій справі.
……………………………… — посадова особа, що відповідає за виклад доказів проти особи, підозрюваної у здійсненні правопорушення, в ході судового розгляду у кримінальній справі.
 ІІІ. Встановіть логічні пари: поняття – визначення:
1)      Адвокат
а) це законодавчо уповноважена особа, в компетенцію якої входить вчинення нотаріальних дій.
2)      Правоохоронні органи
б) це службова особа, яка здійснює слідство.
3)      Слідчий
в) це особа, що на- дає юридичну допомогу, здійснює правовий захист, провадить справу у суді.
4)      Нотаріус
г) це система державних органів, що діють на основі й відповідно до закону, головною функцією яких є забезпечення законності та правопорядку, боротьба зі злочинністю та іншими правопорушеннями.

  Відповідь: 1 -      ; 2 -      ; 3 -     ;  4 -
ІV. Дайте стислу відповідь на запитання:
Які основні види адвокатської діяльності ви знаєте?

Виконати онлайн тести.
Завдання необхідно виконати до  22 травня 20:00 
Код доступу 1806412, використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Основи правознавства. 9 клас.      Дата. 15 травня.
Тема уроку. Практичне заняття «Ігровий суд».
Завдання.
1. Прочитати стр. 193 – 199 підручника
2. Перегляньте серію навчальних відеофільмів «Знайомство із судом»:
• Знайомство із судом. Фільм 1.
• Знайомство із судом. Фільм 3. Цивільний процес
• Знайомство із судом. Фільм 6. Європейський суд з прав людини
3. Порівняйте поняття, визначивши в них спільне та відмінне.
Поняття
Спільне
Відмінне
Цивільний процес
Кримінальний процес

Домашнє завдання.
Виконати тести «Практичне заняття. Ігровий суд»
Завдання необхідно виконати до  15 травня 20:00
Код доступу 169887,використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Основи правознавства. 9 клас.                      Дата. 08 травня.
Тема уроку. Нова українська поліція.
Завдання:
-         ознайомитися з діяльністю нової української поліції,
-         визначити їх голові повноваження.

1.     Опрацювати Презентацію з правознавства на тему «Українська національна поліція» для учнів 9 класу 

2.     Користуючись різними джерелами інформації (ЗМІ, мережа Інтернет), з’ясуйте, якою є реакція суспільства на діяльність нової поліції. У чому громадяни вбачають переваги нової поліції над міліцією? За що критикують нових поліцейських? Яких відгуків більше: позитивних чи негативних? Як ви вважаєте, чому? (запишіть у зошити)

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П. 28.
2.     Заповніть порівняльну таблицю (стр. 188 – 190)
Поняття
Спільне
Відмінне
Патрульні поліцейські


Дільничні офіцери поліції



Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401






Основи правознавства. 9 клас.                Дата. 24 квітня.
Тема уроку. Юристи в нашому житті.
Завдання:
Визначити роль юридичних професій у житті людини (виконати в зошиті як Д/З, записати у формі есе)

1.     Опрацювати презентацію «Професія «Юрист». Юристи в нашому житті» https://vseosvita.ua/library/uroki-pravoznavstva-22208.html

Домашнє завдання.
1.     Повторити головні положення П. 26 - 27
2.     Виконати онлайн тестування «Світ юридичних професій»

ОЧІКУЮ ВАШІ РЕЗУЛЬТАТИ РОБОТИ!!!








Основи правознавства. 9 клас.                Дата. 17 квітня.
Розділ 5. Якщо право – це професія.
Тема уроку. Професія «юрист»
Навчальні цілі:
·         Формувати уявлення про окремі юридичні професії, основні повноваження слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій;
·         ознайомитися з вимогами, яким мають відповідати особи, що збираються працювати в галузі права, навчальними закладами, які здійснюють підготовку юристів;
·         формувати навички аналізу життєвих ситуацій  з точки зору доцільності звернення по допомогу до представників юридичних професій.
1.      Опрацювати матеріал за презентацією «ЮРИСТ  - професія відповідальна і в нашому житті нагальна!» 

2.      Законспектувати інформацію слайдів № 3, 5, 6, 17, 18, 22.

Виконати тести.
  1. Суддя – це посадова особа, яка …?
а) розслідує справу;
б) підтримує обвинувачення в суді;
в) захищає підозрюваних, обвинувачених, підсудних;
г) здійснює правосуддя шляхом обєктивного і неупередженого розгляду справи.
      2. Захисник (адвокат) – це учасник процесу, який …?
            а) розслідує справу;
            б) будь-якими доступними засобами захищає підозрюваних, обвинувачених, підсудних;
в) захищає підозрюваних, обвинувачених, підсудних згідно чинного законодавства та правил  адвокатської етики;
г) здійснює правосуддя шляхом обєктивного і неупередженого розгляду справи.
      3. Слідчий – це посадова особа, яка …?
а)  підтримує обвинувачення в суді;
б) будь-якими доступними засобами і методами розслідує справу та притягає   до відповідальності винних осіб;
в) здійснює правосуддя;
г) здійснює досудове розслідування згідно чинного законодавства.
     4. Прокурор – це посадова особа, яка…?
            а) здійснює правосуддя;
            б) підтримує державне обвинувачення в суді та здійснює нагляд за  додержанням законів органами, які проводять досудове слідство;
            в) здійснює досудове розслідування згідно чинного законодавства;
            г) захищає підозрюваних, обвинувачених, підсудних.

     5. Експерт – це учасник процесу, який …?
а)  володіє науковими, технічними або іншими спеціальними знаннями та дає висновок з питань, які стосуються сфери його знань;
б) володіє спеціальними знаннями та навичками застосування технічних або інших засобів і може надавати консультації з питань, що потребують відповідних спеціальних знань і навичок;
в) захищає підозрюваних, обвинувачених, підсудних;
г) здійснює правосуддя.

Домашнє завдання.
1.      Опрацювати П.26-27.
2.      Завдання стр. 186 (усно)

3.      Вивчити нові поняття.








Основи правознавства. 9 клас.                      Дата. 10 квітня.
Узагальнення вивченого матеріалу з розділу «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних і кримінальних відносин».
Тести.
І рівень (0,5 бала)
1. З якого віку особа може ставати до роботи без згоди батьків?
а) 14 років                             б) 16 років
в) 18 років                             г) 21 рік
2.  До якого віку дитині, позбавленої батьківської опіки,
призначається опікун?
а) 10 років                       б) 12 років
в) 14 років                       г)  16 років
3.  Яким є шлюбний вік жінки в Україні ?
а) 16 років                          б) 17 років    
в) 18 років                          г)  19 років
4. Яка тривалість щорічної основної відпустки неповнолітніх
працівників?
а) 12 календарних днів     б)24 календарних дні
в) 31 календарний день    г) 56 календарних днів
5.Який орган уповноважений реєструвати шлюби?
а) Суд   б) Церква в) Нотаріус
г) Державний орган реєстрації актів цивільного стану
6.  Це винне діяння, що посягає на цінності, які охороняються адміністративним законом, і зумовлює адміністративну
відповідальність:
а) адміністративний проступок;   б) дисциплінарний проступок;
в) злочин;                                        г) адміністративне правопорушення.
7.  Адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли:
а) 14-річного віку      б) 15-річного віку
в) 16-річного віку      г) 18-річного віку
8.  Часткова кримінальна відповідальність настає:
а) 12-річного віку      б) 14-річного віку
в) 16-річного віку      г) 18-річного віку


ІІ рівень (1 бал)
9. Дайте визначення термінів:
Трудовий договір — це _______________________________________________

Заповіт — це ________________________________________________________

10. Закінчи речення ?
Грошове утримання в розмірі, встановленому законом, яке у визначених законом випадках одні особи зобов´язані надавати іншим у зв´язку з існуючими між ними шлюбними та родинними відносинами називається _____________________________
11. Дитина над якою встановлено опіку має право:
_________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень (1,5 бали)
12. Вкажіть види кримінального покарання:
1)______________________________________
2)______________________________________
3)______________________________________
4)______________________________________
5)______________________________________

13.  В чому полягає небезпека «неофіційної праці»?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
                                                      IV рівень (3 бали)
14.  Установіть відповідність

1. Споживач
А) Санітарні норми та правила, які згідно із законом встановлюють відповідні вимоги до якості товарів (робіт та послуг)
2. Виробник
Б) Виконавець зобов’язується за завданням замовника надати послуги, замовник зобов’язується сплатити за ці послуги
3. Виконавець
В) Термін, протягом якого в разі виявлення в товарі недоліків продавець зобов’язаний задовільнити вимоги покупця
4. Продавець
Г) Оголошення в газеті: «Організація пропонує юридичним та фізичним особам участь у частковому будівництві 1–2–3-кімнатних квартир…»
5. Термін дії
Д) Виробник зобов’язаний встановити його на продукти харчування, парфумерно-косметичні товари, медикаменти, товари побутової хімії та інші товари
6. Термін придатності
Е) Громадянин Петренко купив телевізор та холодильник
7. Гарантійний термін
Ж) Дозвіл (право) на здійснення виду діяльності за умови обов’язкового дотримання встановлених вимог та умов, яке видається уповноваженим органом юридичній особі чи індивідуальному підприємцю
8. Договір
З) Оголошення по радіо: «Організація продає автомобіль «Рено»
9. Ліцензія
І) Період, протягом якого виробник зобов’язується забезпечувати споживачу можливість використання товару за при значенням та нести відповідальність за ви явлені недоліки, які виникли через нього
10. Стандарт
К) Організація або індивідуальний підприємець, який виробляє товари для реалізації споживачам





Основи правознавства. 9 клас.                     ДАТА. 03 квітня.
Практичне заняття.
Тема. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Очікувані результати :
Після цього уроку ви  зможете:
-  називати ознаки юридичної  та адміністративної відповідальності;
 - характеризувати підстави і види юридичної  та адміністративної відповідальності; 
- пояснювати та застосовувати поняття «юридична відповідальність» та «адміністративна відповідальність»;
- вирішувати правові ситуації з використанням знань і положень  адміністративного та кримінального законодавства України щодо  неповнолітніх;
- здійснювати свої дії відповідно з нормами права в правовідносинах  адміністративного та кримінального права;
- оцінювати власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності;
- застосовувати засвоєні поняття та вміння при регулюванні власної поведінки відповідно до норм права.

Цифрова розминка: «14,15,16, 18, 45, 1»:
14 років - наступає кримінальна відповідальність за тяжкі та особливо тяжкі злочини;
15 діб - термін адміністративного арешту;
16 років - залучення до кримінальної та адміністративної відповідальності;
18 років - з 18-настає повна цивільна дієздатність;
45 діб - максимальний термін арешту для неповнолітніх;
1 рік - найменший термін позбавлення волі для неповнолітніх.
-     Відомий історичний факт, що відомий нам Наполеон Бонапарт заявив, що розроблений за його участю Цивільний кодекс «Вище всіх його сорока перемог!». І в цьому він має рацію. У будь-якому суспільстві повинні бути закони. Вивчити закони і навчитися застосовувати ці знання на практиці - основна мета наших уроків. Адже незнання закону не звільняє від відповідальності.
    Девіз уроку
"Вчити право, щоб знати, знати, щоб застосовувати і жити гідно!"
Виконання завдання.
І) Вибрати ознаки адміністративної та кримінальної відповідальності і позначити буквами «А», «К»:
1. Її суб'єктами можуть бути осудні фізичні особи, які досягли 16 років, службові та посадові особи.
2. Її суб'єктами можуть бути тільки фізичні особи, які досягли 16 років, а у випадках, передбачених законом - 14 років.
3. Заснована на презумпції невинності.
4. Породжує стан судимості.
5. Застосовують зазвичай органи виконавчої влади та тільки в окремих випадках - суди.
6. Настає за вчинення проступку.
II) Визначити заходи впливу, що застосовуються до неповнолітніх за вчинення адміністративних правопорушень і позначити буквами «Н»:
1. зобов'язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого;
2.попередження
3.арешт
4. догана або сувора догана;
5. обмеження волі
6.передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.
IІІ) З системи кримінальних покарань вибрати і позначити буквою «Н», ті, які можуть бути застосовані до неповнолітніх.
1. громадські роботи;
2. виправні роботи;
3. службові обмеження для військовослужбовців;
4. арешт;
5. обмеження волі;
6. тримання в дисциплінарному батальйоні військовослужбовців;
7. позбавлення волі на певний строк;
8. довічне позбавлення волі;
9. штраф;
10. конфіскація майна;
11. позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю;
12. позбавлення військового, спеціального звання, рангу, чину або кваліфікаційного класу.
ІV) Розв’язати   рівняння: (А + Б) + (Г- Д)+ Ж = 27
                                                                В
А. Вік, з якого настає адміністративна відповідальність. -
Б. Вік, з якого настає кримінальна відповідальність за тяжкі злочини. -
В. Максимальний термін позбавлення волі неповнолітніх. -
Г. Максимальний термін позбавлення волі. -
Д. Мінімальний термін виправних робіт при кримінальному покаранні. -
Ж. Тривалість адміністративного арешту. -

Завдання практичного характеру
Скласти порівняльні таблиці стр. 176 – 177 підручника, зав-ня №1.1, №1.2.
Домашнє завдання.
1.      Повторити § 15-24, вивчити основні терміни та поняття.
2.      Підготуватися  до уроку узагальнення знань за завданнями стр. 179 - 181









Основи правознавства. 9 клас.                                  ДАТА. 20 березня.

Тема. Кримінальна відповідальність неповнолітніх.

Очікувані результати:
·         давати визначення кримінального права та називати його джерела;
·          визначення співучасті у вчиненні злочину, називати співучасників;
·         пояснити:  що таке злочин, розкрити його склад;  що таке обставини, які  пом’якшують  та обтяжують кримінальну відповідальність;
·         називати: види злочинів, наводити приклади; стадії скоєння злочину;  ознаки і підстави кримінальної відповідальності, види кримінальних покарань;
·         розкрити особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Минулого уроку ми з Вами детально ознайомилися з питаннями адміністративного правопорушення, адміністративної відповідальності та особливостей її застосування до неповнолітніх. Адміністративний проступок іноді називають «злочином у мініатюрі». Сьогодні піде мова про справжні злочини та кримінальні проступки. Поговоримо і про особливості відповідальності за скоєння цих правопорушень, зокрема про відповідальність неповнолітніх осіб.

План вивчення теми:
1.      Які відносини регулює кримінальне право України.
2.      Відмінність між кримінальним проступком і злочином
3.      Види злочинів. Стадії злочину.
4.      Кримінальна відповідальність та кримінальне покарання.
5.      Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх.

1.      Які відносини регулює кримінальне право.
Кримінальне право — це система правових норм, що визначають, які діяння є злочинами і які міри покарання належить застосовувати до осіб, що їх вчинили.
Злочин і покарання — ті суспільні явища, які визначаються нормами кримінального права. Оскільки злочини мають підвищену суспільну небезпечність для суспільних відносин, держава застосовує за їх вчинення й найбільш суворі примусові заходи — кримінальні покарання.


Основним джерелом кримінального права України є Кримінальний кодекс України, який був прийнятий 5 квітня 2001 року. Він складається із Загальної та Особливої частин, які в свою чергу поділяються на окремі розділи.
2.      Відмінність між кримінальним проступком і злочином.
Зараз в Україні спостерігається реформа кримінального законодавства України, спрямована на гуманізацію. Кримінально-процесуальним Кодексом України розподіляють кримінальна правопорушення на злочини та кримінальні проступки, які будуть міститься в окремому законі України. У Кримінальному Кодексі буде перелік лише найбільш тяжчих протиправних діянь, які будуть кваліфікувати як злочини.
Головна відмінність кримінального проступку від злочину полягає у менш великій суспільно-небезпечній шкоді, аніж злочин, за яку відповідно буде передбачена менш сувора відповідальність. Під час розслідування цих злочинів до підозрюваних заборонено буде застосовувати запобіжні заходи такі, як домашній арешт і  тримання під вартою.
Злочин це суспільно-небезпечне винне діяння ( дія або бездіяльність), передбачена Кримінальним Кодексом України, вчинена суб’єктом злочину.
Склад злочину  необхідно відмежовувати від реального злочину, від вчинку. Вони співвідносяться як явище (конкретний злочин) і юридичне поняття про нього (склад конкретного виду злочину), тобто як реальне явище і логічне поняття.
Кожному конкретному злочину притаманні певні елементи, які становлять єдине ціле.

В підручнику 
Схема «Склад злочину»
Схема « Ознаки та види злочину»
3.      Види злочинів. Стадії злочину.
Злочини, які небезпечні суспільно-шкідливі діяння поділяються на дві основні категорії:
-          В залежності від ступеню тяжкості: невелика тяжкість , середня тяжкість, тяжкий і особливо тяжкий;
-          В залежності від об’єкта посягання: проти національної безпеки України, проти життя і здоров’я особи, проти честі і гідності, проти власності, проти довкілля, проти громадської безпеки, проти безпеки виробництва, проти громадського порядку, проти службової діяльності та інші види злочинів.
Ще однією характеристикою злочину, як суспільно-небезпечного діяння є стадії вчинення злочину.
Усі вчинювані злочини поділяються на закінчені і незакінчені. Закінчений злочин визначається повною реалізацією суб’єктивної та об’єктивної сторони
злочину: виконується злочинний намір і реалізується об’єктивна сторона суспільно небезпечного діяння, зазначена в Особливій частині Кримінального кодексу.
Закон виділяє три стадії вчинення кримінально караного діяння:
1)готування до злочину;
2) замах на злочин;
3) закінчений злочин.

В підручнику. Схема «Стадії вчинення злочину»

4.      Кримінальна відповідальність та кримінальне покарання.
Кримінальна відповідальність — це реакція держави на вчинений особою злочин. Така реакція знаходить своє вираження в певному правозастосовному акті органу держави — обвинувальному вироку суду.
У зв’язку із цим розрізняють матеріальну і процесуальну підстави кримінальної відповідальності. Матеріальною підставою визнається злочин, а процесуальною — обвинувальний вирок суду. Відповідно до частини 2 статті 2 Кримінального кодексу України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину й не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Покарання — захід примусу, який застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні злочину, та полягає
в передбаченому законом обмеженні прав і свобод засудженого.
 












5.      Особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх.
Питання особливостей кримінальної відповідальності та кримінального покарання неповнолітніх виділено в окремий розділ ККУ. Таке рішення законодавця є цілком виправданим, оскільки це зумовлено специфікою психофізичного розвитку неповнолітніх, їхнього соціального та економічного стану, необхідністю встановлення ширшого, порівняно з тими, що використовується щодо дорослих, діапазону заходів, що можуть бути застосовані до неповнолітніх для їх виправлення в разі вчинення ними суспільно небезпечних діянь.
Кримінальний кодекс України виключає можливість притягнення до кримінальної відповідальності, починаючи від 14 років, за злочини, вчинені з необережності.
Розділ XV Загальної частини Кримінального кодексу України розглядає особливості кримінальної відповідальності та покарання неповнолітніх.
Неповнолітнього, який вперше вчинив злочин невеликої тяжкості, може бути звільнено від кримінальної відповідальності за умови його виправлення без застосування покарання. У цих випадках суд застосовує до неповнолітнього примусові заходи виховного характеру, а саме:
1) застереження;
2) обмеження дозвілля і встановлення особливих вимог до поведінки неповнолітнього;
3) передання неповнолітнього під нагляд батьків або осіб, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічного або трудового колективу за його згодою, а також окремих громадян на їхнє прохання;
4) покладення на неповнолітнього, який досяг 15­річного віку і має майно, кошти або заробіток, обов’язку відшкодування завданих
майнових збитків;
5) направлення неповнолітнього до спеціальної навчально-виховної установи для дітей і підлітків із метою його виправлення, але на строк, що не перевищує трьох років.
До неповнолітніх можуть бути застосовані такі основні види покарань:
 1) штраф;
2) громадські роботи;
3) виправні роботи;
4) арешт;
5) позбавлення волі на певний строк.
При призначенні покарання неповнолітньому за сукупністю злочинів або вироків остаточне покарання у вигляді позбавлення волі
не може перевищувати 15 років. Кримінальний кодекс України визначає також додаткові покарання, які можуть бути застосовані до неповнолітніх: штраф, позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.
Для тих, хто вперше вчинив нетяжкий злочин, може бути застосовано звільнення від відбування покарання з випробуванням. Призначене покарання відкладається на певний (іспитовий) визначений судом строк тривалістю від одного до двох років. Після закінчення іспитового строку засуджений, який виконав покладені на нього обов’язки та не вчинив нового злочину, звільняється судом від призначеного йому покарання. В іншому
випадку неповнолітній, що вчинив злочин, направляється для відбування призначеного покарання. Вчинення злочину неповнолітнім визнається обставиною, яка пом’якшує покарання.
НЕОБХІДНО запамятати!
1.Які основні функції виконує кримінальне право ?
2. Дайте визначення злочину і охарактеризуйте його ознаки.
3. Які стадії вчинення злочину передбачені Кримінальним кодек­сом України?
4.Порівняйте ознаки злочину та ознаки складу злочин
5.Які види кримінальних покарань передбачені кримінальним кодексом України?
6.У чому полягають особливості кримінальної відповідальності і покарання неповнолітніх?
ЗАВДАННЯ.
Опрацювати відповідний параграф підручника.
Виконати тестові завдання.
Вивчити головні поняття.







Основи правознавства. 9 клас.                                 ДАТА. 13 березня.

Тема. Адміністративна відповідальність неповнолітніх.
Учні зможуть:
-          пояснювати та застосовувати поняття «адміністративне правопорушення»;
-           характеризувати адміністративну відповідальність неповнолітніх;
-           наводити приклади адміністративних правопорушень та адміністративних стягнень;
-           аналізувати окремі статті відповідних нормативно- правових актів;
-           розв’язувати правові ситуації з використанням знань і положень адміністративного законодавства України щодо неповнолітніх;
-           вчиняти власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин;
-           висловлювати судження щодо особливостей адміністративної відповідальності неповнолітніх.
Основні поняття: «адміністративне правопорушення».

Адміністративне право регулює суспільні відносини, які виникають у процесі державного управління та у зв'язку зі здійсненням державними органами діяльності управлінського характеру.
 Адміністративне правопорушення (проступок) — протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на державний або громадський порядоквласність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачено адміністративну відповідальність.)
Склад  адміністративного правопорушення:
об’єкт, суб’єкт, об’єктивна сторона, суб’єктивна сторона
Заповніть таблицю, користуючись матеріалами підручника та інтернет ресурсами



            Адміністративна відповідальність – це обов’язок особи, яка вчинила адміністративний проступок, нести відповідальність за свої протиправні дії в межах установленого законом стягнення.
            До адміністративної відповідальності притягують осіб, які досягли 16 років.
            До неповнолітніх віком 16-18 років, які вчинили адміністративні проступки, можуть бути застосовані такі заходи впливу, що мають виховний характер, а саме:
  1. Зобов’язання публічно або в іншій формі вибачитися перед потерпілим;
  2. Попередження;
  3. Догана або сувора догана;
  4. Передача неповнолітнього під нагляд батьків чи осіб, які їх замінюють.
Правовим  наслідком адміністративного правопорушення є адміністративне стягнення. Воно застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, у дусі поваги до закону і права, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так й іншими особами. Адміністративні стягнення, як правило, полягають у позбавленні або обмеженні певних прав, благ.
Перелік адміністративних стягнень у напрямку зростання суворості подається у статті 24 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
            Буквою Закону. Робота з ст. 24 Кодексу України про адм. правопорушення.
- Які види адміністративних стягнень ?
(попередження, штраф, штрафні бали, оплатне вилучення предмета, громадські роботи, адм. арешт -15 діб …)                                           

ЗАВДАННЯ.
Опрацювати П.23, виконати тестові завдання в зошиті. Завдання ІІІ стр. 167 в зошитах.

Комментариев нет:

Отправить комментарий