Вступ до історії України. 5
клас. Дата. 21 травня.
Тема уроку. Наука і освіта. Школи й університети на
українських теренах. Практичне заняття «Подорож триває, або пригадаймо найголовніше».
Завдання:
-
Визначити,
коли в Україні виникла шкільна освіта;
-
З’ясувати,
які університети мають найдавнішу історію;
-
Дати відповідь
на запитання «Як спорт став частиною повсякденного життя Українців?»
1.
Ознайомитися
з матеріалом відео урока (23:40) «Історія України. Наука та
освіта на українських землях» https://www.youtube.com/watch?v=35DP6hVcvSA
2. Прочитати матеріал підручника П. 28 стр.
194 – 200.
3. Запишіть у хронологічній послідовності головні дати
та події зазначені у тексті параграфа.
Домашнє завдання.
Виконати завдання
практичного заняття (підручник П.29 стр.203 – 207)
Алгоритм виконання:
1. Записуємо тему практичного заняття
(стр.203)
2. Виконуємо завдання за станціями 1, 3, 5, 6.
3. Записуємо «Станція 1. Історія та карта», креслите
та заповнюєте таблицю.
4. «Станція 3. Віч – на – віч із великими»: № портрету – ім’я видатного діяча. Стислу
розповідь про одного з діячів.
5. «Станція 5. Охоронці пам’яті» креслимо таблицю тільки з двох перших
колонок (третю колонку НЕ ПОТРІБНО)
6. «Станція 6. Під стягами та корогвами». Записати яким подіям присвячені
ілюстрації (завдання стр. 207).
Виконані завдання відправляйте на
електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,
або на Viber 0668041401
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 14 травня.
Тема уроку. Міста і села в
минулому і зараз.
Ви дізнаєтеся:
-
Що відомо
про життя українських селян у різні історичні епохи;
-
Як впродовж
історії змінювалося життя в українському селі;
-
Що визначало
життя людей у селі та місті за давнини і сьогодні;
-
Які міста
в Україні найдавніші;
-
Як учені
досліджують історію сіл та міст.
Переглянути відео урок «Вступ до історії. Міста
і села в минулому й зараз» https://www.youtube.com/watch?v=s8CeEscHjT8
Домашнє завдання.
1.
Повторити
П.25.
2.
Опрацювати
П 26.
3.
Працюємо
з ілюстраціями до наданих параграфів.
4. Виконайте завдання 1-5 стр. 185 (в зошитах).
5.
Завдання
стр. 186 опрацювати усно.
Виконані завдання відправляйте
на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 07 травня.
Тема 6. Усе має минуле.
Тема уроку. Праця і господарство:
колись і сьогодні.
Працюємо за відео уроком «Вступ
до історії. 5 клас. Праця і
господарство: колись і сьогодні» https://www.youtube.com/watch?v=G4ddoN3jNDo
Виконуємо
завдання:
1.
Записати тему уроку.
2.
Скласти словничок нових понять: праця, господарство, економіка,
товарне виробництво, товар, гроші, ринок, ринкова економіка.
3.
Накреслити схему «Привласлювальне
господарство».
4.
Накреслити схему «Види
господарства».
5.
Накреслити схему «Економічна
система».
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати П. 25, стр. 172 – 179.
2.
В зошиті виконати завдання № 3-4, стр. 178.
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 30 квітня.
Урок контролю і
корекції навчальних досягнень учнів
із теми «Дослідники історії»
1.
Виконати
онлайн тест «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ (тематичне оцінювання)» https://naurok.com.ua/test/doslidniki-istori-tematichne-ocynyuvannya-333340.html
2.
За відсутності доступу виконуємо
завдання в зошиті.
І рівень (0,5 бала)
1. «Повість минулих літ» — це …
а) епічний твір про роки
князювання Ярослава Мудрого;
б) белетристична повість про
давні часи;
в) історична і літературна
пам’ятка, у якій історичні події викладено у формі літературних творів різних
жанрів;
г) хроніка життя руських князів.
2. Укажіть, що означає термін
«літопис»?
а) переказ; б) оповідання; в) хроніка; г) розповідь.
3. Укажіть твір, у якому вміщено легенду про заснування Києва:
а) «Літопис Самійла Величка»; б) «Історія України-Русі»;
в) «Повість минулих літ»; г) «Слово про Закон і
Благодать».
4. Нестор Літописець, на відміну від інших ченців...
а) розташував відомості в літописі у
хронологічній послідовності;
б) дав
назву «Повісті...»;
в) вилучив зі свого літописного
твору окремі біблійні легенди;
г) вважав уведення християнства
на Русі поспішною справою.
5. На скільки частин поділяється
Літопис Самійла Величка?
а) десять; б) вісім; в) шість; г) чотири.
6. Назвіть хронологічні рамки
матеріалу викладеного в «Історія-Русі» М. Грушевським:
а) від прадавніх часів до другої
половини XV ст.;
б) від прадавніх часів до другої
половини XVI ст.;
в) від прадавніх часів до другої
половини XVII ст.;
г) від прадавніх часів до другої
половини XVIII ст.
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення термінів:
Козацькі літописи — це …
8. Заповніть
пропуски в тексті. (перепишіть текст,
вставлені слова підкресліть)
Історичний твір XI-XVII ст., у
якому найголовніші події записувалися у вигляді оповідей в хронологічному
порядку по роках (літах) називається ……
Першим професійним істориком Київської Русі, батьком усієї нашої історії
називають ….... Він – автор літопису ………. У ньому зібрані в певному
порядку відомості від 852 до …… року.
Історико-літературні твори другої
половини XVII — середини XVIII століття, присвячені козацьким війнам називаються …… Автором найбільшого з усіх творів цього жанру
є …… . Літопис С. Величка мав великий
вплив на творчість …..
ІІІ рівень (2 бала)
9. Установіть відповідність між
портретами історичних діячів та їхніми іменами.
1
2
3
4
А) Митрополит Іларіон
Київський
Б) Михайло Грушевський
В) Самійло Величко
Г) Нестор літописець
Д) Ярослав Мудрий 1-___; 2-___; 3-___;
4-___.
10.
Які з
тверджень стосуються Михайла Грушевського? (3 відповіді)
1. Вивчав події Національно -
визвольної війни та Руїни;
2. Автор праці «Історія
запорозьких козаків»;
3. За 50 років наукової діяльності
надрукував понад 240 праць;
4. Автор праці «Історія Малої Росії»;
5. Перший серед українських
істориків почав використовувати термін «Україна-Русь»;
6. Автор 10-томної «Історії
України –Русі»;
7. Автор найповнішого
узагальнюючого дослідження історії України від найдавніших часів до
середини XVIIІ ст.
IV рівень (3 бала)
11. Розв’яжіть історичну задачу. Скільки
років минуло від створення
«Повісті минулих літ» до сьогодення?
Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або на електронну адресу!!!
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 23 квітня
Тема уроку. Історія, історики, письменники та поети.
Завдання:
Ø навчитися
застосовувати поняття «дослідники історії України», «історичні праці», «батько
української історичної науки»;
Ø розповідати про
історичних діячів, письменників та поетів на основі тексту підручника та
презентацій;
Ø вчитися виокремлювати
в тексті головне й другорядне.
«Путівник» до роботи.
1.
Опрацювати презентацію
"Історія, історики, письменники та поети":
·
Записати
тему уроку в зошиті;
·
Використовуючи інформацію Слайдів №6, 7, 8, 9, скласти таблицю
«Шедеври історичної літератури»
Автори історичної літератури
Видатні твори
2.
З метою повторення за закріплення матеріалу
переглядаємо презентацію "Історія,
історики, письменники та поети." https://vseosvita.ua/library/5-klas-istoria-istoriki-pismenniki-ta-poeti-prezentacia-242594.html
Домашнє завдання.
1.
Прочитати П. 22 – 23.
2.
Виконайте завдання в зошитах:
·
Стр. 157, № 1 – 2
·
Стр. 164, № 2 – 3
3.
Виконати онлайн тестування «Історія, історики, письменники та
поети»
Не забуваємо про
зворотній зв’язок!
Вступ до історії України.5
клас.
ДАТА. 16 квітня.
Тема уроку. Головні цілі пізнання
минулого.
Діти, сьогодні ми
починаємо знайомство з новим 5-тим Розділом «Дослідники історії».
Для успішного
результативного ознайомлення пропоную опрацювати наступний матеріал:
1.
"Головні цілі пізнання минулого." Презентація (слайди № 1-10)
2.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
ДО УРОКУ З ІСТОРІЇ 5 КЛАСУ (княжа доба) (слайди № 1-13; Д/З
слайди № 12 – 13 – виконати в зошиті) – відповідає матеріалу П. 21 підручника стр.143
- 150
Домашнє завдання.
1)
Вивчити поняття
«факт», «історичний факт», «літописи», «чорноризець», «Монголи».
2)
Завдання №3-4, стр.
149 – виконати в зошитах.
Історія. 5 клас. Дата: 09 квітня.
Урок контролю і корекції навчальних досягнень
із теми «Історія України в пам’ятках»
Виконайте тостові завдання (8 б.)
1) Коли відбулось
хрещення Русі-України?
а) 988 році б) 1020 році
в) 1188 році г) 800 році
2.
Який князь хрестив Русь-Україну?
а) Ігор б) Володимир в) Святослав г) Данило
3. Як звали єдину жінку правительку Київської
Русі?
а) Анна б) Єлизавета в) Ольга г) Олена
4. Якого князя прозвали Мудрим?
а) Ігоря б) Володимира в) Ярослава г) Святослава
5.
У якому столітті було створено першу Запорізьку Січ?
а) XV ст. б) XVI ст. в) XVIІ ст. г) XVIІІ ст.
6.
Невеликі козацькі кораблі?
а) Ластівки б) Ворони в) Чайки г) Соколи
7.
Який гетьман очолив Національно-визвольну
війну
українського народу?
а)П. Дорошенко б) П. Сагайдачний в) Б. Хмельницький г) І. Мазепа
8.
Автор твору «Енеїда»?
а) Т. Шевченко б) І. Франко
в) Л.
Українка г) І. Котляревський
9.
В якому році розпочалась Перша світова війна?
а) 1900 році б) 1914 році в) 1939 році г) 1942 році
10.
Хто очолював Українську Центральну Раду?
а) М. Костомаров б) С. Петлюра в) М. Грушевський г) С.
Бандера
11.
У якому році було проголошено незалежність України?
а) 1990 році б) 1991 році в) 1992 році г) 2001 році
12.
У яких роках відбулась Революція Гідності?
а) 1991-1992 рр. б) 2003-2004 рр. в) 2009-2010 рр. г) 2013-2014 рр.
13. Земляні укріплення та
укріплення із січених дерев’яних колод козаків називалися …
а) фортеці; б) замки; в) бастіони; г) січі.
14. Столицею української козацької держави – Гетьманщини було місто …
а) Чигирин; б) Київ; в) Львів; г) Чернігів.
15. Урочисте проголошення
злуки (об’єднання) ЗУНР та УНР відбулося …
а) 29.01.1918
р.; б) 13.11.1918 р.; в) 22.01.1919 р.; г) 01.09.1939 р.
16. З 2015 р. День Захисника України святкують …
а) 6 грудня; б) 23 лютого; в) 14 жовтня; г) 9 травня.
Визначте що це за пам’ятник? В честь якого історичного
діяча він збудований та яку історичну подію він символізує? (4 б.)
Вступ до історії України. 5 клас. ДАТА. 02
квітня.
Практичне заняття.
Тема. Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник,
установлений у рідному краї
Учень:
- установлює хронологічну
послідовність створення зазначених пам’яток
- називає, розрізняє та
описує пам’ятки на
основі вивченого матеріалу і практичної роботи;
-пояснює історичні поняття
на основі тексту підручника та застосовує їх під час виконання пізнавальних
завдань;
- складає план розповіді
про пам’ятку і розповідає за планом, уживаючи історичні поняття та терміни;
- наводить приклади пам’яток свого краю та описує їх;
- висловлює власне
ставлення до цих пам’яток і
необхідності їх збереження.
ПОМІРКУЙТЕ!
- Що розповідають про
історичне минуле пам’ятки
рідного краю?
- Яке значення має їх
дослідження і збереження?
Запишіть нові поняття до зошита
Культурна спадщина –
сукупність успадкованих людством від попередніх поколінь об’єктів матеріальної
і духовної культури.
Пам’ятка культури – визначна споруда,
археологічний об’єкт або витвір мистецтва, що є частиною культурного надбання
(культурної спадщини) країни, людства загалом (пам’ятка історії, літератури,
мистецтва, мови, права тощо) і охороняється законом. Залежно
від наукової, історичної і художньої цінності пам’ятки культури бувають
світового, державного і місцевого значення.
Складіть схему «Види пам’яток» за наступною інформацією
«Українське законодавство розрізняє 8 видів пам’яток:
Археологічні, Історичні, Монументального мистецтва,
Архітектури, Містобудування, Садово-паркового мистецтва, Ландшафтні, Об'єкти науки і техніки»
Ознайомтеся з
пам’яткою «Як дослідити історичну пам’ятку»
1. Що це за пам’ятка? До якої групи вона
належить?
2. Де вона розташована? Як вона виглядає?
3. Коли було створено пам’ятку? (вкажіть століття або точну дату, якщо її
можна встановити)
4. Яким
подіям у минулому
чи історичним діячам
присвячена дана
пам’ятка? Що вона
засвідчує?
5. Хто створив дану пам’ятку? (ім’я архітектора, художника,
скульптора, інженера тощо)
6. Якщо ви
описуєте архітектурну споруду або витвір
мистецтва, пригадайте, які
особливості характерні для
архітектурних споруд або художніх
творів, обраних вами.
Пам’ятайте, що встановити
особливість - означає
знайти те, чим
ця пам’ятка відрізняється
від подібних до неї.
7. Чи відображає ця пам’ятка історію та
культуру одного народу чи усіх народів,
що жили поруч?
Ознайомтеся з Паспортом об’єкта
Вступ до історії України. 5
клас. Дата. 21 травня.
Тема уроку. Наука і освіта. Школи й університети на
українських теренах. Практичне заняття «Подорож триває, або пригадаймо найголовніше».
Завдання:
-
Визначити,
коли в Україні виникла шкільна освіта;
-
З’ясувати,
які університети мають найдавнішу історію;
-
Дати відповідь
на запитання «Як спорт став частиною повсякденного життя Українців?»
1.
Ознайомитися
з матеріалом відео урока (23:40) «Історія України. Наука та
освіта на українських землях» https://www.youtube.com/watch?v=35DP6hVcvSA
2. Прочитати матеріал підручника П. 28 стр.
194 – 200.
3. Запишіть у хронологічній послідовності головні дати
та події зазначені у тексті параграфа.
Домашнє завдання.
Виконати завдання
практичного заняття (підручник П.29 стр.203 – 207)
Алгоритм виконання:
1. Записуємо тему практичного заняття
(стр.203)
2. Виконуємо завдання за станціями 1, 3, 5, 6.
3. Записуємо «Станція 1. Історія та карта», креслите
та заповнюєте таблицю.
4. «Станція 3. Віч – на – віч із великими»: № портрету – ім’я видатного діяча. Стислу
розповідь про одного з діячів.
5. «Станція 5. Охоронці пам’яті» креслимо таблицю тільки з двох перших
колонок (третю колонку НЕ ПОТРІБНО)
6. «Станція 6. Під стягами та корогвами». Записати яким подіям присвячені
ілюстрації (завдання стр. 207).
Виконані завдання відправляйте на
електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,
або на Viber 0668041401
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 14 травня.
Тема уроку. Міста і села в
минулому і зараз.
Ви дізнаєтеся:
-
Що відомо
про життя українських селян у різні історичні епохи;
-
Як впродовж
історії змінювалося життя в українському селі;
-
Що визначало
життя людей у селі та місті за давнини і сьогодні;
-
Які міста
в Україні найдавніші;
-
Як учені
досліджують історію сіл та міст.
Переглянути відео урок «Вступ до історії. Міста
і села в минулому й зараз» https://www.youtube.com/watch?v=s8CeEscHjT8
Домашнє завдання.
1.
Повторити
П.25.
2.
Опрацювати
П 26.
3.
Працюємо
з ілюстраціями до наданих параграфів.
4. Виконайте завдання 1-5 стр. 185 (в зошитах).
5.
Завдання
стр. 186 опрацювати усно.
Виконані завдання відправляйте
на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 07 травня.
Тема 6. Усе має минуле.
Тема уроку. Праця і господарство:
колись і сьогодні.
Працюємо за відео уроком «Вступ
до історії. 5 клас. Праця і
господарство: колись і сьогодні» https://www.youtube.com/watch?v=G4ddoN3jNDo
Виконуємо
завдання:
1.
Записати тему уроку.
2.
Скласти словничок нових понять: праця, господарство, економіка,
товарне виробництво, товар, гроші, ринок, ринкова економіка.
3.
Накреслити схему «Привласлювальне
господарство».
4.
Накреслити схему «Види
господарства».
5.
Накреслити схему «Економічна
система».
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати П. 25, стр. 172 – 179.
2.
В зошиті виконати завдання № 3-4, стр. 178.
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 30 квітня.
Урок контролю і
корекції навчальних досягнень учнів
із теми «Дослідники історії»
1.
Виконати
онлайн тест «ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ (тематичне оцінювання)» https://naurok.com.ua/test/doslidniki-istori-tematichne-ocynyuvannya-333340.html
2.
За відсутності доступу виконуємо
завдання в зошиті.
І рівень (0,5 бала)
1. «Повість минулих літ» — це …
а) епічний твір про роки
князювання Ярослава Мудрого;
б) белетристична повість про
давні часи;
в) історична і літературна
пам’ятка, у якій історичні події викладено у формі літературних творів різних
жанрів;
г) хроніка життя руських князів.
2. Укажіть, що означає термін
«літопис»?
а) переказ; б) оповідання; в) хроніка; г) розповідь.
3. Укажіть твір, у якому вміщено легенду про заснування Києва:
а) «Літопис Самійла Величка»; б) «Історія України-Русі»;
в) «Повість минулих літ»; г) «Слово про Закон і
Благодать».
4. Нестор Літописець, на відміну від інших ченців...
а) розташував відомості в літописі у
хронологічній послідовності;
б) дав
назву «Повісті...»;
в) вилучив зі свого літописного
твору окремі біблійні легенди;
г) вважав уведення християнства
на Русі поспішною справою.
5. На скільки частин поділяється
Літопис Самійла Величка?
а) десять; б) вісім; в) шість; г) чотири.
6. Назвіть хронологічні рамки
матеріалу викладеного в «Історія-Русі» М. Грушевським:
а) від прадавніх часів до другої
половини XV ст.;
б) від прадавніх часів до другої
половини XVI ст.;
в) від прадавніх часів до другої
половини XVII ст.;
г) від прадавніх часів до другої
половини XVIII ст.
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення термінів:
Козацькі літописи — це …
8. Заповніть
пропуски в тексті. (перепишіть текст,
вставлені слова підкресліть)
Історичний твір XI-XVII ст., у
якому найголовніші події записувалися у вигляді оповідей в хронологічному
порядку по роках (літах) називається ……
Першим професійним істориком Київської Русі, батьком усієї нашої історії
називають ….... Він – автор літопису ………. У ньому зібрані в певному
порядку відомості від 852 до …… року.
Історико-літературні твори другої
половини XVII — середини XVIII століття, присвячені козацьким війнам називаються …… Автором найбільшого з усіх творів цього жанру
є …… . Літопис С. Величка мав великий
вплив на творчість …..
ІІІ рівень (2 бала)
9. Установіть відповідність між
портретами історичних діячів та їхніми іменами.
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
А) Митрополит Іларіон
Київський
Б) Михайло Грушевський
В) Самійло Величко
Г) Нестор літописець
Д) Ярослав Мудрий 1-___; 2-___; 3-___;
4-___.
10.
Які з
тверджень стосуються Михайла Грушевського? (3 відповіді)
1. Вивчав події Національно -
визвольної війни та Руїни;
2. Автор праці «Історія
запорозьких козаків»;
3. За 50 років наукової діяльності
надрукував понад 240 праць;
4. Автор праці «Історія Малої Росії»;
5. Перший серед українських
істориків почав використовувати термін «Україна-Русь»;
6. Автор 10-томної «Історії
України –Русі»;
7. Автор найповнішого
узагальнюючого дослідження історії України від найдавніших часів до
середини XVIIІ ст.
IV рівень (3 бала)
11. Розв’яжіть історичну задачу. Скільки
років минуло від створення
«Повісті минулих літ» до сьогодення?
Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або на електронну адресу!!!
Вступ до історії. 5 клас. Дата. 23 квітня
Тема уроку. Історія, історики, письменники та поети.
Завдання:
Ø навчитися
застосовувати поняття «дослідники історії України», «історичні праці», «батько
української історичної науки»;
Ø розповідати про
історичних діячів, письменників та поетів на основі тексту підручника та
презентацій;
Ø вчитися виокремлювати
в тексті головне й другорядне.
«Путівник» до роботи.
1.
Опрацювати презентацію
"Історія, історики, письменники та поети":
·
Записати
тему уроку в зошиті;
·
Використовуючи інформацію Слайдів №6, 7, 8, 9, скласти таблицю
«Шедеври історичної літератури»
Автори історичної літератури
|
Видатні твори
|
2.
З метою повторення за закріплення матеріалу
переглядаємо презентацію "Історія,
історики, письменники та поети." https://vseosvita.ua/library/5-klas-istoria-istoriki-pismenniki-ta-poeti-prezentacia-242594.html
Домашнє завдання.
1.
Прочитати П. 22 – 23.
2.
Виконайте завдання в зошитах:
·
Стр. 157, № 1 – 2
·
Стр. 164, № 2 – 3
3.
Виконати онлайн тестування «Історія, історики, письменники та
поети»
Не забуваємо про
зворотній зв’язок!
Вступ до історії України.5
клас.
ДАТА. 16 квітня.
Тема уроку. Головні цілі пізнання
минулого.
Діти, сьогодні ми
починаємо знайомство з новим 5-тим Розділом «Дослідники історії».
Для успішного
результативного ознайомлення пропоную опрацювати наступний матеріал:
1.
"Головні цілі пізнання минулого." Презентація (слайди № 1-10)
2.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ
ДО УРОКУ З ІСТОРІЇ 5 КЛАСУ (княжа доба) (слайди № 1-13; Д/З
слайди № 12 – 13 – виконати в зошиті) – відповідає матеріалу П. 21 підручника стр.143
- 150
Домашнє завдання.
1)
Вивчити поняття
«факт», «історичний факт», «літописи», «чорноризець», «Монголи».
2)
Завдання №3-4, стр.
149 – виконати в зошитах.
Історія. 5 клас. Дата: 09 квітня.
Урок контролю і корекції навчальних досягнень
із теми «Історія України в пам’ятках»
Виконайте тостові завдання (8 б.)
1) Коли відбулось
хрещення Русі-України?
а) 988 році б) 1020 році
в) 1188 році г) 800 році
2.
Який князь хрестив Русь-Україну?
а) Ігор б) Володимир в) Святослав г) Данило
3. Як звали єдину жінку правительку Київської
Русі?
а) Анна б) Єлизавета в) Ольга г) Олена
4. Якого князя прозвали Мудрим?
а) Ігоря б) Володимира в) Ярослава г) Святослава
5.
У якому столітті було створено першу Запорізьку Січ?
а) XV ст. б) XVI ст. в) XVIІ ст. г) XVIІІ ст.
6.
Невеликі козацькі кораблі?
а) Ластівки б) Ворони в) Чайки г) Соколи
7.
Який гетьман очолив Національно-визвольну
війну
українського народу?
а)П. Дорошенко б) П. Сагайдачний в) Б. Хмельницький г) І. Мазепа
8.
Автор твору «Енеїда»?
а) Т. Шевченко б) І. Франко
в) Л.
Українка г) І. Котляревський
9.
В якому році розпочалась Перша світова війна?
а) 1900 році б) 1914 році в) 1939 році г) 1942 році
10.
Хто очолював Українську Центральну Раду?
а) М. Костомаров б) С. Петлюра в) М. Грушевський г) С.
Бандера
11.
У якому році було проголошено незалежність України?
а) 1990 році б) 1991 році в) 1992 році г) 2001 році
12.
У яких роках відбулась Революція Гідності?
а) 1991-1992 рр. б) 2003-2004 рр. в) 2009-2010 рр. г) 2013-2014 рр.
13. Земляні укріплення та
укріплення із січених дерев’яних колод козаків називалися …
а) фортеці; б) замки; в) бастіони; г) січі.
14. Столицею української козацької держави – Гетьманщини було місто …
а) Чигирин; б) Київ; в) Львів; г) Чернігів.
15. Урочисте проголошення
злуки (об’єднання) ЗУНР та УНР відбулося …
а) 29.01.1918
р.; б) 13.11.1918 р.; в) 22.01.1919 р.; г) 01.09.1939 р.
16. З 2015 р. День Захисника України святкують …
а) 6 грудня; б) 23 лютого; в) 14 жовтня; г) 9 травня.
Визначте що це за пам’ятник? В честь якого історичного
діяча він збудований та яку історичну подію він символізує? (4 б.)
Вступ до історії України. 5 клас. ДАТА. 02
квітня.
Зображення
історичної
пам’ятки
|
НАЙМЕНУВАННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПАМ’ЯТКИ
|
1. Вид пам’ятки (категорія
пам’ятки).
|
|
2. Дата створення пам’ятки.
|
|
1-3 фото
|
3. Місцезнаходження пам’ятки.
|
4. Історичні дані про об’єкт:
· З якими історичними подіями
пов’язана пам’ятка;
· З якими історичними постатями
пов’язана пам’ятка.
|
|
5. Відомості про стан збереження
пам’ятки.
|
|
6. Відомості про сучасний стан
пам’ятки.
|
|
7. Цікаві історії, пов’язані з
пам’яткою.
|
Матеріал для роботи
ОПИС
Братської могили воїнів, які
брали участь у визволені с.Золоті Пруди від німецької окупації і пам'ятний знак
односельчанам, які загинули на фронтах Другої світової війни
Село Золоті Пруди Олександрівського району Донецької
області у період з 19.10.1941. по
11.09.1943. неодноразово переходило «з рук у руки» воюючих сторін.
19.10.1941. воно було
залишено частинами 230-ї
стрілецької дивізії, 26.01.1942. - звільнене
частинами 1-го кавалерійського корпусу
і утримувалось
до середини лютого.
З
середини лютого до 18 травня 1942 року село знаходилось у 2-3 км від переднього краю. У період з 20.02. по 30.03.194; частини 255-ї і 341-ї стрілецьких дивізій
неодноразово намагались визволити село і навіть підходили до його північно-західної околиці. У лютому 1943 року (з 10 по 25) село було визволене
частинами рухомої групи військ
Південно-Західного фронту. 10 вересня 1943 року село буле остаточно визволено частинами 60-ї гвардійської
стрілецької дивізії. У період з 11
по 18 вересня 1943 року у селі знаходився медико-санітарний батальйон дивізії, у якому померли від ран 13 воїнів.
Точна кількість всіх, хто загинув
у селі та його найближчих
околицях, невідома, оскільки більшість могил тих. хто загинув узимку 1942 року, не
збереглося. У переліках
облвійськкомату зазначено близько 200 прізвищ загиблих воїнів, з яких майже половина - зі складу 255-ї
стрілецької дивізії. 8 - зі складу дивізій 1 -го кавалерійського корпусу, 8 - з 181 -ї
танкової бригади і 17 - з 59-ї та 60-і гв. стрілецьких дивізій.
До 1975 року останки загиблих були поховані у
декількох могилах, а у 1976 році у
зв'язку зі спорудженням нового пам'ятника і встановленням пам'ятного знака на честь загиблих односельчан, були
перенесені до братської могили у центрі села.
Пам'ятник
уявляє собою обеліск (вис. 4,0 м, мармурова крихта), увінчаний скульптурою жінки з дитиною на руках. У верхній частині обеліска - барельєфне зображення ордена
Вітчизняної війни, під яким -напис.
Позаду обеліска, у 4 метрах, - стела (14,0 х 0,6 х 0,4; цегла, декоративна штукатурка), на якій
зображені: поранений моряк, жінка, яка його підтримує, і сонце. Між обеліском і стелою
знаходиться надгробок, на якому - дати «1941-1945» і 2 гранітні плити з текстом
і-прізвищами загиблих.
Виконайте
завдання
Скласти Паспорт об’єкта в зошиті за пунктами характеристики (1-7),
використовуючи «Опис», фото, додаткову інформацію мешканців с. Золоті Пруди
Зображення
історичної
пам’ятки
|
|
1.
|
|
2.
|
|
|
3.
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
Вступ до історії. 5 клас. ДАТА. 19 березняТема. Революція Гідності 2013—2014 рр.
УВАГА !!! Не забуваємо записувати тему уроку в зошиті після запису числа.
Інформація на сайтах, яка може вас зацікавити:
ВИ ДІЗНАЄТЕСЬ:
• про причини і результати Революції Гідності
• про сучасну політичну ситуацію в Україні
ЗАВДАННЯ.
1. Прочитати уважно матеріал.
2. Скласти у зошиті "Словничок понять"
3. Записати в хронологічній послідовності головні дати та події.
1. Революція Гідності. Розбудова незалежної України виявилася вкрай складним завданням. Бракувало досвіду, розуміння необхідних змін. Зміни, які впроваджували, відбувалися під тиском обставин, а не за продуманим планом дій. Із кожним роком накопичувалися проблеми, які заважали країні розвиватися. Найскладнішою стала проблема корупції, коли представники влади почали використовувати своє становище для незаконного збагачення. Кошти країни розкрадали, і незабаром вони зосередилися в невеликої групи людей. У той самий час більша частина українців опинилася у злиднях. Щоб їх подолати, одні громадяни виїздили на заробітки за кордон, інші взагалі залишали країну назавжди. Ті, що залишилися, пристосовувалися як могли. У суспільстві зріло невдоволення як життєвим рівнем, так і свавіллям влади. За часів президентства Віктора Януковича посилився вплив на зовнішню і внутрішню політику України з боку Росії.
Нарешті відмова влади підписувати Угоду про асоціацію з Європейським Союзом підбурила український народ на революцію.
Першими з протестом на вулиці міст вийшли студенти та інші небайдужі громадяни. Це була мирна акція, влаштована в центрі Києва, на Майдані Незалежності. 30 листопада 2013 р. підрозділ міліції «Беркут» влаштував жорстоке побиття протестувальників, переважно студентів. Однак наступного дня на мирний протест вийшли мільйони українців. Розпочався Євромайдан, осередком якого став Київ. Проте влада на чолі з В. Януковичем не бажала йти на поступки. Зрештою в центрі Києва почалися сутички між міліцією і рішуче налаштованими громадянами. Спалахнули справжні бої. Зводили барикади, летіло каміння, палали автомобільні шини. Влада відповідала кийками, гранатами й рушницями, водометами. 22 січня 2014 р. з’явилися перші жертви. Від куль загинули Сергій Нігоян та Михайло Жизневський. Однак протестувальники не бажали відступати. До того ж вони мали величезну підтримку народу, який постачав до табору в центрі столиці продовольство, теплі речі, паливо тощо. Влада, зі свого боку, теж не бажала йти на компроміс. Її прихильники створили Антимайдан.
Корупція — використання особою наданих їй службових повноважень та пов'язаних із цим можливостей із метою отримання неправомірної вигоди.
Європейський Союз (скорочено ЄС) — економічне і політичне об'єднання 28 європейських держав.
Асоціація — добровільне об’єднання для досягнення спільної мети на засадах взаємовигідної співпраці за умови збереження самостійності, правової та майнової незалежності її членів.

Табір протестувальників на Майдані Незалежності.
Міжнародні посередники теж не могли вирішити проблему. Тим часом влада вже не мала змоги контролювати ситуацію. Протестувальники почали брати владу в регіонах України. Однак оволодіти всією територією не вдалося. Беззаперечну підтримку протест мав на заході й частково в центрі, на півдні та півночі України. Влада ж мала суттєву підтримку на сході та в Криму. Україна опинилася перед загрозою розколу.
Розв’язка ситуації настала в лютому 2014 р. Влада вирішила остаточно придушити виступ народу силою. Після розгону протесту під стінами Верховної Ради України почався штурм Майдану. Проти протестувальників було кинуто бронетранспортери, водомети й вогнепальну зброю. Однак відчайдушний опір 18—19 лютого спинив наступ каральної акції.
Наступного дня протестувальники навіть перейшли в контрнаступ. Представники влади почали розстрілювати з автоматів і снайперських гвинтівок активістів, що йшли з дерев’яними щитами й палицями. Загинула понад сотня осіб. В. Янукович розумів, що не зможе зберегти владу. Він та його найближче оточення ганебно втекли до Росії. 22 лютого 2014 р. Верховна Рада України підтримала Постанову про усунення В. Януковича від влади і призначила нові президентські вибори. За кілька днів було створено новий уряд.

Антимайдан у Києві. 28 січня 2014 р.

Майдан Незалежності після запеклих боїв 19 лютого 2014 р.

Меморіал Героям Небесної сотні в Києві.

Революція Гідності у фактах і цифрах.
Спираючись на схему, складіть розповідь про Революцію Гідності.
Події, що відбулися в Україні в період із листопада 2013 до лютого 2014 р., отримали назву Революція Гідності. 107 героїв, які загинули в боротьбі проти свавілля влади, стали Небесною сотнею. Усім їм присвоїли звання Героїв України.
2. Агресія Росії проти України. Тим часом керівництво Росії вдалося до відкритої агресії. Скориставшись тим, що в Криму розташовувалася база російського флоту, російські війська почали операцію із захоплення Криму. 18 березня 2014 р. було заявлено про приєднання Криму до Росії. Такими діями російське керівництво порушило всі норми міжнародного права, свої зобов’язання щодо України та всі двосторонні угоди. Ні Україна, ні світ не визнали Крим територією Росії. Проти неї було запроваджено санкції.
Так само відбувалися спроби захопити владу проросійськими силами в Луганську, Донецьку, Одесі, Дніпрі (Дніпропетровськ), Харкові, Запоріжжі, Миколаєві, Херсоні. У більшості цих міст такі виступи вдалося придушити. Проте в деяких частинах Луганської та Донецької областей справа дійшла до збройної боротьби. 12 квітня 2014 р. російські спецпідрозділи, підтримувані місцевими проросійськими силами, захопили місто Слов’янськ. Такі самі події відбулися і в інших містах регіону. Для приборкання ситуації українська влада оголосила про початок антитерористичної операції (АТО).
Гідність — усвідомлення цінності людини як неповторної особистості.
Агресія (держави) — застосування збройної сили однією або кількома державами проти суверенітету, територіальної цілісності або політичної незалежності іншої держави, народу.
Санкції — невигідні наслідки для країни або окремої людини в разі порушення нею правил або законів.

Зруйнований Донецький аеропорт після 242 днів оборони українськими воїнами, яких назвали «кіборгами».

Український прапор знову над Слов'янськом. 5 липня 2014 р.
Волонтер — особа, яка добровільно й безоплатно здійснює суспільно корисну діяльність.
Було відновлено систему влади. На президентських виборах перемогу здобув Петро Порошенко. До лав української армії вступили тисячі добровольців. Волонтери, спираючись на пожертви населення, забезпечували її всім необхідним. Крім того, більшість країн світу підтримали Україну. Було підписано угоду про Асоціацію з Європейським Союзом. Упродовж боїв весни-літа 2014 р. вдалося звільнити чимало міст. Героїчною сторінкою української армії стала оборона Донецького аеропорту, міста Дебальцевого тощо. Бойові дії на сході України досі тривають.
За цих складних умов суспільство усвідомило, наскільки необхідними є зміни, які б забезпечили розвиток України, утвердження її незалежності. У країні розпочалися реформи.
Запитання та завдання (Усно)
1. Якими були причини Революції Гідності? Як розгорталися події Революції? Яка подія стала переломною?
2. Якими були результати Революції Гідності? Які зміни сталися в країні?
3. Чому Росія вчинила агресію проти України?
4. Які території України на сьогодні не контролює українська влада?
5. Чому, на вашу думку, Революція Гідності отримала саме таку назву?
5 клас. Вступ до історії України. ДАТА. 12 березня.
Тема.
Проголошення України.
Учні
повинні навчитися:
- визначати основні події, пов’язані з проголошенням незалежності України,
перші кроки розбудови держави;
- називати визначних діячів
сучасності;
- формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами, джерелами, картою ;
- розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави.
- формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами, джерелами, картою ;
- розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави.
Історія незалежної держави України лише починається.
Вам її і будувати, і від вас буде залежати, якою в майбутньому буде наша
держава. А для того щоб приймати правильні, виважені, продумані рішення,
потрібно краще знати історію власної держави.
Як же Україна здобула омріяну поколіннями
незалежність? На це запитання ви спробуєте дати
відповідь після опрацювання теми.
ПОСИЛАННЯ, ЗА ЯКИМ ВИ МОЖЕТЕ ЗАВАНТАЖИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО ЦЬОГО УРОКУ:
Завдання.
Опрацювати параграф 18 підручника.
Виконайте завдання № 1-4 рубрики «Оцініть себе» в робочих
зошитах.
Скласти словничок нових понять "референдум", "незалежність", "права людини", "гідність", "інтеграція", "конституція"
выполняю
ОтветитьУдалить