9 клас (історія України)

Історія України. 9 клас.             Дата. 27 травня.
Урок контролю навчальних досягнень учнів «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.»
І рівень (0,5 бала)
1. Де було відкрито перший в підросійській Україні університет  європейського зразка?
а) У Києві      б) У Львові       в) У Харкові           г) У Полтаві
2.  Оберіть дати відкриття університетів у Харкові та Києві?
а) 1661 р., 1805 р.; б) 1812 р., 1861 р.; в) 1805 р., 1834 р.; г) 1834 р., 1840 р
3.  Першим ректором університету Св. Володимира в Києві був...
а) Михайло Максимович; б) Микола Костомаров;
в) Василь Каразін;              г) Петро Гулак-Артемовський.
4. У якому році вийшов твір «Енеїда»?
а) 1790 році              б) 1798 році     в) 1800 році    г) 1808 році
5. Хто був автор першого історичного роману в Україні?
а) Іван Котляревський     б) Пантелеймон Куліш        
в) Маркіян Шашкевич     г) Євген Гребінка
6. Які міста були центрами театрального життя в  першій половині XIX ст.?
а) Київ та Одеса; б) Харків і Київ; в) Одеса та Львів; г) Полтава і Харків
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення:
Класицизм - _____________________________________
Реалізм - ________________________________________
8. У яких твердженнях ідеться про Тараса Шевченка?
а) діяч, якому судилося стати символом українського національного руху; б) основоположник художньої прози в українській літературі; в) першу збірку його поезій було надруковано в Петербурзі в 1840 р.; г) автор програмових документів Кирило-Мефодіївського товариства; д) творець «Енеїди» – першого твору нової української літератури; е) автор понад тисячі творів образотворчого мистецтва.
_______________________________

9.  Які поняття характеризують розвиток української культури в першій половині 19 ст.?
а) класицизм; б) модерн; в) шкільна драма; г) романтизм; д) нова українська література; е) полемічна література.

ІІІ рівень (1,5 бали)
10. Про кого написав такі слова М.Драгоманов «Не перестає бути українцем не тільки в “Вечорах” і “Миргороді”, але й у “Мертвих душах”»
______________________________________
11.  Установіть відповідність між іменами історичних діячів та їхніми стислими характеристиками.

1) Василь Каразін
А)  Наприкінці 30-х – у 40-х рр. розпочав свою наукову діяльність як історик. Загалом його наукова спадщина складається з 21 тому історичних досліджень.
2)  Микола Костомаров
Б)  У 1862 р. він створив оперу «Запорожець за Дунаєм», прем’єра якої відбулася наступного року на сцені Маріїнського театру в Петербурзі.
3)  Семен Гулак-Артемовський
В)  Один із перших українських професійних композиторів. Йому належать понад сорок духовних композицій, зокрема музика гімну України.
4)  Михайло Вербицький
Г)  Як письменник уславився байками і романтичними баладами, започаткувавши в новій українській літературі від повідні жанри

Д) Висунув проект формування мережі метеорологічних станцій і використання їхніх спостережень (передбачення посух, похолодань, бур тощо). У с. Кручик на Харківщині він створив першу в Україні метеорологічну станцію.

Виконати онлайн тест
Завдання необхідно виконати до  27 травня 20:00 
Код доступу 6271499,  використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401







Історія України. 9 клас.                      Дата. 20 травня.
Тема уроку. Архітектура та образотворче мистецтво.
Практичне заняття «Традиції та побут української сімьї у другій половині ХІХ – початку ХХ ст..»
Завдання:
• характеризувати розвиток українського образотворчого мистецтва, архітектури у другій половини XIX — на початку XX ст.;
ознайомитися з творчістю видатних митців;
визначати видатні шедеври українського мистецтва цієї доби.

1.     Переглянути відео презентацію «Українське мистецтво та архітектура др. пол. ХІХ ст. (укр.) Історія України нового часу» https://www.youtube.com/watch?v=4PGMbp4e4OY
2.     Використовуючи матеріал підручника П. 38 стр. 266 – 269, оформіть таблицю «Романтизм, реалізм і модерн у малярстві» (видатний художник; стиль живопису; видатні роботи (картини))
3.     За матеріалом підручника П. 38 стр. 269 – 271, запишіть основні риси модерну в архітектурі даного періоду.
4.     Працюючи з матеріалами пункту 3 стр. 271 – 273, запишіть характерні ознаки забудови міст та сіл (зверніть увагу на документи та ілюстративний матеріал).
Домашнє завдання.
Виконати завдання Практичного заняття П. 39.
Алгоритм роботи:
1.     Записати тему ПЗ.
2.     Записуємо:
-          відповіді на запитання тезами до пункту 1 (назву пункту записуємо),
-         відповіді на запитання тезами до пункту 2 (назву пункту записуємо),
-         відповіді на запитання тезами до пункту 3 (назву пункту записуємо),
-         відповіді на запитання тезами до пункту 4 (назву пункту записуємо).

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Історія України. 9 клас.                       Дата. 13 травня.
Тема уроку. Література, театр і музичне мистецтво на українських землях в середині ХІХ – на початку ХХ ст..
Переглянути презентації:
1.     Українське театральне та музичне мистецтво в др. пол. ХІХ ст. (укр.) Історія України нового часу
2.     Культура України на початку ХХ ст..
Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П. 37, завдання стр. 265.
2.     Виконайте в зошиті «Домашнє завдання» стр. 265 (написати твір – 15 речень, за тематикою зображених фотографій).
3.     Складіть таблицю «Особливості розвитку літератури, театру та музичного мистецтва в середині ХІХ – на початку ХХ ст..» (колонки: галузь культури, видатні діячі, досягнення).

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Історія України. 9 клас.               Дата. 06 травня.
Розділ VІІ. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ століття.
Тема уроку. Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя.
Опрацювати Презентацію "Урок № 33. Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя" : https://naurok.com.ua/prezentaciya-urok-33-osvita-nauka-vpliv-procesiv-modernizaci-na-suspilne-ta-povsyakdenne-zhittya-50453.html
1.     Записати назву розділу та тему уроку.
2.     Слайд № 4. В хронологічній послідовності записати опорні дати.
3.     Слайди № 11 – 14. Накреслити та заповнити таблицю «Видатні науковці України» (також підручник стр. 253 – 255).
4.     Слайд № 23. Записати пояснення нових термінів.
5.     Виконати завдання слайдів № 25 – 26, опрацювавши також матеріал підручника стр. 249 – 252.
Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П. 36 підручника.
2.     Виконати онлайн тести
Завдання необхідно виконати   6 травня до 18:00 

Код доступу 717013 використати цей код, відкривши посилання
join.naurok.ua


Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або на електронну адресу!!!






Історія України. 9 клас.              Дата. 29 квітня.
Урок контролю і корекції навчальних досягнень
із розділу «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації»

1.     Виконайте онлайн тест «Україна на початку 20 ст перед викликами модернізації» https://naurok.com.ua/test/ukra-na-na-pochatku-20-st-pered-viklikami-modernizaci-334727.html

2.      Виконайте тестові завдання в зошиті.

І РІВЕНЬ (0,5 бала)
1.  Про кого з історичних політичних діячів говориться в даному документі?
«Його брошура «Самостійна Україна» стала програмою Революційної української партії в перший період її діяльності. Був одним з організаторів створеної в 1901-1902 роках Української народної партії».
   А) Микола Міхновський;               Б) Євген Чикаленко;
   В) Сергій Єфремов;                        Г) Михайло Грушевський
2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
    А) «На початку ХХ ст. у Наддніпрянській Україні було проведено аграрну реформу».    _______                                                                                                                   Б) «Першою україномовною газетою   стало видання «Громадська думка»».  ______                                                                                                                                            
3. Ознакою економічної кризи 1900 - 1903 років в Україні було:
   А) зростання кількості безробітних
   Б) зростання цін на вугілля і метал
   В) зростання випуску паровозів
   Г) збільшення обсягу продажу цукру
4. Позначте назву партії, утвореної на II з'їзді РУП, лідерами якої стали В. Винниченко, С. Петлюра, М. Порш:
   А) Українська радикально-демократична;
   Б) Українська народна партія;
   В) УПСР (Українська партія соціалістів-революціонерів);
   Г) УСДРП (Українська соціал-демократична робітнича партія).
5. Вкажіть ім’я митрополита Української греко-католицької церкви на початку ХХ ст.:
   А) А.Шептицький;               Б) І.Боберський
   В) К.Трильовський;              Г) Є.Петрушевич.
6. Першу політичну партію в Наддніпрянській Україні було засновано у:
   А) 1899 році;              Б) 1900 році;       В) 1903 році;              Г) 1904 році
ІІ РІВЕНЬ (1 бал)
7. Вставити пропущені слова:
«Перша політична партія у підросійській імперії була створена у __________ році за ініціативи Дмитра _________________, виражала інтереси українського ________________, мала назву Революційна ______________________ партія».
8. Дати визначення:
А) Синдикат –
Б) Мадяризація - 

9. Поставити події у хронології:
  А) початок аграрної реформи Петра Столипіна                                        ______
  Б) створено Загальну українську безпартійну Партію (ЗУБО)                  ______
  В) видання брошури «Самостійна Україна»                                              ______
  Г) початок першої Російської революції                                                    ______                                      
  
ІІІ РІВЕНЬ (1,5 бала)
10. Установіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами.

А) Дмитро Донцов          Б) Євген Чикаленко            В) Микола Міхновський
             Г)  Михайло Грушевський           Д) Борис Грінченко
1

2

3

4

11. Вкажіть твердження, що визначають завдання, які мали бути вирішені під час земельної реформи П. Столипіна:
а) підняти економічну ефективність сільського господарства; б) розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції; в) зміцнити соціальну опору самодержавства на селі; г) ліквідувати панщину та кріпосницьку залежність селян; д) розв’язати проблему аграрного перенаселення; е) підірвати землеволодіння Російської православної церкви; є) подолати гостру кризу сільськогосподарського перевиробництва.
  1

2

3


                          
IV РІВЕНЬ (3 бала)
12. Оберіть 2 критерії, на підставі яких порівняйте умови національного життя в Східній Галичині та в українських землях, що перебували під владою Російської імперї

Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або на електронну адресу!!!








Історія України. 9 клас.                   Дата. 22 квітня.
Тема уроку. Піднесення українського національного руху на західноукраїнських землях.
Практичне заняття. Проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта» та укласти уявний план діяльності його міського осередку в Галичині на початку ХХ ст.

З метою актуалізації знань виконати онлайн тести:
1.      «Економічне становище західноукраїнських земель на початку ХХ ст.» (12 завдань)
2.     «Суспільно - політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ століття» (7 завдань)

3.     «Суспільно - політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ століття» (12 завдань)

Виконання практичних завдань.
1.     Опрацювати матеріал «Товариство "Просвіта" у становленні української державності»

 До 140-річчя від часу заснування культурно–освітньої
громадської організації в Україні „Просвіти”

3.     План діяльності товариства записуємо до зошита.

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П.35.
2.     Скласти таблицю за пунктом 1, стр. 240
3.     Підготуватися до узагальнення знань з Розділу 7, стр. 2444.










Історія України. 9 клас.                    Дата. 15 квітня
Тема уроку. Економічне та суспільно-політичне життя на українських землях  у складі Австро-Угорщини на початку ХХ-го століття.
Актуалізація знань.
Переглянути відео матеріал «Соціально-економічний розвиток Західної України в др. пол. XIX ст (укр.) Історія України нового часу»
ВИКОНУЄМО онлайн тестування
(не забуваємо про зворотній зв’язок)  
1.     «Україна на початку ХХ ст. перед викликами модернізації»
2.      «Наддніпрянська Україна у 1907-1914 рр.»

Вивчення нового матеріалу.
ПЕРЕГЛЯДАЄМО ВІДЕО
1.     «Західноукраїнські землі на поч. ХХ ст. (укр.) ЗНО з історії України».
2.     Презентація "СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК КРАЮ на початку ХХ ст."

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П. 32 підручника.
2.     Завдання стр. 226,  № 1-10 (усно)

3.       Написати есе «Загальний рівень економічного розвитку краю на початку ХХ ст.» (стр. 226, Д/З: № 1). Увага!!! Вимоги до написання есе пригадайте за Інтернет-ресурсами.





Історія України. 9 клас.                                           ДАТА: 08 квітня.
Тема уроку. Суспільно – політичне становище Наддніпрянщини у 1907 – 1914 рр.
Практичне заняття «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини».

1.     Завдання на розвиток хронологічної компетентності.
  За допомогою лінії часу розставте хронологічно виникнення політичних партій на українських землях у складі Російської імперії.
Перелік партій:
  • Українська соціал-демократична робітнича партія
  • Українька демократично-радикальна партія
  • Українська народна партія
  • Революційна українська парті
  • Українська соціалістична партія.

2.     Завдання на розвиток аксіологічно – мовленнєвої компетентності.
   Увіть, що  ви представник молодої генерації національно-визвольного руху українських земель. Створіть власну партію, висловіть свою позицію у програмних ідеях.

3.     Завдання на розвиток хронологічно – мовленнєвої компетентності.
  На основі наведених історичних джерел визначіть, які партії підтримували ідеї самостійності України, а які – автономії. Записи та висновки оформіть у вигляді схеми чи таблиці.
Документ 1
З програми «Самостійна Україна» Революційної української партії 1900 р.
  «…І от посеред таких лихих обставин ми зійшлис докупи, ми згромадилис в одну сім’ю, перейнті великим болем та жалем до тих страждань, що вщерть напавнили народну душу, і – хай навпаки логіці подій – ми виписали на своєму прапорі: «Одна, єдина нероздільна, вільна, самостійна Україна від гір Карпатських аж по Кавказькі». ..Ми візьмемо силою те, що нам належить по праву, але віднято в нас теж силою…Хто на цілій Україні не за нас, той проти нас. Україна для українців».
Документ 2
Витяг з програми української соціал-демократичної робітничої партії Грудень 1905р.
«Українська с.-д. партія перш за все і головним чином вимагає:
1) демократичної республіки - в якій найвища державна влада у всіх міжнародних і тих внутрішніх ділах, що стосуються всієї Російської держави, належить виключно одному виборному законодавчому зібранню народних представників;
2) автономії України з окремою державною інституцією (сеймом), якому належить право законодавства у внутрішніх справах населення тільки на території України:
3) права кожної нації на культурне і політичне самоопреділення;
4) широкого самоврядування (автономії) місцевого і крайового для всього населення держави:
5) знищення усяких привілеїв класів, верств (сосновій), походження, статі, релігії й нації;
6) рівноправності всіх мов у школах, судах, у крайових, громадських і державних інституціях
Документ 3
Витяг з програми української народної партії 1906 р.
«Головні завдання Української Народньої Партії - просвітити, освідомити Українців-робітників і хліборобів з боку розуміння їх національних і класових інтересів. Необорна спільна сила з'єднаних українців-робітників і селян учинить захват політичної власти на Україні, знищить визиск, насиллє, нерівність і утворить непідлеглу Україну - Республіку вільних працюючих людей. ВІЛЬНА НЕПІДЛЕГЛА САМОСТІЙНА РЕСПУБЛІКА-УКРАЇНА РОБОЧИХ ЛЮДЕЙ
Ми визнаємо тілко добровільні федерації народів; се значить добровільні федерації уже свободних народів. Росія, Австрія, Германія і інші, де рядом з пануючими жиють десятки зневолених націй, мусять поперед розпастись; федерації потім коли і зложаться, то зовсім не в межах сучасних держав, а в залежности од інтересів кожної нації. Можуть бути федерації українців і чехів, поляків і руських і т.д.
Аби позбутись бюрократичної централізації, яка єсть ворог свободи взагалі, Самостійна Республіка України будучини, мусить бути спілкою вільних і самоправних українських земель, шо ріжняться умовами життя: такі - Слобожанщина, Правобережна Україна, Запоріжє, Кубань, Чорно-моріє. Поліссє, Галичина і і. д.
Будуємо і боремося за Самостійну Україну зовсім не для того, аби в їй панували капіталісти, хоч і українські. Весь час боротьби не забуваємо, що єдине соціалістичний ідеал може остаточно задовольнити український пролетаріят і взагалі працюючий український люд.
Самостійна Україна буде республікою вільних людей, свободних від гніту і експлуатації, республікою людей свободної праці.»
Документ 4
Украинская демократично-радикальная партия (УДРП)
«В 1906 на 1 з'їзді партії затверджено програму, побудовану на принципах парламентаризму і федералізму. УДРП виступала за створення загальнодержавного парламенту і крайових представницьких рад для націй, що мають автономію. Оновлена держава розглядалась УДРП як “федерація рівноправних автономно-територіальних одиниць”. Автономна Україна повинна була управлятись виборною Українською народною радою (сеймом). Рада займалася б виробленням крайової конституції, яку не міг відмінити загальнодержавний парламент. Конституція України не повинна вступати у протиріччя із загальнодержавними законами. До компетенції загальнодержавного парламенту відносилися всі зовнішньополітичні, зовнішньоторгові та фінансові питання, оголошення війни та укладення миру, встановлення митних правил, формування і утримання армії. Всі інші питання знаходилися у віданні Українського сойму. В соціально-економічній сфері УДРП проголошувала боротьбу проти “всякої експлуатації”. У програмі зазначалося, що соціалістичний лад, до якого рухається людство, найкраще забезпечить інтереси громадян. Партія вважала, що земля, фабрики, заводи з часом повинні стати спільною народною власністю. УДРП відстоювала передачу всіх державних, удільних, монастирських, церковних земель у крайовий земельний фонд під управління самоурядових громад та округів. Партія вимагала насильної конфіскації всіх приватних земель і, перш за все, тих, які здавались в оренду. В цей період передача землі селянам мислилась лише за викуп».

Домашнє завдання
1.     Опрацювати П. 31 «Наддніпрянська Україна в 1907 – 1914-х рр.»
2.     Скласти складний план до параграфа.

3.     Пояснити поняття «аграрне питання», «шовінізм», «Столипінська аграрна реформа», «Справа Бейліса», «автономізм», «політизація українського національного руху»






Історія України. 9 клас.                             ДАТА. 01 квітня.

Тема уроку. Політизація українського національного руху на території Російської імперії. Російська революція 1905 – 1907 рр. на території України.

Робота за П. 28 – 29  Політизація українського національного руху на території Російської імперії.
Робота за П. 30 Російська революція 1905 – 1907 рр. на території України.

Після цього уроку ви зможете:
         характеризувати процес утворення українських політичних партій;
         визначати основні тенденції та суперечності модернізації суспільно-політичного життя у Наддніпрянській Україні;
         називати дати створення основних політичних партій,
         пояснювати й застосовувати терміни та поняття: «політизація українського національного руху», «автономізм»;
         характеризувати національно-визвольний рух України в роки російської революції 1905 – 1907 рр.; вплив революції на активізацію українського руху в Російській імперії;
         визначити наслідки діяльності українських парламентських громад в Першій та Другій Державних думах.

1.      Переглянути відеоурок (не звертайте увагу, що зазначено 10 клас) «Політизація національно-визвольного руху в Наддніпрянській Україні».
2.      Опрацювати П.28, скласти «Словник понять» в зошиті та запам’ятати їх.
3.      Скласти таблицю зав-ня №2, стр.198.
4.      Опрацювати П.29, склавши узагальнюючу таблицю стр. 202.
5.      Переглянути відеоурок «Події революції 1905-1907 рр. в Україні»
6.      Опрацювати П.30.
7.      Ознайомтеся з причинами революції 1905 – 1907 рр., розподіліть їхні номери по відповідних колонках.
Соціальні
Економічні
Політичні



1)      Суперечливі процеси модернізації;
2)      Нерозв’язаність аграрного питання;
3)      Збереження поміщицьких землеволодінь;
4)      Малоземелля і безземелля селян;
5)      Самодержавна форма правління;
6)      Відсутність демократичних прав і свобод;
7)      Знищення будь-яких проявів волелюбства;
8)      Падіння авторитету царату у зв’язку з поразкою в російсько-японській війні;
9)      Поява політичних партій, розширення сфери їхніх дій, посилення впливу на народні маси;
10)  Існування станових привілеїв;
11)  Жорстка експлуатація робітничого класу;
12)  Тяжке становище народних мас;
13)  Масове безробіття;
14)  Тяжкий національний гніт.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
1.      Опрацювати П. 28 – 30, дати відповіді на запитання стр.198, 209.
2.      Вивчити нові поняття.

3.      Скласти історичний портрет Миколи Міхновського.






УВАГА!!!
Урок за 18 березня після цієї теми.



Історія України. 9 клас                                ДАТА. 11 березня
Урок контролю і корекції навчальних досягнень з теми
«Українські землі у складі Австро – Угорської імперії в другій половині ХІХ – на початку ХХ століття»
І варіант
І рівень (0,5 бала)
1. Назвати дві дати з теми:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
    А) «Наприкінці ХІХ ст. у Галичині виникли перші політичні партії».                                        _________                                                                                                       
    Б) «У 2-й половині ХІХ ст. на західноукраїнських землях розгорнувся рух «хлопоманів»».   _________
3. Форма об’єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним видом господарської діяльності називається:
    А) кооперація
    Б) приватизація
    В) націоналізація
4. У 60-х роках ХІХ ст. центром промислової розробки нафтового родовища, яка досягла апогею на початку ХХ ст. стало місто:
   А) Львів
   Б) Борислав
   В) Перемишль
5. Ідейним лідером українського визвольного радикального руху був:
   А) М. Драгоманов
   Б) Ю. Бачинський
   В) І. Франко
   Г) М. Грушевський
6. Літературне (Наукове) товариство імені Т.Шевченка було створене у Львові у:
   А) 1868 році
   Б) 1873 році
   В) 1892 році
   Г) 1899 році
ІІ рівень (1 бал)
7. Вставити пропущені слова:
«Наприкінці ХІХ ст. в Галичині на зміну національно-визвольним організаціям створюються ______________ партії, які  ставили за мету захист __________________ інтересів українського народу та боротьбу за здобуття ________________ самостійності від Австро-Угорщини ».
8. Назвіть напрямки національно-визвольного руху в Західній Україні у 2-й половині ХІХ ст.:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Поставити події у хронології:
  А) початок впровадження політики народовців «Нова ера»                ______                                                                            
  Б) створення Української націонал-демократичної партії                        ______
  В) створення споживчого кооперативу «Народна торгівля»                ______
  Г) видання газети «Діло»                                                                       ______                                                      
 
ІІІ рівень (2 бали)

10. Яке соціальне явище в житті західноукраїнських земель характеризує дана  ілюстрація:
 
А) відкриття першої залізниці
Б) розвиток торгівлі
В) трудова еміграція
Г) розвиток промисловості
   
   ____________





11. Установіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми іменами.


А) Василь Нагірний             Б) Михайло Павлик              В) Юліан Романчук
                  Г)  Олександр Барвінський           Д) Юліан Бачинський
1

2

3

4


12. Для економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині 19 ст.
було характерним:
  а) створення перших споживчих кооперативів у 80 – 90-х роках ХІХ ст.; б) домінування залізорудної та машинобудівної промисловості; в) початок створення залізничного транспортного сполучення; г) зростання видобутку нафти; д) формування системи великої фабричної промисловості; е) належність промислових підприємств українським капіталістам; є) підтримка сільськогосподарського виробника австрійським урядом.

1

2

3

                          














ІІ варіант

І рівень (0,5 бала)
1. Назвати дві дати з теми:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
 А) «Наприкінці ХІХ ст. західноукраїнські землі отримали право на автономію».                        _______                                                                                                                  
 Б) «У 50 – 60-х роках ХІХ ст. на західноукраїнських землях розгорнувся рух народовців».       _______                                                                                                                                   
3. Суспільно-політична течія серед українського населення Галичини, Буковини і Закарпаття, яка відстоювала національно-культурну, а пізніше - державно-політичну єдність з російським народом і Росією, називалась:
   А) москвофільство
   Б) малоросійство
   В) народовство
4. Центром Східної Галичини було місто:
   А) Галич
   Б) Львів
   В) Чернівці
5. Автором публіцистичного твору «Україна ірридентна» був:
   А) М. Драгоманов
   Б) М. Грушевсткий
   В) І. Франко
   Г) Ю. Бачинський
6. Товариство «Просвіта» було засновано у Львові у:
   А) 1861 році
   Б) 1868 році
   В) 1873 році
   Г) 1899 році
ІІ рівень (1 бал)
7. Вставити пропущені слова:
«Зміни, що відбувалися в господарському житті 2-ї половини ХІХ ст. на західноукраїнських землях, сприяли розвитку нафтовидобувної, деревообробної галузей _________________, будівництву першої залізниці Перемишль - ________________, поширенню в сільському господарстві ______________________ руху».
8. Дати визначення:
Трудова еміграція - ______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________ Політична партія - _______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________ 
 9. Поставити події у хронології:
  А) створення Русько-української радикальної партії                                         ______
  Б) створення страхового товариства «Дністер»                                                  ______
  В) видання журналу «Вечорниці»                                                                       ______
  Г) створення народовцями політичної організації «Народна рада»               ______                                       
 
ІІІ рівень (2 бали)

10. Розвиток якої галузі промисловості характеризує дана ілюстрація:

А) деревообробної
Б) озокеритної
В) нафтовидобувної
Г) водоочисної
__________  







11. Кого з діячів Західної України 2-ї половини ХІХ ст. можна охарактеризувати такими словами: «Великий Каменяр, титан праці, велет духу – так говоримо про нього, віддаючи належне його самовідданій праці задля поступу рідного народу. Вражає творчий доробок митця-мислителя: близько 6000 літературних, наукових і публіцистичних праць. Один з ідейних лідерів українського національного руху, був першим головою РУРП та одним з її головних ідеологів. У 1899 р. він вийшов з її складу, мотивуючи своє рішення тим, що почувається «насамперед русином, а потім радикалом». Уболіваючи за долю рідного народу, саме йому присвятив свій найвизначніший твір – своєрідний підсумок багатолітніх духовних шукань – поему «Мойсей»:
   А) М. Грушевський
   Б) Ю. Бачинський
   В) І. Франко
   Г) М. Павлик

12. Укажіть твердження, які характеризують здобутки «новоерівської» політики народовців:
  а) відкриття у Львівському університеті кафедри української мови; б) проведення першого з’їзду діячів української культури, науки і освіти; в) відкриття у Львівському університеті кафедри історії України; г) видання першої у Львові газети  українською мовою – «Зорі Галицької»; д) перетворення літературного товариства ім. Т. Шевченка на наукове та розширення завдяки державним субсидіям його діяльності; е) поява низки урядових розпоряджень про підтвердження прав або розширення вжитку української мови в державних установах; є) видання журналу «Вечорниці».
1

2

3


                           








Історія України. 9 клас.                                                 ДАТА. 18 березня.

Розділ 6. Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації.
Тема. Соціально – економічний розвиток в складі Російської імперії.
Сьогодні ми починаємо вивчення нового розділу в курсі історії України 9 класу – «Україна початку ХХ ст. перед викликами модернізації». Для того, щоб сформувати повноцінну картину модернізаційних процесів не можна оминути питання соціально-економічного розвитку.
1. Розвиток промисловості.
«Розвиток промисловості в Наддніпрянщині в др. пол. ХІХ ст.»:  https://www.youtube.com/watch?v=t9tVg1twzGw
 2. Промисловці- меценати.
(відеоматеріали, які можна використовувати для підготовки:
  • Історична правда: Секрети найбагатших українських меценатів. Цукрові магнати Терещенки :   https://www.youtube.com/watch?v=GJgeGyxBV1E
  • Михайло Терещенко. Історичний фильм:   https://www.youtube.com/watch?v=GX8puAKnqWc
  • Документальний фільм «Родина Терещенків»:   https://www.youtube.com/watch?v=vAkquAEb3D0
  • Історична правда: Секрети найбагатших українських меценатів (Семеренко, Чикаленко). Меценати культури:
 3. Розвиток сільського господарства та кооперативний рух.
(відеоматеріал, який можна використовувати для підготовки:
ГОЛОВНЕ.
  1. Розвиток промисловості.
  • Спеціалізація виробництва призвела до формування в підросійській Україні великих промислових центрів: Донецького вугільно-металургійного, Криворізького залізнорудного, Нікопольського марганцевого басейнів та Південно-західного цукробурякового району.
  • Відбувається процес концентрація виробництва, в якому Україна на початку ХХ ст. вийшла на одне з перших місць в світі.
  • Розпочався процес монополізації промисловості (переважно у вигляді синдикатів) і банківської сфери.
  • Нерівномірність економічного життя: період піднесення змінювався періодом кризи – економічна криза 1900-1903 рр.
  • Розгортання страйкового руху з економічними вимогами та поступова його політизація.

  1. Промисловці- меценати.
·         Економічний розвиток призвів до появи нової української еліти з кола підприємців, які опікуються культурою, освітою, медициною тощо.
·         Серед таких підприємців-благодійників слід відмітити родини Терещенків, Семиренків, поміщик-землевласник Є.Чикаленко.

  1. Розвиток сільського господарства та кооперативний рух.
·         Розвиток капіталістичних відносин сприяв спеціалізації сільськогосподарського виробництва.
·         На початку ХХ ст. відбувається скорочення землеволодіння поміщиків, землі яких поступово переходять у власність буржуазії.
·         Зростання соціального розшарування на селі, процес обезземелення селянства, який призвів до аграрного перенаселення та появи великої кількості безробітних.
·         Відбувається масова трудова еміграція з Наддніпрянщини до Середньої Азії, Сибіру та Далекого Сходу.
·         Набуває розповсюдження кооперативний рух як форма пристосування селян до ринкових відносин.
·         Микола Левитський- «артільний батько», ідеї якого покладено в основу створення хліборобських артілей.
ЗАВДАННЯ.

Записати тезами «Особливості соціально-економічного розвитку українських земель початку ХХ ст. у складі Російської імперії».



Комментариев нет:

Отправить комментарий