8 клас (географія)

Географія. 8 клас.               Дата. 26 травня.
Узагальнююче повторення з розділу «Населення України та світу»

Виконати онлайн тест №1
Завдання необхідно виконати до  26 травня 20:00
Код доступу 7674022, використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Виконати онлайн тест №2
Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. Географія 8 клас

Завдання необхідно виконати до  26 травня 20:00
Код доступу 8936908, використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Географія. 8 клас.                  Дата. 22 травня.
Тема уроку. Населення Донецької області.
 Завдання:
В розділі «Демографія» ознайомитися з кількістю та структурою населення Донецької області, етнічним складом, особливостями зайнятості населення (зверніть увагу на роки статистичних даних).
2.     Прийом «Дослідницька  лабораторія»
Порівняйте показники народжуваності, смертності та природного приросту в різних областях України. Чи є розходження між західними і східними областями? Які причини зумовлюють такі розходження?
Охарактеризуйте стан демографічної ситуації в Донецькій області.
Область
Народжені
Померлі
Природний приріст
Україна
9,1
15,9
-6,8
Автономна Республіка Крим
9,0
14,9
-5,9
Вінницька
9,1
16,7
-7,6
Волинська
12,0
14,3
-2,3
Дніпропетровська
9,0
16,8
-7,8
Донецька
8,6
17,3
-9,7
Житомирська
9,9
18,0
-8,1
Закарпатська
12,4
12,3
0,1
Запорізька
8,6
16,1
-7,5
Івано-Франківська
10,8
12,8
-2,0
Київська
9,0
17,4
-8,47
Кіровоградська
8,7
18,0
-9,3
Луганська
7,3
17,7
-10,4
Львівська
10,2
13,0
-2,8
Миколаївська
9,0
16,1
-7,1
Одеська
9,7
15,9
-6,2
Полтавська
7,5
18,2
-10,7
Рівненська
12,6
13,4
-0,8
Сумська
7,2
18,5
-11,3
Тернопільська
10,0
14,2
-4,2
Харківська
8,0
16,2
-8,2
Херсонська
9,1
15,3
-6,2
Хмельницька
9,1
16,3
-7,2
Черкаська
7,8
17,8
-10,0
Чернівецька
10,8
13,0
-2,2
Чернігівська
7,5
20,4
-12,9
Київ
9,7
10,6
-0,9
Севастополь (міськрада)
9,8
14,4
-4,6
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Точну  інформацію  про кількість населення дозволяє нам отримати перепис населення. У 1874 році під керівництвом П. Чубинського було здійснено перший перепис населення у Києві.  Останній Всеукраїнський перепис населення проведено в 2001 році. Його результати -   48 млн. 923 тис. осіб. Але це застарілі дані. На початок 2016 року ця цифра становить 42.8 млн.чол.
3.      З метою закріплення матеріалу про свій регіон перегляньте презентацію "Донецька область. Природні умови, ресурси" https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-donecka-oblast-prirodni-umovi-resursi-170837.html


Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401



Географія. 8 клас.                       Дата. 19 травня.
Тема уроку. Природа регіону. Особливості природних умов і ресурсів. Природокористування. Об’єкти природно – заповідного фонду.

Завдання.
1.     Користуючись ЗМІСТОМ підручника стр. 269 – 271, пригадайте та запишіть у зошити, що включають в собі природні умови та ресурси.
2.     Опрацювавши матеріал за посиланням «ПРО СТАН НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ У 2016 РОЦІ» , складіть тези характеристики стану природного навколишнього середовища в Донецькій області. https://menr.gov.ua/files/docs/Reg.report/Рег.доп.Донецька%202016.pdf
3.     За матеріалом Інтернет ресурса «Природно-заповідний фонд Донецької області» запишіть у зошити найменування об’єктів і територій природно – заповідного фонду Олександрівського району у вигляді таблиці: найменування, категорія, тип.  https://www.wikiwand.com/uk/Природно-заповідний_фонд_Донецької_області

Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольної роботи за ІІ семестр.
І варіант
І рівень

1. Найважливіші дослідження К. Геренчука були присвячені питанням
А ґрунтознавства                              Б ландшафтознавства
В океанології                                    Г географії населення

2. Укажіть національний природний парк, де можна побачити зображену тварину.
А «Асканія-Нова»
Б Дунайський
В Карпатський
Г Чорноморський

3. Укажіть важливу промислову рибу Чорного моря.
А кефаль (лобан)                              Б тунець
В тріска                                             Г сайра

4. Визначте процес, який обумовив утворення західної української
діаспори.
А еміграція                                       Б демографічна політика
В демографічний вибух                   Г демографічна криза


5. Укажіть цифру, якою на картосхемі позначена територія компактного проживання греків.

А 1
Б 2
В 3
Г 4

6. Укажіть регіон світу, де іслам є панівною релігією.
А Південна Африка                         Б Південно-Західна Азія
В Східна Азія                                   Г Австралія і Океанія

ІІ рівень
Заповніть пропуски в реченнях.
7. Ділянка платформи, де давні кристалічні породи вкриті товстими шарами осадових порід, називається  _______________________________________________.

8. За національним складом Індія належить до _______________________________країн.

9. Найважливіший природоохоронний об’єкт на території вашого адміністративного регіону — це

ІІІ рівень
10. За наведеними в таблиці характеристиками установіть назви географічних об’єктів.
Характеристика
Назва об'єкта  
Єдиний біосферний заповідник України, розташований у горах

Природна зона з переважанням трав’янистої рослинності 

Природний заповідник, у якому охороняються ландшафти згаслого вулкана

Національний природний парк, на території якого розташоване найглибше озеро України

Найгустіше заселена область України 

Область, на території якої є значні національні меншини румунів і молдаван



ІV рівень
11. За наведеною статево-віковою пірамідою складіть характеристику демографічної ситуації. Наведіть приклади країн із подібними статево-віковими пірамідами.
____________________________________________________




ІІ варіант
І рівень

1. Найважливіші дослідження П. Чубинського були присвячені питанням
А ландшафтознавства                     Б демографії
В ґрунтознавства                             Г етнографії

2. Укажіть національний природний парк, де можна побачити зображену тварину.
А «Асканія-Нова»
Б Дунайський
В Карпатський
Г Чорноморський

3. Укажіть важливу промислову рибу Азовського моря.
А пікша                                             Б тюлька
В минтай                                           Г горбуша

4. Визначте процес, який обумовив швидке зростання кількості кримських татар в Україні наприкінці ХХ — на початку ХХІ ст.
А демографічний вибух                  Б демографічна політика
В репатріація                                    Г природний приріст

5. Укажіть цифру, якою на картосхемі позначена територія компактного проживання румунів.
А 1
Б 2
В 3
Г 4

6. Укажіть регіон світу, де католицизм є панівною релігією.
А Австралія                                      Б Латинська Америка
В Південно-Східна Азія                  Г Північна Африка


ІІ рівень
Заповніть пропуски в реченнях.
7. Ділянка платформи, де давні кристалічні породи виходять на поверхню або вкриті тонкими шарами осадових порід, називається __________________________________

8. За національним складом Японія належить до _____________________________ країн.

9. Найближчий до вашого населеного пункту природоохоронний об’єкт загальнодержавного значення, — це _________________________________________

ІІІ рівень
10. За наведеними в таблиці характеристиками установіть назви географічних об’єктів.
Характеристика
Назва об’єкта
Біосферний заповідник України, розташований у зоні степу

Природна зона з переважанням хвойних і листяних дерев 

Природний заповідник, у якому охороняються ландшафти Подільських Товтр залишків давніх рифів

Національний природний парк, основою якого є мальовниче загатне (гребельне) озеро України

Область України, яка має найнижчу густоту населення

Область, на території якої є значні національні меншини болгар і гагаузів



ІV рівень
11. За наведеною статево-віковою пірамідою складіть характеристику демографічної ситуації. Наведіть приклади країн із подібними статево-віковими пірамідами.



Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401








Географія. 8 клас.                    Дата. 15 травня.
Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону.
Тема уроку. Географічне положення, адміністративно – територіальний устрій, історія формування і розвиток Донецької області.

Завдання.
1.     Повторіть за матеріалом підручника П.9 ГП України.
2.     За мал. 20 стр. 40 пригадайте адміністративно – територіальний устрій України.
3.     Визначте ГП Донецької області (запишіть у зошити).
4.     Повторіть матеріал П.10 «Формування території України».
5.     Користуючись Інтернет ресурсами «Історія заснування та розвитку Донецької області», запишіть: коли, за яких обставин формувалася територія Донецької області (у вигляді хронологічної таблиці)

Домашнє завдання.
Повторити головні терміни та поняття підручника стр. 41, 46, 50.

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401




Географія. 8 клас.                          Дата. 12 травня.
Тема уроку. Зайнятість населення світу та України.

1. Переглянути відео ролик «
Поняття “трудові ресурси”, “економічно активне населення”, “зайнятість населення”»
2.     Переглянути відео заняття «Географія 8 клас. Зайнятість населення в світі та Україні. Безробіття».
3.     Законспектувати надані схеми (не забуваємо записувати назви схем), головні поняття та терміни.
4.     Запишіть області України з найбільшим показником безробіття в Україні та з найменшим (користуючись наведеною картою).
5.     Перекресліть схему 

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П.51 – 52, вивчити головні поняття та терміни стр.248, 252.

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401






Географія 8 клас.                          Дата. 08 травня.
Тема уроку. Релігійний склад населення.
Завдання:
-          Ознайомитися зі  світовими релігіями;
-          Визначати  на карті регіони їх поширення;
-          Знаходити  в різних джерелах інформацію, що характеризує релігійний склад населення світу, окремих країн, України та її областей;
-          Характеризувати  регіональні відмінності релігійних вірувань в Україні.

Слово "релігія" латиною означає благочестя, святиня, предмет культу, що співвідноситься з чимось вищим, свя­тим, надлюдським у житті людини. Це абсолютне, святе називають Богом, Божеством, хоча кожна окрема релігія по-своєму іменує цю вищу силу. Не існує релігії без Бога, тобто уявлення про Бога. Бог є початком і сенсом будь-якої релігії.
Релігія впливає на демографічні та етнічні аспекти життєдіяльності людей, соціально-економічне становище країн і регіонів.
Релігійні організації діють в обсязі прав та обов'язків, встановлених законами держави, а релігія є особистою справою, якщо відправлення культів не нано­сить шкоди державі та суспільству.

1.      Переглянути презентацію за посиланням http://metodportal.com/node/54445
(знаходите посилання religiynyy_sklad_naselennya.pptx, натискаєте на нього)
  
2.      Перекресліть опорну схему   

Закріплення вивченого матеріалу
Вікторина «Чи знаєте ВИ?» (відповіді записати в зошиті)
1. Найдавніша світова релігія
2. Наймолодша світова релігія ….
3. Три гілки християнства ….
4. Найчисельніша гілка християн ….
5. Священна книга мусульман ….
6. Головна книга християн ….
7 Які світові релігії поширені на території України?.....
Домашнє завдання.
1.      Опрацювати П. 50.
2.      Записати основні поняття, стр.245.
3.      Виконати Творче завдання : «Уявіть, що Ваш однокласник є послідовником ісламу. Що Ви повинні знати про сутність його віри, обрядів, щоб ненавмисно не образити його почуттів?»


Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401




Географія. 8 клас.             Дата. 05 травня.
Тема уроку. Етнічний та національний склад населення.
Завдання наші такі:
-         формувати  знання про  особливості  національного складу населення України;
-         визначати етнографічні групи українців та національні меншини;
-         пояснювати причини строкатого національного складу населення України;
-         визначати країни з найбільшими за чисельністю українськими діаспорами;
-         формувати навички роботи з картами атласу та секторними і стовпчастими діаграмами.

1.     Переглянути відео «Національний та етнічний склад населення» (час 1:27)
2.     Переглянути відео презентацію «Населення України . Етнос України» (час 9:47) https://www.youtube.com/watch?v=ensvFcABPKU


Домашнє завдання.
1.     Опрацюйте П. 48 – 49 підручника.
2.     Складіть кросворд «Етнічний та національний склад населення»
3.     Виконайте тестові завдання  
Завдання необхідно виконати до  5 травня 18:00
Код доступу 543806. Використайте  цей код, відкривши посилання
join.naurok.ua

Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або на електронну адресу!!!





Географія. 8 клас.              Дата. 28 квітня.
Тема уроку. Урбанізація.
Завдання:
- навчитися визначати поняття «урбанізація», «субурбанізація», «хибна урбанізація», «агломерація», «мегалополіс»;
- розрізняти темп і рівень урбанізації в різних країнах світу;
- визначати на карті України та світу найбільші агломерації.


1. Переглянути Презентацію "Урбанізація. Міські агломерації" https://naurok.com.ua/prezentaciya-urbanizaciya-miski-aglomeraci-27749.html
2. Виписати нові поняття в зошит.
3. Переглянути відео:
1) «Міста-агломерації - глобальний світовий тренд» https://www.youtube.com/watch?v=A92NAUG86ag
2) «Мегаполіси (13х30’)» https://www.youtube.com/watch?v=8GKmSgVz6iw

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П. 47
2.     Вивчити поняття законспектовані в зошиті та зі стр. 237.
3.     Виконайте онлайн тести «Розселення. Урбанізація».

Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або на електронну адресу!!!





Географія. 8 клас.               Дата. 24 квітня.
Тема уроку. Міські та сільські населені пункти. Критерії їх розмежування в Україні та країнах світу. Класифікація міст за кількістю населення та функціями. Міське та сільське населення.
 Завдання:
- визначати типи населених пунктів: міста, селища міського типу, села;
- знаходити найбільші міста України та світу на карті;
- класифікувати міста за кількістю населення і функціями, які виконують;
- давати оцінку сучасним проблемам українського села.

Виконайте вправу «Вірю не Вірю»
1) Наука, що вивчає склад населення та закономірності його змін називається демографія.
2) Кількість населення Землі на початок 2016 р. становила понад 7,3 млрд.
3) Підвищення показників смертності, при повільному зниженні народжуваності називають демографічним вибухом.
4) Еміграція – це в`їзд в країну.
5) Статева структура населення — це співвідношення кількості чоловіків і жінок у загальній кількості населення.

Вправа «Я знаю, що…»
1)Найбільша за кількістю населення країна світу….
2) Різниця між кількістю людей, які народилися  і тими, що померли….
3) Переміщення населення через адміністративні чи державні кордони, пов’язані зі зміною місця проживання, назавжди чи на певний період…
4) Частина народу, що перебуває за межами країни свого походження….
5) Висока густота населення України спостерігається в …..областях.
6) Характерим  для України є: демографічний вибух чи «старіння нації» (вибрать)
7) Область України де додатній приріст населення ….
8) Густота населення розраховується шляхом ….
9) Найбільш густозаселеною країною Європи …..
10) Відносно компактна територія, на якій розташовані житлові будівлі з обслуговуючими їх мережами для забезпечення постійної життєдіяльності людей….

Опрацювати Презентацію "Міські та сільські населені пункти. Критерії їх розмежування в Україні та країнах світу. Класифікація міст». https://naurok.com.ua/prezentaciya-miski-ta-silski-naseleni-punkti-kriteri-h-rozmezhuvannya-v-ukra-ni-ta-kra-nah-svitu-klasifikaciya-mist-za-kilkistyu-naselennya-i-funkciyami-170955.html
-          Законспектуйте інформацію Слайдів № 1, 4, 10, 20.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацюйте § 46 підручника, накреслити в зошитах схеми, яких не було в презентації; вивчить нові поняття.
2. Складіть опис нашого населеного пункту за планом:
1) рік утворення, походження назви;
2) історія розвитку;
3) кількість населення, його господарська діяльність та особливості побуту;
4) органи місцевого самоврядування;
5) підприємства (якщо є), установи й організації;
6) вокзали, автостанції, аеропорти, їхнє місце розташування (за наявністю).
3. Повторіть матеріал теми «Розселення», підготуйтеся до поточного контролю знань.










Географія. 8 клас.                            Дата. 21 квітня.

Тема уроку. Розселення. Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні.

«Путівник» до роботи
1.     Переглянути та опрацювати (законспектувати ) презентацію з географії 8 клас "Густота населення"
3.     Виконати онлайн тестування «Густота населення» https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScU_17IJcqV8rBI0Mw2JB56kARYE1fHGJxgFYshiQbajb1y7w/viewform?fbzx=6302649274433799278

Закріплення знань.
Методичний прийом «Географічне дослідження»
Визначення регіонів України з найбільшою і найменшою густотою населення. Заповніть таблиці «Чинники, іцо сприяють високому показнику густоти населення»
Області
Чинники
Природні
Соціальні
Економічні
Донецька



Львівська



Чернігівська



Чернівецька




Слід урахувати, що на зміни в розміщенні населення, загалом на демографічну ситуацію, істотний вплив мають військові дії в Донецькій і Луганській областях. Державна служба статистики постійно уточнює показники населення цих регіонів України.

«Чинники, що мають негативний вплив на показник густоти населення»
Області
Чинники
Природні
Соціальні
Економічні
Екологічні
Чернігівська




Херсонська





Виконайте онлайн тестування «Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення в світі й Україні».

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацюйте § 45 підручника.
2. Вивчити  нові поняття.
3. Дослідження. Визначення регіонів України з найбільшою і найменшою густотою населення, використовуючи відповідні карти атласу (записати у зошити).






Географія. 8 клас.           Дата: 17 квітня.
Тема уроку. Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні. Українська діаспора. Міграційна політика.

Ознайомтеся з презентацією "Механічний рух населення"
Вивчення нового матеріалу

1.     Опрацюйте ст.215 §43 та запишіть в зошит визначення поняття – міграції.

2.     Накресліть схеми в зошиті «Причини міграції», «Види міграцій».

3.     Запишіть в зошиті визначення понять: еміграція, іміграція, сальдо міграції.

4.     Самостійно складіть схему «Види міграцій за тривалістю»

5.     Завдання по карті: Знайдіть на політичній карті світу країни, які є лідерами за кількістю емігрантів – Росія, Мексика, Індія, Китай.

6.     Опрацювати ст.216-218 в §43 та запишіть в зошит визначення поняття – діаспора.
7.     Завдання по карті? Знайдіть на політичній карті світу країни з найчисельнішою українською  діаспорою,  які вказані в тексті § та запишіть їх в зошит.
Домашнє завдання.

1.     Опрацюйте §43
2.     Вивчить поняття на стр. 218 – 219
3.     Розв’яжіть задачі ПР № 11, стр. 219 №2,3
Примітка: Народжуваність у проміле потрібно перетворити у тисячі чоловік, пам’ятаючи, що проміле – це тисячна частка чогось.

Наприклад 14 ‰ = 14 000 чоловік.







Географія. 8 клас.                            Дата. 14 квітня.
Практична робота №11.
Тема. Аналіз статево – вікових пірамід України та окремих країн світу.
Мета: актуалізувати поняття про статево-вікову структуру населення світу та України; навчитися на основі аналізу статево-вікових пірамід визначати існуючі демографічні проблеми країн та складати прогноз демографічної ситуації на майбутнє.
ВИКОНАТИ: Тренувальні тестові завдання до практичної роботи 11 «Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу»
ПЕРЕГЛЯНУТИ інтерактивну онлайн вправу:  «Вікова структура населення УКРАЇНИ
(1989-2019)
»
ВИКОНАТИ завдання ПР «Аналіз статево – вікових пірамід України та окремих країн світу» в Зошитах для ПР.

Для Журавльова Ігоря: стр. 223 підручника (виконуємо завдання в зошиті)










Географія. 8 клас.                          Дата.10 квітня.
Тема уроку. Статево – віковий склад населення світу і України.

1.     Перегляньте презентацію «Статево - віковий склад населення світу й України»
2.     Накресліть у зошитах схеми зі слайдів № 2, 5, 9:
«Формування статевого складу населення»
«Процес «старіння» населення»
«Середня тривалість життя людей»

3.     Перегляньте відео урок «Географія. 8 клас. Статево-віковий склад населення»

4.     Зверніть увагу на аналіз статево – вікових діаграм!!!

5.     На закріплення П.42 – 43 перегляньте відео урок «8 клас. Географія. Зміни кількості населення в Україні та світі».  Накресліть таблицю, яку пропонує вчитель перед розглядом теми та заповніть її до кінця уроку.



Домашнє завдання

Повторити ключові поняття стр. 213, 215, 218- 219, 222-223.








Географія. 8 клас.                                        ДАТА. 07 квітня.
РОЗДІЛ ІV. Населення України та світу.
ТЕМА 1. Демографічні процеси та статево – віковий склад населення України та світу.

Тема уроку. Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух, міграції.
1.      Скористайтеся сайтом «Население Земли – счетчик населения мира»  – https://countrymeters.info/ru/World і дізнайтесь про сьогоднішню чисельність населення планети.
2.      Переглянути відео урок «Географія. Зміни кількості населення в Україні та світі»

Прийом «Подорож у слово» (ДЛЯ ЗАПАМЯТОВУВАННЯ)
Демографія (з грецьк. народоопис) – наука про склад і рух населення та закономірності його розвитку.
Населення – сукупність людей, які постійно проживають на певній території.
Природній рух населення – зміна кількості населення внаслідок процесів народжуваності та смертності.
Природний приріст – різниця між показниками народжуваності і смертності.
Відтворення населення – безперервний, постійно повторюваний процес зміни поколінь через народження і смерть.
Механічний рух – переселення населення між територіями.
Демографічний вибух – різке збільшення кількості населення внаслідок стрибкоподібного зростання його природного приросту.
Старіння населення – зростання частки людей похилого віку у віковій структурі населення.
Демографічна криза - ………………………..(визначте самостійно)
Депопуляція – зменшення кількості населення внаслідок від’ємного природного приросту.

3.      Переглянути Презентацію «Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: …»

Домашнє завдання.
1.      Опрацювати П.42, стр. 209 – 214.
2.      Робота з поняттями.
3.      Проблемне завдання. Оцініть демографічну ситуацію в Україні та світі на сьогоднішній день. (записати в зошитах)







Географія. 8 клас.                                          ДАТА. 03 квітня.
Тема. Узагальнююче повторення з тем «Ландшафти України», «Природокористування».

Пройти онлайн тестування на повторення: https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/тести-8-клас/
-          Природні зони України
-          Українські Карпати та Кримські гори
-          Чорне та Азовське море
-          Ландшафти України: природні зони
-          Ландшафти України: Українські Карпати, Кримські гори, Чорне та Азовське моря
-          Природокористування. Екологічна ситуація в Україні
-          Природозаповідний фонд України

Пройти онлайн тестування

Результати зі скануйте у Viber






Географія. 8 клас.                     ДАТА. 31 березня.
Тема уроку. Природно – заповідний фонд України. Національна екологічна мережа.
                     Практична робота № 10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України.

Учні навчаться:
  • -          пояснювати суть понять «природний заповідник», «біосферний заповідник», «національний природний парк», «регіональний ландшафтний парк», «заказник», «пам’ятка природи», «заповідне урочище», «ботанічний сад», «дендрологічний парк», «зоологічний парк», «парк-пам’ятка садово-паркового мистецтва», «Національна екологічна мережа України»;
  • -           називати основні законодавчі акти про природно-заповідний фонд України;
  • -           називати та показувати на карті основні об’єкти природно-заповідного фонду України;
  • -           характеризувати Національну екологічну мережу України та усвідомлювати мету її створення.


Люби, пізнай мене -  природу,- і ти зрозумієш,
яким багатством володієш, людино,
і яке так мало цінуєш і бездумно
розтринькуєш у повсякденному житті.
Бережи мене і ти збережеш себе
І забезпечиш майбутнє для нащадків.
М. Чорний

Маршрутний лист до вивчення матеріалу
1.      Переглянути презентацію "Природно - заповідний фонд України. Законодавчі акти"

РЕКОМЕНДУЮ для перегляду:
1.       Фільм "Донеччина заповідна - насіння життя"
2.      Фільм «Аскания-Нова: первый степной заповедник». Ukraїner
3.      Фільм «Сім природних чудес України. Асканія Нова»
4.      ТОП-10 национальных парков Украины
5.      10 Маловідомих мальовничих куточків України
6.      Топ-5 куточків України
7.      7 чудес украинской природы
8.      Сім природних чудес України. Озеро Синевир

Робота за підручником:
1.      Прочитати П.40 стр. 198 – 201
2.      Усно дайте відповіді на запитання стр.201
3.      Вивчити основні терміни та полняття

Домашнє завдання

Виконати ПР №10 в Зошитах для практичних робіт стр.43-47


Для Журавльова Ігоря: завдання підручника стр. 202 ПР №10








Георгафія. 8 клас.                                                  ДАТА. 20 березня.
Тема. Моніторинг навколишнього середовища. Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Природокористування в умовах сталого розвитку.
Дослідження (на вибір). В зошитах для практичних робіт або в робочих зошитах, використовуючи Інтернет – ресурси.
1.      Вплив компонентів природи на здоров’я людини.
2.      Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини.

Учні:
-          знайомляться зі змістом та організацією моніторингу навколишнього середовища в Україні;
-          формують розуміння необхідності даного виду комплексних наукових досліджень;
-          систематизують знання про основні заходи раціонального природокористування;
-          розвивають навички відповідального користувача природних багатств, екологічне мислення.
Обладнання: підручник, атлас, карти природоохоронної тематики, зошити для практичних робіт.
Опорні та базові поняття: моніторинг, фоновий моніторинг, базовий моніторинг, оперативний моніторинг, природокористування.

ПОВТОРЕННЯ (усно)

• Що називають природними ресурсами? природними умовами? Наведіть приклади.
• Складіть схему, поділу природних ресурсів на групи за особливостями використання.
• Назвіть основні шляхи найменшого впливу діяльності людини на природні комплекси.
• Яке природокористування називають раціональним? Наведіть приклади такого використання компонентів різних оболонок Землі.

Ми неодноразово зазначали, що зберегти унікальний природний комплекс Земля можливо тільки зусиллями кожної людини, кожної держави.
Задля розуміння глобальних процесів зміни довкілля у світі запроваджують єдину систему спостереження та контролю. Україна, як частина цивілізованого, відповідального світу, намагається відповідати цій програмі.
Що з цього виходить та які перспективи такої діяльності, допоможе зрозуміти наш урок.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Моніторинг навколишнього середовища – це система спостережень і контролю за станом природних і антропогенних ландшафтів, процесами та явищами, що в них відбуваються, з метою прогнозування їх змін та розробки рекомендацій щодо запобігання негативних наслідків.

Моніторингові дослідження слід проводити регулярно.

Екологічний моніторинг в Україні здійснюють відповідно до довгострокової Державної програми, метою якої є його удосконалення, здійснення відповідно до вимог сучасності з використанням найсучасніших методів.

Фоновий моніторинг здійснюють в еталонних ПК, базовий — у зонах небезпечного виробництва, оперативний — під час виникнення кризових чи катастрофічних ситуацій.

Залежно від рангу моніторинг поділяється на глобальний (у біосферних заповідниках дослідження всього комплексу природних компонентів), регіональний (на станціях та стаціонарах ведеться спостереження за декількома природними компонентами), локальний (в ботанічних садах, зоопарках, дендропарках).

Сучасний стан моніторингових досліджень в Україні є вкрай недостатнім.

2. Раціональне використання та охорона довкілля

Раціональне природокористування повинно забезпечити повноцінне існування і розвиток сучасного суспільства, за умови збереження високої якості середовища проживання людини. Це передбачає економічну експлуатацію природних умов і ресурсів у поєднанні з режимом їх відтворення.


Заходи: промислово-технічні, водогосподарські, агротехнічні, урбаністичні, рекреаційні, лісогосподарські тощо.

3. Природокористування в умовах сталого розвитку

Під сталим розуміють такий розвиток, який задовольняє потреби нинішнього часу, але не ставить під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти власні потреби.

Стале використання земельних ресурсів передбачає: збереження їх продуктивності, поступове підвищення економічної ефективності використання, вирішення соціальних проблем відповідних територій.

Стале водокористування передбачає забезпечення галузей економіки і населення у водних ресурсах відповідно до можливостей природи.

Стале лісове господарство — створення і формування лісів з упорядкованою породною та віковою структурою, що максимально забезпечує господарсько-економічні та соціально-екологічної функції за умови збереження біорізноманіття і сталості.

Тенденції сталого розвитку у сфері використання мінеральних ресурсів передбачають стійке забезпечення ними економіки, подальший розвиток мінерально-сировинної бази, підвищення конкурентоспроможності, зміну експортної структури на користь продуктів переробки та промислової продукції.


ЗАВДАННЯ.
1.      Опрацювати відповідний матеріал підручника.
2.      Виконати в зошитах одне із досліджень.

3.      Додатково опрацювати матеріал (за бажанням) за посиланням: 










Географія. 8 клас.                                          Дата.13 березня та 17 березня.
 Тема 1. Природні умови та ресурси Чорного й Азовського морів, проблеми їх раціонального використаня.

ЗАВДАННЯ.
1.      Опрацюйте відповідний матеріал  підручника.
2.      Зверніть увагу на опорну схему, яка допоможе вам скласти порівняльну таблицю «Моря України – великі ПТК» (В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ)



Прийом «вірю — не вірю» (В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ)
1.      Чи вірите ви, що Чорне море омиває територію України на півдні.
2.      Чи вірите ви, що Кримський півострів — найбільший півострів у Чорному морі?
3.      Чи вірите ви, що Дунай впадає в Чорне море?
4.      Чи вірите ви, що солоність Чорного моря 17–18 ‰?
5.      Чи вірите ви, що Південний берег Криму можна ефективно ви­користовувати як рекреаційну зону?
6.      Чи вірите ви, що Чорне море може загорітися, як це стверджує К. Чуковський у своїй казці?

Прийом «Порівняй»
1.      Порівняйте особливості природи Чорного та Азовського морів.
2.      Порівняйте особливості гідрологічного режиму Чорного та Азов­ського морів.
3.      Порівняйте джерела забруднення вод Чорного й Азовського морів.
4.      Порівняйте можливості господарського використання Чорного та Азовського морів.

Прийом «Роблю висновок» (В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ)
На основі вивченого матеріалу спрогнозуйте наслідки впливу господарської діяльності людини на природні особливості аквальних ландшафтів Азовського моря; висловлюють судження про природно-ресурсний потенціал природного комплексу.






Тема 2. Природокористування. Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля України. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення.

Учні навчаться:
- називати складники природно-ресурсного потенціалу України та види забруднень довкілля;
- характеризувати сучасну екологічну ситуацію в Україні;
- пояснювати сутність понять «екологічна ситуація»;
- аналізувати природно-ресурсний потенціал у різних регіонах України.

Працюємо за відповідними параграфами підручника та практичними рекомендаціями.
Природо ресурсний потенціал - сукупність усіх видів природних ресурсів, які використовуються чи можуть бути використані  в країні за даного рівня технічного розвитку.


 Проаналізуємо, які зміни ми спостерігаємо в середовищі, у якому мешкаємо:
- забруднення від побутових відходів (відсутність сортування сміття, на відміну від європейських країн);
- викиди вихлопних газів від автомобілів (сморід, що негативно впливає на здоров’я);
- викиди в атмосферу, поверхневі води, ґрунти шкідливих речовин від ТЕЦ, заводів;
- незаконний вилов цінних сортів риби (або відстріл тварин);
- несанкціонована вирубка лісів, цінних рослин, що занесені до Червоної книги;
- забруднення власного організму алкоголем, нездорового їжею, тютюном.

Спробуємо разом визначити ступінь негативного впливу людської діяльності на навколишнє середовище, а також розробити заходи, які б покращили стан природи, оскільки саме ваше покоління в майбутньому стане перетворювачем природного середовища, і без знань про закони природи, які утворювалися мільйони років, наслідки втручання в природне середовище можуть стати непередбачуваними. Знати закони природи — це передбачити наслідки своїх дій, у цьому головне призначення людини розумної в цьому світі.

«Географічний кінозал»
Перегляд відеофрагмента про джерела забруднення навколишнього середовища
http://www.youtube.com/watch?v=2IuOVvPzH3c&feat ure=related
Під час перегляду учням пропоную скласти список основних забруднювачів навколишнього середовища України.

 «Картографічний практикум»
Користуючись картами атласу, визначте, у яких областях України ступінь забруднення навколишнього середовища найбільший, у яких — найменший. Де зосередженні райони екологічної катастрофи? Які причини такого ступеня забрудненості областей України?

В зошитах.
Доповніть речення описанням власної поведінки в нижченаведеній ситуації:
- коли я думаю про природу, мені спадає на думку...
- найбільшою екологічною проблемою, на мою думку, є...
- якщо б мені вдалося вирішити одну екологічну проблему, це було б...
- якщо хтось жорстоко поводиться з тваринами, я...
- коли я бачу, як на вулиці викидають сміття, я думаю...

Комментариев нет:

Отправить комментарий