Історія України.
9 клас. Дата. 27 травня.
Урок контролю
навчальних досягнень учнів «Повсякденне життя та культура України в середині
ХІХ – на початку ХХ ст.»
І
рівень (0,5 бала)
1. Де
було відкрито перший в підросійській Україні університет європейського зразка?
а)
У Києві б) У Львові в) У Харкові г) У
Полтаві
2. Оберіть дати
відкриття університетів у Харкові та Києві?
а)
1661 р., 1805 р.; б) 1812 р., 1861 р.; в) 1805 р., 1834 р.; г) 1834 р., 1840 р
3. Першим
ректором університету Св. Володимира в Києві був...
а)
Михайло Максимович; б) Микола Костомаров;
в)
Василь Каразін; г) Петро
Гулак-Артемовський.
4. У якому році вийшов твір «Енеїда»?
а)
1790 році б) 1798 році в) 1800 році г) 1808 році
5. Хто був автор
першого історичного роману в Україні?
а)
Іван Котляревський б) Пантелеймон
Куліш
в)
Маркіян Шашкевич г) Євген Гребінка
6. Які міста були центрами театрального життя в першій половині XIX ст.?
а)
Київ та Одеса; б) Харків і Київ; в) Одеса та Львів; г) Полтава і Харків
ІІ
рівень (1 бал)
7. Дайте
визначення:
Класицизм
- _____________________________________
Реалізм
- ________________________________________
8. У яких твердженнях ідеться про Тараса
Шевченка?
а) діяч, якому судилося стати символом українського
національного руху; б) основоположник художньої прози в українській літературі;
в) першу збірку його поезій було надруковано в Петербурзі в 1840 р.; г) автор
програмових документів Кирило-Мефодіївського товариства; д) творець «Енеїди» –
першого твору нової української літератури; е) автор понад тисячі творів
образотворчого мистецтва.
_______________________________
9. Які поняття характеризують розвиток української культури
в першій половині 19 ст.?
а)
класицизм; б) модерн; в) шкільна драма; г) романтизм; д) нова українська
література; е) полемічна література.
ІІІ
рівень (1,5 бали)
10. Про кого написав такі слова М.Драгоманов «Не перестає
бути українцем не тільки в “Вечорах” і “Миргороді”, але й у “Мертвих душах”»
______________________________________
11. Установіть відповідність між іменами історичних діячів
та їхніми стислими характеристиками.
1) Василь Каразін
|
А) Наприкінці
30-х – у 40-х рр. розпочав свою наукову діяльність як історик. Загалом його
наукова спадщина складається з 21 тому історичних досліджень.
|
2) Микола
Костомаров
|
Б) У 1862 р.
він створив оперу «Запорожець за Дунаєм», прем’єра якої відбулася наступного
року на сцені Маріїнського театру в Петербурзі.
|
3) Семен
Гулак-Артемовський
|
В) Один із
перших українських професійних композиторів. Йому належать понад сорок
духовних композицій, зокрема музика гімну України.
|
4) Михайло
Вербицький
|
Г) Як
письменник уславився байками і романтичними баладами, започаткувавши в новій
українській літературі від повідні жанри
|
|
Д) Висунув проект формування мережі метеорологічних
станцій і використання їхніх спостережень (передбачення посух, похолодань,
бур тощо). У с. Кручик на Харківщині він створив першу в Україні
метеорологічну станцію.
|
Виконати онлайн тест
Завдання необхідно
виконати до 27 травня 20:00
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Історія України. 9 клас. Дата. 20 травня.
Тема уроку. Архітектура та
образотворче мистецтво.
Практичне
заняття «Традиції та побут
української сімьї у другій половині ХІХ – початку ХХ ст..»
Завдання:
• характеризувати розвиток українського образотворчого мистецтва,
архітектури у другій половини XIX — на початку XX ст.;
• ознайомитися з
творчістю видатних митців;
• визначати видатні
шедеври українського мистецтва цієї доби.
1. Переглянути відео презентацію «Українське мистецтво та
архітектура др. пол. ХІХ ст. (укр.) Історія України нового часу» https://www.youtube.com/watch?v=4PGMbp4e4OY
2.
Використовуючи
матеріал підручника П. 38 стр. 266 – 269,
оформіть таблицю «Романтизм, реалізм і модерн у малярстві» (видатний
художник; стиль живопису; видатні роботи (картини))
3.
За
матеріалом підручника П. 38 стр. 269 – 271,
запишіть
основні риси модерну в архітектурі даного періоду.
4.
Працюючи
з матеріалами пункту 3 стр. 271 – 273, запишіть
характерні ознаки забудови міст та сіл (зверніть
увагу на документи та ілюстративний матеріал).
Домашнє завдання.
Виконати завдання
Практичного заняття П. 39.
Алгоритм роботи:
1. Записати тему ПЗ.
2. Записуємо:
-
відповіді на запитання тезами до пункту 1 (назву
пункту записуємо),
-
відповіді
на запитання тезами до пункту 2 (назву пункту записуємо),
-
відповіді
на запитання тезами до пункту 3 (назву пункту записуємо),
-
відповіді
на запитання тезами до пункту 4 (назву пункту записуємо).
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Історія України. 9 клас. Дата. 13 травня.
Тема уроку. Література,
театр і музичне мистецтво на українських землях в середині ХІХ – на початку ХХ
ст..
Переглянути презентації:
1. Українське
театральне та музичне мистецтво в др. пол. ХІХ ст. (укр.) Історія України
нового часу
2.
Культура
України на початку ХХ ст..
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати П. 37, завдання стр. 265.
2.
Виконайте в зошиті «Домашнє завдання» стр. 265 (написати
твір – 15 речень, за тематикою зображених фотографій).
3.
Складіть таблицю «Особливості розвитку літератури, театру
та музичного мистецтва в середині ХІХ – на початку ХХ ст..» (колонки: галузь
культури, видатні діячі, досягнення).
Виконані завдання відправляйте
на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Історія України. 9 клас. Дата. 06 травня.
Розділ VІІ. Повсякденне життя та культура України в
середині ХІХ – на початку ХХ століття.
Тема уроку. Освіта, наука,
вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя.
Опрацювати Презентацію "Урок № 33. Освіта,
наука, вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя" : https://naurok.com.ua/prezentaciya-urok-33-osvita-nauka-vpliv-procesiv-modernizaci-na-suspilne-ta-povsyakdenne-zhittya-50453.html
1.
Записати назву розділу та тему уроку.
2.
Слайд № 4. В хронологічній послідовності записати
опорні дати.
3.
Слайди № 11 – 14. Накреслити та заповнити таблицю «Видатні науковці України» (також підручник
стр. 253 – 255).
4.
Слайд № 23. Записати пояснення нових термінів.
5.
Виконати завдання слайдів № 25 – 26,
опрацювавши також матеріал підручника стр. 249 – 252.
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати П. 36 підручника.
2.
Виконати онлайн тести
Завдання
необхідно виконати 6 травня до 18:00
Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм
або на електронну адресу!!!
Історія України. 9 клас. Дата. 29 квітня.
Урок контролю і корекції навчальних досягнень
із розділу «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації»
1. Виконайте онлайн тест «Україна
на початку 20 ст перед викликами модернізації» https://naurok.com.ua/test/ukra-na-na-pochatku-20-st-pered-viklikami-modernizaci-334727.html
2. Виконайте
тестові завдання в зошиті.
І РІВЕНЬ
(0,5 бала)
1. Про кого з історичних політичних діячів
говориться в даному документі?
«Його брошура «Самостійна Україна» стала програмою Революційної української
партії в перший період її діяльності. Був одним з організаторів створеної в
1901-1902 роках Української народної партії».
А) Микола Міхновський;
Б) Євген Чикаленко;
В) Сергій Єфремов;
Г) Михайло Грушевський
2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
А) «На
початку ХХ ст. у Наддніпрянській Україні було проведено аграрну реформу». _______
Б) «Першою україномовною газетою
стало видання «Громадська думка»».
______
3. Ознакою економічної кризи 1900
- 1903 років в Україні було:
А) зростання кількості безробітних
Б) зростання цін на вугілля і метал
В) зростання випуску паровозів
Г) збільшення обсягу продажу цукру
4. Позначте назву партії,
утвореної на II з'їзді РУП, лідерами якої стали В. Винниченко, С. Петлюра, М.
Порш:
А) Українська радикально-демократична;
Б) Українська народна партія;
В) УПСР (Українська партія соціалістів-революціонерів);
Г) УСДРП (Українська соціал-демократична робітнича партія).
5. Вкажіть ім’я митрополита Української греко-католицької церкви на початку ХХ ст.:
А) А.Шептицький; Б)
І.Боберський
В) К.Трильовський; Г)
Є.Петрушевич.
6. Першу політичну партію в
Наддніпрянській Україні було засновано у:
А) 1899 році; Б) 1900
році; В) 1903 році; Г) 1904 році
ІІ РІВЕНЬ
(1 бал)
7. Вставити пропущені слова:
«Перша політична партія у
підросійській імперії була створена у __________ році за ініціативи Дмитра
_________________, виражала інтереси українського ________________, мала назву
Революційна ______________________ партія».
8. Дати визначення:
А) Синдикат –
Б) Мадяризація -
9. Поставити події у хронології:
А) початок аграрної реформи Петра Столипіна ______
Б) створено Загальну українську безпартійну Партію (ЗУБО) ______
В) видання брошури «Самостійна Україна» ______
Г) початок першої Російської
революції
______
ІІІ РІВЕНЬ (1,5
бала)
10. Установіть відповідність між
портретами історичних діячів та їхніми іменами.
А) Дмитро Донцов Б) Євген Чикаленко В) Микола Міхновський
Г) Михайло
Грушевський Д) Борис Грінченко
1
|
2
|
3
|
4
|
11. Вкажіть твердження, що визначають завдання, які мали бути вирішені під час земельної реформи П.
Столипіна:
а) підняти економічну ефективність
сільського господарства; б) розширити ринки збуту
сільськогосподарської продукції; в) зміцнити соціальну опору самодержавства
на селі; г) ліквідувати панщину та кріпосницьку залежність селян; д) розв’язати
проблему аграрного перенаселення; е) підірвати землеволодіння
Російської православної церкви; є) подолати гостру кризу
сільськогосподарського перевиробництва.
1
|
2
|
3
|
IV РІВЕНЬ (3 бала)
12. Оберіть 2 критерії, на
підставі яких порівняйте умови національного життя в Східній Галичині та в
українських землях, що перебували під владою Російської імперї
Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або
на електронну адресу!!!
Історія України. 9 клас. Дата. 22 квітня.
Тема уроку. Піднесення українського національного руху на
західноукраїнських землях.
Практичне заняття. Проаналізувати
програмні документи товариства «Просвіта» та укласти уявний план діяльності його
міського осередку в Галичині на початку ХХ ст.
З метою актуалізації знань виконати онлайн тести:
1.
«Економічне становище
західноукраїнських земель на початку ХХ ст.» (12 завдань)
2. «Суспільно - політичне життя на західноукраїнських
землях на початку ХХ століття» (7
завдань)
3. «Суспільно - політичне життя на
західноукраїнських землях на початку ХХ століття» (12 завдань)
Виконання практичних завдань.
1.
Опрацювати
матеріал «Товариство "Просвіта" у становленні української державності»
2.
Для складання
уявного плану діяльності товариства «Просвіта» використовуємо матеріал «8 ГРУДНЯ. НЕВ’ЯНУЧИЙ ЦВІТ УКРАЇНСТВА – «ПРОСВІТА»
До
140-річчя від часу заснування культурно–освітньої
громадської організації в Україні
„Просвіти”
3. План діяльності товариства записуємо до зошита.
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати
П.35.
2.
Скласти
таблицю за пунктом 1, стр. 240
3.
Підготуватися
до узагальнення знань з Розділу 7, стр. 2444.
Історія України. 9 клас. Дата. 15 квітня
Тема уроку. Економічне та суспільно-політичне життя на українських землях у складі Австро-Угорщини на початку ХХ-го
століття.
Актуалізація знань.
Переглянути відео
матеріал «Соціально-економічний розвиток Західної України в др. пол. XIX ст (укр.) Історія України нового часу»
ВИКОНУЄМО онлайн
тестування
(не забуваємо про зворотній зв’язок)
1.
«Україна
на початку ХХ ст. перед викликами модернізації»
2.
«Наддніпрянська Україна у
1907-1914 рр.»
Вивчення нового матеріалу.
ПЕРЕГЛЯДАЄМО ВІДЕО
1.
«Західноукраїнські
землі на поч. ХХ ст. (укр.) ЗНО з історії України».
2. Презентація
"СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК КРАЮ на початку ХХ ст."
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати
П. 32 підручника.
2.
Завдання
стр. 226, № 1-10 (усно)
3.
Написати
есе «Загальний рівень економічного
розвитку краю на початку ХХ ст.» (стр. 226, Д/З: № 1). Увага!!! Вимоги до
написання есе пригадайте за Інтернет-ресурсами.
Історія України. 9 клас. ДАТА: 08 квітня.
Тема уроку.
Суспільно – політичне становище
Наддніпрянщини у 1907 – 1914 рр.
Практичне заняття «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій
Наддніпрянщини».
1. Завдання на розвиток хронологічної
компетентності.
За допомогою лінії часу розставте хронологічно виникнення
політичних партій на українських землях у складі Російської імперії.
Перелік партій:
- Українська соціал-демократична робітнича партія
- Українька демократично-радикальна партія
- Українська народна партія
- Революційна українська парті
- Українська соціалістична партія.
2. Завдання на розвиток аксіологічно – мовленнєвої
компетентності.
Увіть, що ви представник молодої генерації
національно-визвольного руху українських земель. Створіть власну партію, висловіть свою позицію у програмних ідеях.
3. Завдання на розвиток хронологічно – мовленнєвої
компетентності.
На основі
наведених історичних джерел визначіть, які партії підтримували ідеї
самостійності України, а які – автономії. Записи та
висновки оформіть у вигляді схеми чи таблиці.
Документ 1
З програми «Самостійна Україна» Революційної
української партії 1900 р.
«…І от посеред таких лихих обставин ми
зійшлис докупи, ми згромадилис в одну сім’ю, перейнті великим болем та жалем до
тих страждань, що вщерть напавнили народну душу, і – хай навпаки логіці подій –
ми виписали на своєму прапорі: «Одна, єдина нероздільна, вільна, самостійна
Україна від гір Карпатських аж по Кавказькі». ..Ми візьмемо силою те, що нам
належить по праву, але віднято в нас теж силою…Хто на цілій Україні не за нас,
той проти нас. Україна для українців».
Документ 2
Витяг з програми української
соціал-демократичної робітничої партії Грудень 1905р.
«Українська с.-д. партія перш за все і головним чином вимагає:
1) демократичної республіки - в якій найвища державна влада у всіх
міжнародних і тих внутрішніх ділах, що стосуються всієї Російської держави,
належить виключно одному виборному законодавчому зібранню народних
представників;
2) автономії України з окремою державною інституцією (сеймом), якому
належить право законодавства у внутрішніх справах населення тільки на території
України:
3) права кожної нації на культурне і політичне самоопреділення;
4) широкого самоврядування (автономії) місцевого і крайового для всього
населення держави:
5) знищення усяких привілеїв класів, верств (сосновій), походження, статі,
релігії й нації;
6) рівноправності всіх мов у школах, судах, у крайових, громадських і
державних інституціях.»
Витяг з програми української народної
партії 1906 р.
«Головні завдання Української Народньої Партії - просвітити, освідомити
Українців-робітників і хліборобів з боку розуміння їх національних і класових
інтересів. Необорна спільна сила з'єднаних українців-робітників
і селян учинить захват політичної власти на Україні, знищить визиск, насиллє,
нерівність і утворить непідлеглу Україну - Республіку вільних працюючих людей.
ВІЛЬНА НЕПІДЛЕГЛА САМОСТІЙНА РЕСПУБЛІКА-УКРАЇНА РОБОЧИХ ЛЮДЕЙ
Ми визнаємо тілко добровільні федерації народів; се значить добровільні
федерації уже свободних народів. Росія, Австрія, Германія і інші, де рядом з
пануючими жиють десятки зневолених націй, мусять поперед розпастись; федерації
потім коли і зложаться, то зовсім не в межах сучасних держав, а в залежности од
інтересів кожної нації. Можуть бути федерації українців і чехів, поляків і
руських і т.д.
Аби позбутись бюрократичної централізації, яка єсть ворог свободи взагалі,
Самостійна Республіка України будучини, мусить бути спілкою вільних і
самоправних українських земель, шо ріжняться умовами життя: такі -
Слобожанщина, Правобережна Україна, Запоріжє, Кубань, Чорно-моріє. Поліссє, Галичина
і і. д.
Будуємо і боремося за Самостійну Україну зовсім не для того, аби в їй
панували капіталісти, хоч і українські. Весь час боротьби не забуваємо, що
єдине соціалістичний ідеал може остаточно задовольнити український пролетаріят
і взагалі працюючий український люд.
Самостійна Україна буде республікою вільних людей, свободних від гніту і
експлуатації, республікою людей свободної праці.»
Документ 4
Украинская
демократично-радикальная партия (УДРП)
«В 1906 на 1 з'їзді партії затверджено програму, побудовану на принципах
парламентаризму і федералізму. УДРП виступала за створення загальнодержавного
парламенту і крайових представницьких рад для націй, що мають автономію.
Оновлена держава розглядалась УДРП як “федерація рівноправних автономно-територіальних
одиниць”. Автономна Україна повинна була управлятись виборною Українською
народною радою (сеймом). Рада займалася б виробленням крайової конституції, яку
не міг відмінити загальнодержавний парламент. Конституція України не повинна
вступати у протиріччя із загальнодержавними законами. До компетенції
загальнодержавного парламенту відносилися всі зовнішньополітичні,
зовнішньоторгові та фінансові питання, оголошення війни та укладення миру,
встановлення митних правил, формування і утримання армії. Всі інші питання
знаходилися у віданні Українського сойму. В соціально-економічній сфері УДРП
проголошувала боротьбу проти “всякої експлуатації”. У програмі зазначалося, що
соціалістичний лад, до якого рухається людство, найкраще забезпечить інтереси
громадян. Партія вважала, що земля, фабрики, заводи з часом повинні стати
спільною народною власністю. УДРП відстоювала передачу всіх державних,
удільних, монастирських, церковних земель у крайовий земельний фонд під
управління самоурядових громад та округів. Партія вимагала насильної
конфіскації всіх приватних земель і, перш за все, тих, які здавались в оренду.
В цей період передача землі селянам мислилась лише за викуп».
Домашнє завдання
1. Опрацювати П. 31 «Наддніпрянська Україна в 1907 – 1914-х рр.»
2.
Скласти складний план до параграфа.
3. Пояснити поняття «аграрне питання», «шовінізм», «Столипінська аграрна реформа», «Справа
Бейліса», «автономізм», «політизація українського національного руху»
Історія України. 9 клас. ДАТА. 01 квітня.
Тема уроку. Політизація українського національного руху
на території Російської імперії. Російська революція 1905 – 1907 рр. на
території України.
Робота за П. 28
– 29 Політизація українського
національного руху на території Російської імперії.
Робота за П. 30
Російська революція 1905 – 1907 рр. на території України.
Після цього
уроку ви зможете:
•
характеризувати процес утворення
українських політичних партій;
•
визначати основні тенденції та
суперечності модернізації суспільно-політичного життя у Наддніпрянській
Україні;
•
називати дати створення основних
політичних партій,
•
пояснювати й застосовувати
терміни та поняття: «політизація українського національного руху»,
«автономізм»;
•
характеризувати
національно-визвольний рух України в роки російської революції 1905 – 1907 рр.;
вплив революції на активізацію українського руху в Російській імперії;
•
визначити наслідки діяльності
українських парламентських громад в Першій та Другій Державних думах.
1. Переглянути відеоурок (не звертайте увагу, що зазначено 10 клас) «Політизація національно-визвольного
руху в Наддніпрянській Україні».
2.
Опрацювати П.28, скласти «Словник
понять» в зошиті та запам’ятати їх.
3.
Скласти таблицю зав-ня №2,
стр.198.
4.
Опрацювати П.29, склавши
узагальнюючу таблицю стр. 202.
5. Переглянути
відеоурок «Події революції 1905-1907 рр. в
Україні»
6.
Опрацювати П.30.
7.
Ознайомтеся з
причинами революції 1905 – 1907 рр., розподіліть їхні номери по відповідних
колонках.
Соціальні
|
Економічні
|
Політичні
|
1)
Суперечливі процеси модернізації;
2)
Нерозв’язаність аграрного
питання;
3)
Збереження поміщицьких
землеволодінь;
4)
Малоземелля і безземелля селян;
5)
Самодержавна форма правління;
6)
Відсутність демократичних прав і
свобод;
7)
Знищення будь-яких проявів
волелюбства;
8)
Падіння авторитету царату у
зв’язку з поразкою в російсько-японській війні;
9)
Поява політичних партій,
розширення сфери їхніх дій, посилення впливу на народні маси;
10) Існування
станових привілеїв;
11) Жорстка
експлуатація робітничого класу;
12) Тяжке становище
народних мас;
13) Масове
безробіття;
14) Тяжкий
національний гніт.
ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ.
1.
Опрацювати П. 28 – 30, дати
відповіді на запитання стр.198, 209.
2.
Вивчити нові поняття.
3.
Скласти історичний портрет Миколи
Міхновського.
УВАГА!!!
Урок за 18 березня після цієї теми.
Історія України. 9 клас ДАТА. 11 березня
Урок
контролю і корекції навчальних досягнень з теми
«Українські землі у складі Австро – Угорської імперії в
другій половині ХІХ – на початку ХХ століття»
І варіант
І рівень (0,5
бала)
1. Назвати дві дати з теми:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
А)
«Наприкінці ХІХ ст. у Галичині виникли перші політичні партії».
_________
Б) «У 2-й
половині ХІХ ст. на західноукраїнських землях розгорнувся рух
«хлопоманів»». _________
3. Форма об’єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним
видом господарської діяльності називається:
А)
кооперація
Б)
приватизація
В)
націоналізація
4. У 60-х роках ХІХ ст. центром
промислової розробки нафтового родовища, яка досягла апогею на початку ХХ ст.
стало місто:
А) Львів
Б)
Борислав
В)
Перемишль
5. Ідейним лідером українського визвольного радикального руху був:
А) М.
Драгоманов
Б) Ю.
Бачинський
В) І.
Франко
Г) М.
Грушевський
6. Літературне (Наукове) товариство імені Т.Шевченка було створене у Львові
у:
А) 1868
році
Б) 1873
році
В) 1892
році
Г) 1899
році
ІІ рівень (1 бал)
7. Вставити пропущені слова:
«Наприкінці ХІХ ст. в Галичині на зміну
національно-визвольним організаціям створюються ______________ партії, які ставили за мету захист __________________
інтересів українського народу та боротьбу за здобуття ________________
самостійності від Австро-Угорщини ».
8. Назвіть напрямки національно-визвольного руху в Західній Україні у 2-й
половині ХІХ ст.:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Поставити події у хронології:
А) початок
впровадження політики народовців «Нова ера» ______
Б) створення Української
націонал-демократичної партії ______
В)
створення споживчого кооперативу «Народна торгівля» ______
Г) видання газети «Діло»
______
ІІІ рівень (2 бали)
10. Яке соціальне явище в житті
західноукраїнських земель характеризує дана
ілюстрація:
А) відкриття першої залізниці
Б) розвиток торгівлі
В) трудова еміграція
Г) розвиток промисловості
____________
11. Установіть відповідність між портретами історичних діячів та їхніми
іменами.
А) Василь Нагірний Б) Михайло Павлик
В) Юліан Романчук
Г) Олександр Барвінський Д)
Юліан Бачинський
1
|
2
|
3
|
4
|
12. Для економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині
19 ст.
було характерним:
а) створення перших споживчих
кооперативів у 80 – 90-х роках ХІХ ст.; б)
домінування залізорудної та машинобудівної промисловості; в) початок створення залізничного транспортного сполучення; г) зростання видобутку нафти; д) формування системи великої фабричної
промисловості; е) належність
промислових підприємств українським капіталістам; є) підтримка сільськогосподарського виробника австрійським урядом.
1
|
2
|
3
|
ІІ варіант
І рівень (0,5 бала)
1. Назвати дві дати з теми:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Дати відповідь «так» чи «ні»:
А) «Наприкінці
ХІХ ст. західноукраїнські землі отримали право на автономію». _______
Б) «У 50 –
60-х роках ХІХ ст. на західноукраїнських землях розгорнувся рух народовців». _______
3. Суспільно-політична течія серед українського населення Галичини,
Буковини і Закарпаття, яка відстоювала національно-культурну, а пізніше -
державно-політичну єдність з російським народом і Росією, називалась:
А) москвофільство
Б) малоросійство
В) народовство
4. Центром Східної Галичини було місто:
А) Галич
Б) Львів
В) Чернівці
5. Автором публіцистичного твору
«Україна ірридентна» був:
А) М.
Драгоманов
Б) М. Грушевсткий
В) І. Франко
Г) Ю. Бачинський
6. Товариство «Просвіта» було засновано у Львові у:
А) 1861
році
Б) 1868
році
В) 1873
році
Г) 1899
році
ІІ рівень (1 бал)
7. Вставити пропущені слова:
«Зміни, що відбувалися в господарському житті 2-ї
половини ХІХ ст. на західноукраїнських землях, сприяли розвитку нафтовидобувної,
деревообробної галузей _________________, будівництву першої залізниці Перемишль
- ________________, поширенню в сільському господарстві ______________________
руху».
8. Дати визначення:
Трудова еміграція - ______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Політична партія - _______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
9. Поставити події у хронології:
А) створення
Русько-української радикальної партії ______
Б) створення
страхового товариства «Дністер» ______
В) видання
журналу «Вечорниці» ______
Г) створення народовцями політичної
організації «Народна рада»
______
ІІІ рівень (2 бали)
10. Розвиток якої галузі промисловості характеризує дана ілюстрація:
Б) озокеритної
В) нафтовидобувної
Г) водоочисної
__________
11. Кого з діячів Західної України 2-ї половини ХІХ ст. можна
охарактеризувати такими словами: «Великий Каменяр, титан праці, велет духу – так говоримо про нього,
віддаючи належне його самовідданій праці задля поступу рідного народу. Вражає
творчий доробок митця-мислителя: близько 6000 літературних, наукових і
публіцистичних праць. Один з ідейних лідерів українського національного руху,
був першим головою РУРП та одним з її головних ідеологів. У 1899 р. він вийшов
з її складу, мотивуючи своє рішення тим, що почувається «насамперед русином, а
потім радикалом». Уболіваючи за долю рідного народу, саме йому присвятив свій
найвизначніший твір – своєрідний підсумок багатолітніх духовних шукань – поему
«Мойсей»:
А) М. Грушевський
Б) Ю. Бачинський
В) І. Франко
Г) М. Павлик
12. Укажіть твердження, які характеризують здобутки «новоерівської»
політики народовців:
а)
відкриття у Львівському університеті кафедри української мови; б) проведення
першого з’їзду діячів української культури, науки і освіти; в) відкриття у
Львівському університеті кафедри історії України; г) видання першої у Львові
газети українською мовою – «Зорі Галицької»;
д) перетворення літературного товариства ім. Т. Шевченка на наукове та
розширення завдяки державним субсидіям його діяльності; е) поява низки урядових
розпоряджень про підтвердження прав або розширення вжитку української мови в
державних установах; є) видання журналу «Вечорниці».
1
|
2
|
3
|
Історія України. 9 клас.
ДАТА. 18 березня.
Розділ 6. Україна початку ХХ століття перед викликами
модернізації.
Тема. Соціально – економічний розвиток в складі
Російської імперії.
Сьогодні
ми починаємо вивчення нового розділу в курсі історії України 9 класу – «Україна
початку ХХ ст. перед викликами модернізації». Для того, щоб сформувати
повноцінну картину модернізаційних процесів не можна оминути питання соціально-економічного
розвитку.
1. Розвиток промисловості.
«Розвиток промисловості в
Наддніпрянщині в др. пол. ХІХ ст.»: https://www.youtube.com/watch?v=t9tVg1twzGw
2. Промисловці- меценати.
(відеоматеріали, які можна використовувати для підготовки:
- Історична правда: Секрети
найбагатших українських меценатів. Цукрові магнати Терещенки : https://www.youtube.com/watch?v=GJgeGyxBV1E
- Михайло Терещенко. Історичний фильм: https://www.youtube.com/watch?v=GX8puAKnqWc
- Документальний фільм
«Родина Терещенків»: https://www.youtube.com/watch?v=vAkquAEb3D0
- Історична
правда: Секрети найбагатших українських меценатів (Семеренко, Чикаленко).
Меценати культури:
3. Розвиток сільського господарства та кооперативний
рух.
(відеоматеріал, який можна використовувати для підготовки:
- Микола
Васильович Левитський – артільний батько: https://www.youtube.com/watch?v=zNPHXKueuZE
)
ГОЛОВНЕ.
- Розвиток
промисловості.
- Спеціалізація
виробництва призвела до формування в підросійській Україні великих
промислових центрів: Донецького вугільно-металургійного, Криворізького
залізнорудного, Нікопольського марганцевого басейнів та Південно-західного
цукробурякового району.
- Відбувається
процес концентрація виробництва, в якому Україна на початку ХХ ст. вийшла
на одне з перших місць в світі.
- Розпочався
процес монополізації промисловості (переважно у вигляді синдикатів) і
банківської сфери.
- Нерівномірність
економічного життя: період піднесення змінювався періодом кризи –
економічна криза 1900-1903 рр.
- Розгортання
страйкового руху з економічними вимогами та поступова його політизація.
- Промисловці-
меценати.
·
Економічний
розвиток призвів до появи нової української еліти з кола підприємців, які
опікуються культурою, освітою, медициною тощо.
·
Серед
таких підприємців-благодійників слід відмітити родини Терещенків, Семиренків,
поміщик-землевласник Є.Чикаленко.
- Розвиток
сільського господарства та кооперативний рух.
·
Розвиток
капіталістичних відносин сприяв спеціалізації сільськогосподарського
виробництва.
·
На
початку ХХ ст. відбувається скорочення землеволодіння поміщиків, землі яких
поступово переходять у власність буржуазії.
·
Зростання
соціального розшарування на селі, процес обезземелення селянства, який призвів
до аграрного перенаселення та появи великої кількості безробітних.
·
Відбувається
масова трудова еміграція з Наддніпрянщини до Середньої Азії, Сибіру та Далекого
Сходу.
·
Набуває
розповсюдження кооперативний рух як форма пристосування селян до ринкових відносин.
·
Микола
Левитський- «артільний батько», ідеї якого покладено в основу створення
хліборобських артілей.
ЗАВДАННЯ.
Записати тезами «Особливості соціально-економічного розвитку
українських земель початку ХХ ст. у складі Російської імперії».
Комментариев нет:
Отправить комментарий