Географія.
6 клас. Дата. 27 травня – 29 травня.
Узагальнююче
повторення з курсу «Загальна географія»
І рівень
1. Планета Земля складається з:
а)
ядра, мантії та земної кори; б) шарів гірських порід; в) астеносфери і земної
кори.
2. Гірські породи — це:
а)
тверді частинки літосфери;
б)
сполучення кількох мінералів;
в)
накопичення певного мінералу в земній корі.
3.Укажіть основні форми
рельєфу:
а) виступи материків та западини океанів; б) гори та рівнини; в) яри, річкові долини.
4.3атоплені прибережні частини материка з
глибинами від 0 до 200м називають:
а)
шельф ; б) ложе ; в) материковий схил.
5. Землетруси найчастіше зароджуються:
а)
на дні океану;
б)
у зоні зіткнення літосферних плит у період складкоутворення;
в)
на рівнинах.
6 Літосферна плита - це:
а) верхня оболонка
Землі, що складається з мінералів і гірських порід;
б) сукупність форм
земної поверхні;
в) великий блок
літосфери, який вільно рухається відносно іншого блоку.
ІІ рівень
1. До складу океанічної земної кори
входять:
а)
шар осадових гірських порід ; б) шар граніту; в) шар базальту; г) шар вапняку.
2.За утворенням гори діляться на:
а)
складчасті; б) осадові; в)
вулканічні; г) складчасто- брилові; д) магматичні.
3. Проявом внутрішніх сил Землі є:
а) рухи літосфери; б) вивітрювання;
в) землетруси; г) вулканізм.
4. Виділяють типи вивітрювання :
а) фізичне; б) хімічне; в) біологічне; г) уламкове;
5. До групи осадових гірських порід уламкового
походження належить:
а) кам’яна сіль; б) глина; в) пісок; г) граніт.
6.Укажіть основні елементи рельєфу
дна Світового океану:
а)
серединно-океанічні хребти; б)
плоскогір'я; в) жолоб; г) материковий схил,
д) нагір’я.
ІІІ рівень
1.Розмістіть назви
гір з заходу Євразії на схід:
А Альпи;
Б Карпати;
В Кавказ;
Г Гімалаї.
2.Встановіть співвідношення:
1.
До 200м;
А Лаврентійська;
2.
До 500м;
Б Амазонська;
3. Більше 500м; В Бразильське;
Г
Західно-Сибірська
3. Встановіть співвідношення:
1.Гейзер; А підземні поштовхи і
коливання земної поверхні;
2.Вулкан; Б фонтан гарячої води, який періодично викидається;
3.Цунамі ; В велетенські хвилі;
4. Землетрус; Г магма утворює конусоподібну гору.
ІV рівень
1.
Поясніть, у чому суть теорії літосферних плит.
Виконайте онлайн тест
Завдання необхідно виконати до 27 травня
20:00
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Географія.
6 клас. Дата. 22
травня.
Узагальнююче повторення з тем «Біосфера та ґрунти» та «Природні комплекси»
Виконати онлайн тести
Контрольна робота з теми
"Біосфера та грунти. Природні комплекси. Планета людей "
Завдання необхідно виконати до 22
травня 20:00
Виконайте завдання в зошитах:
І рівень
1. Людина як одна з частин природи завжди взаємодіє із наступними компонентами природи:
а) гідросферою; б) літосферою; в) атмосферою; г) усіма
компонентами природи.
2. Найбільша густота населення:
а) у горах; б) у пустелях; в) на
узбережжях океанів;
г) на рівнинах;
3. Житлові будинки не потребують
опалення в... кліматі:
а) помірному; б) арктичному; в) тропічному;
4. Вплив господарської діяльності людей на природу має
... наслідки:
а) позитивні; б) негативні; в) негативні й позитивні наслідки.
5. Географічна
оболонка є природним комплексом:
А) дуже великим; б)
найбільшим на Землі; в) місцевим.
6. Головною
властивістю грунту є:
А) водопроникність; б)
пухкість; в) родючість.
ІІ рівень
Дайте визначення понять.
7. Природний комплекс – 8. Грунт – 9. Біосфера –
ІІІ – ІV рівень
10. Розкажіть,
яким чином людина впливає на природу?
11. Чим
відновлювані ресурси відмінні від невідновлюваних?
12. Що в силу
зробити кожній людині задля збереження географічної оболонки?
Виконані
завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,
або на Viber 0668041401
Географія. 6 клас. Дата. 20 травня.
Тема уроку. Вплив людини на природу. Дослідження «Розробка міні – проекту з
утилізації побутових відходів».
Завдання:
Перегляньте відео ролики:
1. «Людина
і природа / ecology» (тривалість
2:59) https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=S9caPlf5ioU
2.
«Вплив
людини на навколишнє середовище» (тривалість 5:06) https://www.youtube.com/watch?v=SMEf9ksdjnc
3. Ознайомтеся зі змістом Презентаціх
"Вплив людини на планету ЗЕМЛЯ" https://vseosvita.ua/library/prezentacia-vpliv-ludini-na-planetu-zemla-11859.html
4. Опрацюйте матеріал підручника П. 55,
запишіть головні поняття в зошити.
5.
Напишіть міні – твір «Зміна
природи Землі внаслідок господарської діяльності людини».
Домашнє
завдання.
Провести ДОСЛІДЖЕННЯ.
Тема: розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів
Мета: формувати бережливе ставлення до навколишнього
середовища,підвищувати рівень культури поводження з твердими побутовими відходами.
Обладнання: різні джерела географічної інформації(довідники,Інтернет,
ЗМІ,розповіді очевидців,олівці,лінійка,фотоапарат, пакети для сміття, план
населеного пункту)
Хід роботи:
1.Дізнаємось про збирання та утилізацію відходів.
Що таке
тверді побутові відходи (ТПВ)?
Тверді побутові
відходи – це
відходи, які утворюються в процесі життя та діяльності людини і накопичуються у
житлових будинках,громадських, навчальних,лікувальних торгівельних та ін.
закладах. За більш відомою та вживаною в
побуті класифікацією ТПВ називають відходами споживання.
Виконайте тест
1.Яку країну називають « сміттєвою ямою Європи»:
А) Британію; Б) Україну; В) Польщі;
2.Місце для вивезення сміття:
А) звалище; Б) стадіон; В) поле.
3.Хто впливає на збільшення відходів:
А) тварини; Б) дорослі жителі міста; В) діти дитячого садочка.
4. Що таке ТПВ:
А) тверді побутові відходи; Б) тяжкі побутові відходи;
В) темні побутові відходи.
5. Більшу частину сміття, що забруднює Землю становить
А) пластмаса; Б) скло; В) метал.
6. Упаковка складає від усіх відходів:
А) 50%; Б) 60%; В) 70%
7.Чим більше місто, тим звалище:
А) більше; Б) менше; В) немає зовсім.
8. Світовими рекордсменами за кількістю побутових відходів є:
А) Москва; Б) Лондон; В) Нью-Йорк.
2.Розробляємо власний міні –
проект .
План проведення проекту:
1. Сплануйте роботу
2.Проведіть дослідження
3. Піднесіть проблему відходів у вашому населеному пункті.
Чи цікаво тобі дізнаватись про проект?
- Назва міні – проекту - Відходоманія
- Предмет дослідження – Географія
- Місцевість – Територія села
- Що будемо робити? - Відвідаємо село" Безтурботна Недбалість”
- Що отримаємо? - Вирішимо проблему сміття у селі
Якщо ви візьмете участь у цьому проекті, то ви
дізнаєтесь відповіді на такі питання:
- Чому ми ставимось до природи як до звалища?
- Чи можна щось змінити?
- Чому однією із важливих залишається проблема збору і вивезення сміття?
- Як можна відходи використовувати другий раз?
Завдання проекту:
Шановні учні!
Серед глобальних проблем сучасності проблема
побутових відходів вирізняється тим, що кожен з нас щодня і щохвилини причетний
до неї.
Отож, якщо ви…
Бажаєте, щоб ваше подвір'я і село було чистим?
Не хочете потонути у власних відходах?
Тоді цей проект саме для вас!
Пропоную завдання на вибір:
Завдання № 1:
Яке сміття накопичується у вас вдома ? Поставте поряд із сміттєвим відром
пакет для паперу і картону, пакет для пластмаси. Визначити вміст сміттєвої корзини.
Які типи відходів переважають?(Зробити висновок
про проведений експеримент)
Завдання № 2: Показати як непотрібні речі можуть отримати друге
життя. Замість того, щоб викидати старі речі, варто придумати їм нове
застосування. «Носіть своє сміття на
собі, робіть дитячі іграшки, прикраси для дому», - закликають дизайнери.
Оформіть екологічну
виставку дитячої творчості – «SОS
- вернісаж або друге життя відходів» (Старі диски, лампочки, шматочки поролону
та поліетилену – різноманітні побутові відходи)
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Географія. 6 клас. Дата. 15 травня.
Тема уроку. Держави світу.
Практична робота №8 «Позначення на контурній
карті кордонів найбільших держав у різних частинах світу та їх столиць».
Завдання:
-
Ознайомитися
з найбільшими державами світу та їх столицями;
-
формувати
просторове уявлення про розташування найбільших держав світу; адміністративний
устрій України та Донецької області;
-
удосконалювати
вміння працювати з політичною картою світу, адміністративною картою України.
1. Перегляньте відео «Скільки в світі країн?»
2. Виконайте завдання ПР №9 в підручнику, стр. 223 –
224
Загальний інструктаж, алгоритм дій.
Прочитайте та запам’ятайте правила нанесення на контурну карту країн та їх столиць.
- Починають нанесення країн на контурну карту
з проведення їх державних кордонів. Державний кордон позначають червоним або
простим олівцем, наводячи його по контуру лише на суходолі. Морське узбережжя
країни не обводиться. Якщо держава займає острів, архіпелаг або цілий материк,
її кордони не наносяться.
- Назву країни підписують охайно, в середині
її контуру простим олівцем, друкованими літерами. Якщо площа держави занадто
мала, її наносять, використовуючи цифрову виноску (прогадайте, як це роблять).
- Значок столиці наводять червоним кольором й
підписують її назву біля позначки.
Домашнє завдання.
Виконати онлайн тести.
Завдання
необхідно виконати до 15 травня 18:00
Виконані
завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,
або на Viber 0668041401
Географія. 6 клас. Дата. 13 травня.
Розділ ІV. Планета людей.
Тема уроку. Кількість і
розміщення населення Землі.
Працюємо за презентацією:
Презентація на тему:
"Кількість населення Землі. Розселення"
завдання:
1.
Запишіть
тему уроку.
2.
Складіть
«Словничок» з понять «населення»,
«демографія», «розміщення населення», «густота населення», «людські раси».
3.
Робота
з таблицею «Географія
населення Землі». Запишіть частину світу:
А) з найбільшою
(>)часткою в загальній кількості населення Землі;
Б) з найменшою
(<) часткою в загальній кількості населення Землі;
В) з найбільшою
(>) густотою
населення;
Г) з найменшою(<) густотою населення.
4. Укажіть кількість
населення а) на Землі; б) в Україні.
5. Накресліть:
А) таблицю «Слов’янин»
Б) схему «Людські раси»
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати П.53.
2.
Вивчити нові поняття.
3.
Завдання № 8 стр. 221. Заповнити таблицю «Основні
людські раси».
Виконані завдання відправляйте
на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Географія 6 клас. Дата. 08 травня.
Практична робота № 7.
Тема. Складання опису одного з природних комплексів своєї
місцевості (луки, балка, ставок, поле – на вибір).
1. Ознайомитися з описом долини
річки Західний Буг (як приклад) за переглядом презентації Практична робота №7. Складання опису природного
комплексу своєї місцевості (за типовим планом).
2. Виконати
завдання ПР № 8 підручника стр. 213 (порада – зверніться за
допомогою до рідних або близьких)
3. Оформіть опис за зразком в презентації.
Домашнє завдання.
Повторити зміст рубрики «Повторимо головне» та
Ключові терміни та поняття стр.208 – 209, 213 – 214.
Виконані завдання відправляйте на електронну
адресу momot.nadya11@gmail.com, або на Viber 0668041401
Географія. 6 клас. Дата. 06 травня.
Тема уроку. Природні зони
Землі, їх особливості.
1. Прослухати відео урок «Географія 6 клас. Географічні пояси та природні зони
Землі» (тривалість 12:07) https://www.youtube.com/watch?v=jXr7j6FFXTA
2. Переглянути Презентацію до уроку географії для 6 класу "Природні зони
Землі"
3. Використовуючи наданий матеріал Презентації до уроку в 6 класі по
темі "Природні зони світу" Слайд № 3, накресліть та заповніть таблицю «Природні зони світу» (
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати П. 52 підручника.
2.
Закінчити роботу з таблицею.
3.
Виконати онлайн тести
Завдання необхідно виконати 6 травня до 18:00.
Виконані завдання надсилайте на Вайбер,
Телеграм або на електронну адресу!!!
Географія. 6 клас. Дата. 29 квітня.
Тема уроку. Географічна
оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості.
Завдання:
-
називати суттєві ознаки понять «природний
комплекс», «географічна оболонка»;
-
характеризувати загальні закономірності
географічної оболонки;
-
наводити приклади природних комплексів;
-
оцінювати значення знань про природні комплекси
для життєдіяльності людини.
1.
Переглянути відео
урок на сайті https://sites.google.com/site/kurahivskazos5/distancijna-osvita/6-a-klas
2.
Виконати завдання в зошиті:
-
Записати
поняття «Географічна оболонка»
-
Визначити
«Властивості ГО»
-
Скласти
схему «Межі географічної оболонки»
-
Записати
«Закономірності розвитку ГО»
-
Накреслити
схему «Закономірності змін екосистем»
3.
Ознайомитися з відео «Закономірності географічної
оболонки» https://www.youtube.com/watch?v=A-G__BujrO0
Домашнє завдання
1. Повторюємо П. 51 підручника.
2. «Сторінка дослідника» (в зошиті записати як розповідь) Протягом
багатьох тисяч років у степовій і лісостеповій зонах України
найпоширенішими трав’янистими рослинами були: ковила, типчак, полин, лугові трави.
Зараз ці рослини збереглися лише на природоохоронних територіях і на
невеликих, непридатних для господарського освоєння ділянках землі. Як ви
вважаєте, чи відновиться в цих природних зонах колишній рослинний покрив,
якщо припинити вирощування сільськогосподарських
культур? Або земля заросте іншими рослинами, наприклад бур’янистою
травою? Доведіть свою точку зору, спираючись на матеріали спостережень за
ділянкою землі, що протягом одного або декількох років не обробляється людиною.
Зробіть висновки зі своїх спостережень.
Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або
на електронну адресу!!!
Географія. 6 клас. Дата. 24 квітня.
Тема уроку. Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між
компонентами природи.
Завдання:
·
Навчитися розкривати суттєві ознаки понять «природний
комплес», «географічна оболонка»,
·
наводити приклади
природних та змінених людиною комплексів,
·
називати
закономірності та властивості географічної оболонки.
«Путівник до роботи»
1.
Опрацювати Презентацію до теми "Взаємозв'язок компонентів
природи":
слайд № 1 – записати
тему уроку
слайд № 6 –
накреслити схему «Природне середовище»
слайд № 8 –
накреслити схему «Взаємозв’язок людини та природного середовища»
слайд № 9 –
накреслити схему «Природні компоненти»
слайд № 14 –
накреслити схему «Природні комплекси (ПК)»
2.
Виконати онлайн тести «Біосфера і грунти. Природні комплекси»
3.
Виконати вправу «Так
– Ні» «Природні комплекси як наслідок
взаємозв’язків компонентів природи»
1.
Кожна оболонка Землі існує самостійно
2.
«Комплекс» в перекладі з латинської означає «окремий
велетень»
3.
Природний комплекс – це взаємопов’язані природні
компоненти, що на певній ділянці території становлять єдине ціле
4.
Найбільший природний комплекс – це географічна оболонка
Землі
5.
Географічна оболонка охоплює всю літосферу
6.
Географічна оболонка охоплює всю атмосферу
7.
Географічна оболонка не охоплює гідросферу та біосферу
8.
Цілісність географічної оболонки забезпечується постійним
обміном речовиною та енергією між оболонками Землі
9.
Географічній оболонці
притаманна неповторюваність процесів та явищ
10.
Ритмічність – це закономірна повторюваність у часі всіх
природних явищ і процесів
Домашнє завдання.
1.
Опрацювати П.51 підручника, мал. 134; стр.205 – 209
2.
Вивчити ключові терміни та поняття стр. 209
Географія. 6 клас. Дата. 22 квітня.
Тема уроку. Ґрунтовий покрив
земної кулі. Людина і біосфера.
Лінощі проженіть,
Увагу збережіть,
Винахідливість,
Кмітливість запросіть!
Виконайте
онлайн тести (перевірка Д/З)
1.
«Складові
біосфери, особливості їх поширення на земній кулі» https://naurok.com.ua/test/6-klas-geografiya-skladovi-biosferi-osoblivosti-h-poshirennya-na-zemniy-kuli-276846.html
2. Біосфера
та її складові
Вивчення нового матеріалу.
2.
Переглянути
відео презентацію «Що трапляється з
ҐРУНТОМ? і чому це ВАЖЛИВО!»
3.
Опрацювати
матеріал презентації
4.
Скласти схему «Чинники ґрунтоутворення»
Домашнє завдання.
1. Закріпити головні положення теми за Презентацією
"Грунт, його значення" https://naurok.com.ua/prezentaciya-grunt-yogo-znachennya-76218.html
2. Опрацювати відповідний параграф підручника.
3.
Вивчити
терміни та поняття.
Географія. 6 клас. Дата. 17 квітня.
Тема уроку. Біосфера. Складові біосфери, особливості їх поширення на
земній кулі.
Навчальні цілі:
·
Ознайомитися з первинними знаннями про біосферу
та її межі, про різноманітність та розподіл живих організмів на поверхні Землі;
·
розвивати вміння
логічно мислити, екологічне мислення;
·
пояснювати
закономірності поширення живих організмів.
Актуалізація опорних знань, умінь (виконати
в зошиті)
Прийом «Я знаю, що …»
- Тверда оболонка нашої Землі - це …………..
- Повітряна оболонка Землі – це ……………..
- Водна оболонка нашої Землі – це ………….
- Гідросфера має тісні зв’язки з такими
оболонками:…………
- Існують такі види рослин, як ………….
- Існують такі види тварин, як ………….
«Путівник до роботи»
1. Опрацювати презентацію «Біосфера.
Склад та межі біосфери» https://naurok.com.ua/prezentaciya-biosfera-sklad-ta-mezhi-biosferi-6-klas-21786.html
2. Інформацію
слайдів № 2 «Склад та будова біосфери», № 17 «Чотири середовища життя», № 18 «Поняття
«біосфера»», № 19 «Межі біосфери» - відобразіть у
зошитах.
Закріплення
вивченого матеріалу (виконати в
зошиті)
Виконати тести:
1.
Повністю заселена живими організмами:
а) атмосфера; б) гідросфера; в) літосфера.
а) атмосфера; б) гідросфера; в) літосфера.
2.
Основоположником учення про біосферу
є:
а) академік В. І. Вернадський; б) давньогрецький учений Геродот;
в) океанограф Жак Ів Кусто.
а) академік В. І. Вернадський; б) давньогрецький учений Геродот;
в) океанограф Жак Ів Кусто.
3.
Найбільш різноманітними є
представники органічного світу:
а) тропічних широт; б) помірних широт; в) екваторіальних широт.
а) тропічних широт; б) помірних широт; в) екваторіальних широт.
4.
«Фабрикою» з виробництва продуктів
харчування вважаються:
а) бактерії; б) тварини; в) рослини.
а) бактерії; б) тварини; в) рослини.
5.
Найвищу здатність виживати в
найважчих умовах мають:
а) гриби; б) рослини; в) бактерії.
а) гриби; б) рослини; в) бактерії.
Домашнє завдання
·
Опрацювати текст параграфа.
- Проаналізуйте вплив
людини на біосферу. Відповідь оформіть у вигляді таблиці.
Вплив
людини на біосферу
Позитивний
|
Негативний
|
Географія. 6 клас. Дата. 15 квітня.
Тема: Узагальнення знань за темою «Гідросфера».
Актуалізація знань.
ВИКОНУЄМО В ЗОШИТАХ.
Тестові завдання /одна правильна відповідь – 1 бал/
1.Гідросфера –
водна оболонка Землі, яка складається з...
а) океанів, грунтів, гірських порід, річок, озер;
б) Світового океану, вод суходолу та води в атмосфері;
а) океанів, грунтів, гірських порід, річок, озер;
б) Світового океану, вод суходолу та води в атмосфері;
в)
температури, тиску та вітру.
2. Води
Світового океану займають ... всієї планети
а) 97%; б) 92,5%; в) 96,5%.
а) 97%; б) 92,5%; в) 96,5%.
3. Який процес
забезпечує постійну наявність води на нашій планеті:
а) випаровування води; б) колообіг води в природі; в)
випадання опадів.
4. Поверхню
Світового океану називають:
а)
акваторія; б) територія.
5. Океани
Землі за площею розташовані в такому порядку:
а) Індійський, Атлантичний, Тихий, Північний Льодовитий;
б) Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий;
а) Індійський, Атлантичний, Тихий, Північний Льодовитий;
б) Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий;
в) Північний
Льодовитий, Атлантичний, Тихий, Індійський.
6. Річкою в
океані називають:
а) морські хвилі; б) океанічні течії; в) цунамі.
а) морські хвилі; б) океанічні течії; в) цунамі.
7.
Найсолонішим морем Землі є:
а) Чорне; б) Жовте; в) Червоне; г) Біле.
а) Чорне; б) Жовте; в) Червоне; г) Біле.
8. Живі
організми, які живуть на дні Світового океану називаються:
а) нектон; б) бентос; в) планктон.
а) нектон; б) бентос; в) планктон.
9. Айсберги
утворюються із...
а) гірських льодовиків; б) покривних льодовиків.
а) гірських льодовиків; б) покривних льодовиків.
10. Найбільше
боліт та районів багаторічної мерзлоти розміщено:
а) в північній півкулі; б) в південній півкулі.
а) в північній півкулі; б) в південній півкулі.
11.
Найбільшими річками планети є:
а) Дніпро, Дунай, Волга, Ніл;
б) Ніл, Амазонка, Янцзи, Міссісіпі;
в) Амазонка, Ніл, Дніпро, Волга.
а) Дніпро, Дунай, Волга, Ніл;
б) Ніл, Амазонка, Янцзи, Міссісіпі;
в) Амазонка, Ніл, Дніпро, Волга.
12.
Найбільшими озерами Землі є:
а) Байкал, Ісик-Куль, Балта, Світязь;
б) Вікторія, Танганіка, Онтаріо, Гурон;
в) Каспійське море, Байкал, Верхнє, Вікторія.
а) Байкал, Ісик-Куль, Балта, Світязь;
б) Вікторія, Танганіка, Онтаріо, Гурон;
в) Каспійське море, Байкал, Верхнє, Вікторія.
Цифровий диктант (у відповіді – число) /одна правильна
відповідь – 1 бал/
1. Вода на планеті перебуває у … станах.
2. На Землі виділяють … материків;
3. На Землі виділяють… океанів;
4. Світовий океан займає … % планети;
5. Води суходолу на планеті становлять …%;
6. Прісна вода замерзає при температурі …оС;
7. Солона вода замерзає при температурі …оС;
8. Найтеплішим океаном Землі вважають Тихий океан з
температурою …оС;
9. Найсолонішим на Землі вважають Індійський океан із
солоністю … %о;
10. Солоність
Мертвого моря дуже значна і складає близько …%о;
11. Шар торфу в болоті має становити … см;
12. Найглибша западина Світового океану Маріанська, її глибина … м.
Онлайн тестування
№1 (15 запитань) «Гідросфера» https://naurok.com.ua/test/gidrosfera-234430.html
Онлайн тестування
№2 (24 завдання) «Гідросфера» https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-z-temi-gidrosfera-214709.html
ОЧІКУЮ НА
ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК
Географія. 6 клас. ДАТА. 10 квітня.
Тема уроку. Значення вод суходолу для природи і людини.
Охорона вод Світового океану і суходолу.
Виконайте
вправу «Так – Ні» (в зошитах). Якщо твердження
помилкове, запишіть правильне).
1.
Якби зникла вода, то загинуло б усе живе на
планеті
2.
Якби зникла вода, змінився б клімат, а рельєф
залишився б незмінним
3.
Якби зникла вода, порушився б хід деяких природних
процесів
4.
Води суходолу – джерело питної води
5.
Більшу частину прісної води планети утримують у
собі підземні води
6.
Вода в льодовиках важкодоступна
7.
Головне легкодоступне джерело прісної води для
людини – річки та озера
8.
Бювет – це місце де можна наколупати льоду з шару
льодовика
9.
Води суходолу використовують для зрошення
сільськогосподарських земель
10. Воду річок іноді
називають «блакитним паливом»
11. Люди використовують енергію
тільки поверхових вод
12. Води суходолу – це
джерела біологічних і мінеральних ресурсів
13. Через дороговизну поверхневих вод, люди дедалі
використовують підземні води
Прийом «Я знаю, що….» (№
запитання – відповідь)
1. Водна оболонка Землі. …
2. Наймілкіше море. ……
3. Найбільший за площею острів. …..
4. Холодна течія біля берегів Північної
Америки. ….
5. Найбільший за площею океан. …..
6. Кількість грамів речовин, розчинених в
1 літрі води. ….
7. Середня солоність океанічної води. ….
8. Моря, що далеко заходять у сушу. ….
9. Вода у твердому стані. …..
10. Протока, що з’єднує Середземне море з
Атлантичним океаном. …..
11. Величезні ділянки суходолу, які з усіх
сторін омиваються водою. ….
12. Протока, що сполучає Тихий та Атлантичний
океани. …..
13. Найглибша океанічна западина. ……
14. Найхолодніший океан. ………
15. Моря, розташовані на окраїнах материків. ………
16. Тепла течія Атлантичного океану біля
берегів Північної Америки. ……
17. Хвилі, викликані підводними рухами земної
кори. …..
18. Одиниця вимірювання солоності. …..
19. Вода в газоподібному стані. ……
Переглянути відео ролик «Кожна краплина має значення»
Домашнє завдання.
Підготуватися до узагальнення
знань з теми «Гідросфера» за відповідними параграфами підручника (якщо немає
доступу до сайту)
Географія. 6 клас. Дата: 08 квітня.
Тема уроку. Підземні води.
Ваше завдання:
-
ознайомитися
з підземними водами як частиною гідросфери;
-
поглибити
систему знань про гідросферу;
-
з’ясувати
умови утворення підземних вод, виявити, які породи здатні пропускати, а які –
затримувати воду;
-
вміти
пояснювати поняття «верховодка», «грунтові води», «міжпластові» води,
«артезіанські води»;
-
розкрити
значення підземних вод для людини.
Виконайте
завдання на повторення
Експрес - тест
1.
Місце впадіння річки в
іншу річку, озеро, море, океан називається:
а) витоком; б) гирлом; в) вододілом.
2.
Верхні болота переважно живляться:
а) атмосферними опадами ;
б) підземними водами;
в) водопроводом.
3.
Переважна частина сучасних льодовиків розташована:
а) у районі екватора;
б) у районі тропіків;
в) за полярними колами.
4.
Формула води
а) Н2О;
б) Н2S;
в) СО2.
Прийом «Третій зайвий» (в кожному рядку визначте, який
географічний географічний об’єкт зайвий – запишіть його та зазначте чому)
1)
Берингова, Гавайські, Гренландія.
2) Чорне,
Африка, Євразія.
3) Озеро,
болото, ставок.
4)
Льодовик, снігова лінія, канал.
5)
Атлантичний, Індійський, ехолот.
6)
Бенгальська, Біскайська, Айсберг.
7)
Середземне, Азовське, Африка.
8)
Карське, Урал, Балтійське.
Для ознайомлення з темою
1.
Перегляньте Презентації до
уроку географії у 6 класі "Підземні води" (на вибір)
2.
Законспектуйте
найголовніше на вашу думку.
3.
Перегляньте відео
презентацію «Підземні води України»
Домашнє завдання
1)
Опрацювати відповідний
параграф підручника
2)
Скласти в зошитах схему
«Утворення підземних вод»
Географія. 6 клас. ДАТА. 03 березня.
Тема уроку. Льодовики та багаторічна мерзлота.
Базові поняття: льодовик, гірські та
покривні льодовики, багаторічна мерзлота, айсберги, снігова лінія, морена
-
Сьогодні, діти, ми з вами будемо вивчати дуже красиве і
значне видовище. Не кожному з нас доведеться побачити це насправді. Цілі
науково-дослідні станції багатьох країн
в суворих кліматичних умовах спостерігають за ними.
Путівник до
роботи.
Переглянути:
2.
Відео урок-презентацію https://www.youtube.com/watch?v=cN22efTMoIU
Рекомендовані
Інтернет-ресурси для ознайомлення
1.
Ярина Павлюк - Вічна мерзлота. Льодовики Антарктиди
(сюжет до програми ТЕМА: Антарктида) https://www.youtube.com/watch?v=-3l1j7bRmuE
2.
Таяние ледников дает ученым возможность делать
сенсационные открытия https://www.youtube.com/watch?v=F-0hIYd6_kg
3.
Через танення льодовиків Україна може втратити більшу
частину Одеси і Херсона https://www.youtube.com/watch?v=RjkCA8FjsmE
Перевір себе
Дайте
відповіді на запитання (В зошиті № - відповідь)
1. Плаваюча льодова гора -
2. Уламки гірських порід, принесених льодовиком -
3. Нагромадження багаторічного льоду на суходолі -
4. Лінія, вище якої снігу випадає більше ніж встигає
розтанути -
5. Де знаходяться найбільші покривні льодовики?
6. Які причини необхідні для утворення льодовика?
7.
Які види льодовиків ви знаєте?
Домашнє
завдання:
-
Опрацювати
відповідний матеріал підручника, вивчити нові поняття.
-
Записати в зошитах
відповідь на проблемне запитання:
«Чи можливі в горах
України льодовики? Чому?»
Географія. 6 клас. ДАТА. 01 квітня
Тема уроку. Болота, особливості їх утворення та
поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали.
Після цього уроку ви зможете:
- характеризувати природні процеси, які сприяють
утворенню боліт;
- наводити приклади водойм, які штучно створила людина;
- пояснювати особливості розміщення боліт в залежності
від їх походження;
- розповідати про вплив боліт та штучних водойм на
навколишнє середовище та господарську діяльність людини.
Виконайте
вправу «Незакінчене речення» (в зошиті записуєте № - відповідь)
1.Щодо утворення котловин озера поділяються…
2. За водним режимом озера поділяються…
3. У господарській
діяльності озера використовуються як…
4. Річка складається з таких частин…
5. Річкову систему утворює…
6. Найнижчий рівень води в річці має назву…
7. Водоспади на річках утворюються внаслідок…
8. Найвищий водоспад світу має назву…
Прийом «Робота над помилками» (в зошиті записуєте правильний текст)
У поданому тексті визначте помилкові твердження.
В
Україні є близько 50 тис. озер, проте більшість з них є невеликими озерцями в
долинах річок. Розташовані озера по території країни рівномірно. Найбільші з
них лежать у пониззі Дунаю, на узбережжях Чорного та Азовського морів, невеликі
озера є у лісостеповій та степовій смугах. Вкрай мало їх у Поліссі та Карпатах.
Здебільшого озера солоні. Прісними є лише кілька десятків озер на півдні
України.
«Путівник» для опрацювання
навчального матеріалу
1.
Перегляньте
презентацію
2.
Складіть
термінологічний словничок з понять: «болота», «канали», «водосховища», «ставки»
3.
Перегляньте
презентацію
4.
Складіть схему «Класифікація
боліт»
5.
Складіть схему «Типи
каналів за призначенням»
6.
Перегляньте фільм «Болота: красота и
опасность стоячей воды»
7. Виконайте
завдання після опрацювання відповідного параграфа підручника
1.Вправа «Знайди пару»
- Найбільше водосховище А. Мінеральні води
- Напірні між пластикові води Б. Дніпровське
- Мають біологічно активні властивості В.Ґрунтові води
- Перший водоносний горизонт Г. Каховське
- Найбільше водосховище за площею Д. Артезіанські води
2.Вправа «Незакінчене речення»
1)
До штучних водойм відносяться . . . . . . .
2)
Найбільші водосховища споруджено на . . . . . . .
.
3)
Щоб забезпечити перерозподіл вод на території для
потреб господарства створюють . . . . . . . . . . .
4)
Низинні болота утворюються в . . . . . .
5)
Верхові болота лежать на . . . . . . . . . .
Домашнє завдання. Закріпити матеріал за параграфом підручника та виконати
відповідні завдання, вивчити нові поняття.
Географія. 6 клас. Дата. 20 березня.
Тема. Озера. Практична робота №6 (закінчення, в
підручнику №7)
ПОВТОРЕННЯ (В ЗОШИТІ) «Географічний
практикум»
У наведеному тексті необхідно вставити
пропущені слова.
«Природний
водний потік, що тече у виробленій ним заглибині – це ………..
Вона починається з
…………, це може бути …………..,
…………….., ………….
Вона тече заглибленням,
що називається …………., на шляху в неї
впадають інші річки – це ……………. Разом з
головною річкою вони утворюють ………………. Місце впадіння річки в іншу річку, озеро, або
море називається …………., деякі річки в цьому
місці утворюють………………….. Частина річкової
долини, що затоплюється водою називається ………………. Кожної
весни річка розливається – це ……………., а коли
рівень води в річці найнижчий, то настає ……………… Річка
відіграє важливу роль у формуванні рельєфу, оскільки вона руйнує гірські
породи, ………………. і ………….».
«Закінчіть речення»
1. Що
таке гирло річки? ……………………….
2. Що таке річковий басейн? ……………………………….
3. Які типи живлення річок існують? ……………., ………………..,
……………….., ………
4. Що таке паводок? ……………………….
5. Що таке вододіл? …………………………….
6. Що таке стариця? ……………………………
7. В яку пору року настає повінь? ……………………
8. Як визначити притоки річки: праві, ліві?
……………………..
«Дивуй!»
Головним або одним із головних творців є вода,
«родинні стосунки».
Крім річок, найважливішими накопичувачами води на суші
є озера, водосховища. Озера іноді порівнюють з мініатюрними морями. Їх форма,
розміри, склад і походження надзвичайно різноманітні. Так, у пустелях
Центральної Азії є дивовижні «блукаючі» озера, які змінюють своє місце
розташування. Існують на Землі озера,
заповнені не водою, а кислотою або гарячим асфальтом, а є озера з «мертвою» та
«живою» водою — як у казці! Про деякі з них ми сьогодні
почуємо Але все-таки головна
цінність озер — це прісна вода. Озера можна створити штучно, тоді їх називають
водосховищами.
На суходолі багато замкнених заглиблень, у які стікають
поверхневі води. Якщо в таке заглиблення надходить більше води, ніж її
випаровується, вода збирається, утворюється озеро.
«Робота з підручником»
Складаємо визначення терміну «Озеро», шукаємо
ключові слова (западини суходолу, що заповнені водою і
безпосередньо не пов՚язані з морем)
ЗАВДАННЯ. Записати визначення в
зошит.
Озера трапляються на рівнинах і в
горах. Вони дуже відрізняються одне від одного за площею і глибиною,
походженням улоговини, властивостями води, а також за біологічними
особливостями.
На відміну від моря озеро не є частиною океану. Від річки
відрізняється тим, що вода в ньому не тече, як потік.
Заглиблення, у якому
знаходиться озеро, називається озерною
улоговиною. За характером
походження озерних улоговин можна виділити такі основні типи озер:
ЗАВДАННЯ. В робочих зошитах скласти схему «Походження озер».
- Залишкові. Ці озера називають залишковими, адже
вони залишились від давніх морських басейнів, втративши зв’язок з
океанами. До таких озер відносяться Каспійське а Аральське моря та озеро
Чад.
- Тектонічні. Ці озера утворюються в розломах земної
кори під час інтенсивних горотворних процесів. Як правило, такі озера
зустрічаються в сейсмічно активних зонах і характеризуються значними
глибинами та видовженою формою. До озер тектонічного типу відносяться
найглибше в світі озеро Байкал, високогірне озеро Тітікака в Андах та
озеро, розташоване в межах Східно-Африканського розлому – Танганьїка.
- Вулканічні. Ці озера також утворюються в
результаті активних рухів земної кори і формуються в кратерах вулканів,
тому і зустрічаються там, де спостерігається інтенсивна вулканічна
діяльність, а саме в Ісландії, Італії, на Камчатці.
- Карстові. Ці озера сформувались в результаті
розчинення водою гірських порід. Такі озера не займають значних площ, але
як правило зустрічаються одне поблизу одного. До таких озер відносяться
Шацькі озера.
- Льодовикові. Озерні улоговини цих озер сформувались
в результаті діяльності давнього льодовика. Такі озера не відрізняються
великими глибинами і зустрічаються певними групами одне поблизу іншого.
Прикладом таких озер можуть бути Ладозьке та Онезьке в Євразії та
Північноамериканські озера.
- Загатні. Ці озерні улоговини утворились в
результаті загачування русла річки природним способом. Таким чином
утворилось озеро Тана в Африці та озеро Синевир на Україні.
- Лиманні. Їх іще називають лагунними, оскільки
такі озера формуються на узбережжі морів в гирлах річок. Прикладом цих
озер є Маракайбо (найбільше лагунне озеро) в Південній Америці та Сасик на
півдні України.
- Стариці. Ці озера утворюються в результаті
зміни русла річки, коли на території заплави залишається ділянка старого
річища. Такі озера мають незначні розміри і зустрічаються вздовж русел рівнинних
річок.
- Заплавні
озера, які виникли на заплаві
річки внаслідок відокремлення рукава
чи затоки від основного русла річковими наносами.
Кагул, Ялпуг виникли внаслідок затоплення заплави Дунаю.
Цікаві факти про
озера.
·
Асфальт
– це субстанція, винайдена і виготовляється людиною. Але це не зовсім правда! Озеро
Піч-лейк, що знаходиться на острові Тринідад пряме тому підтвердження. Шість мільйонів
тонн цього рідкого природного асфальту є в озері, що може бути
дивовижніше? Асфальт не застигає, навпаки, тече і димить. Цей
найбільший у світі резервуар природного асфальту був відкритий Уолтером Релі у 1595
році, який відразу знайшов йому застосування — бітум використовувався для осмолення дерев'яної обшивки
кораблів. Сьогодні асфальт, що видобувають з
озера, йде на експорт. Нині озеро є туристичною
пам'яткою, яку за рік відвідують близько 20 тис. чоловік.
·
Найбільш мертвим є не
Мертве море, а озеро Смерті на острові Сіцілія. На його берегах немає жодної
билинки, а на ту, що потрапить в озеро, чекає неминуча загибель. Виявляється,
що з дна озера б’ють два джерела концентрованої кислоти, які отруюють воду.
·
У Східній Африці є
озеро, яке називають «каструлею». Воно знаходиться неподалік від вулкана
Китуро. Під час виверження лава стікає в озеро, вода в ньому закипає, і риби та
водорості варяться. Саме в ці дні озеро перетворюється на гігантську
«каструлю». Коли виверження вулкана вщухає, мешканці виловлюють рибу, що
зварилася в озері.
Класифікація озер за
водним режимом
Чи замислювались ви, чому зустрічаються озера з прісною
та солоною водою? Щоб отримати відповідь на це питання, слід з’ясувати, яким
буває водний режим озер. Озера, як і річки, живляться дощовою, талою й
підземною водою. Водночас, вода з поверхні озер постійно випаровується. Озера
також можуть поповнюватись водою за рахунок впадання в них річок і, навпаки,
втрачати її в наслідок витікання річки з озера. Тому, за водним режимом
розрізняють стічні
та безстічні
озера.
Стічними є ті озера, з яких витікає хоча б одна річка. За умов, коли з озера не витікає жодна річка, формується безстічне озеро. Озера, які мають солону воду, на відміну від прісних, на фізичних картах позначають рожевим кольором.
Стічними є ті озера, з яких витікає хоча б одна річка. За умов, коли з озера не витікає жодна річка, формується безстічне озеро. Озера, які мають солону воду, на відміну від прісних, на фізичних картах позначають рожевим кольором.
Розповідь про озеро Балхаш.
Класифікація озер за солоністю
За солоністю озера можна розділити на прісні, солоні
та мінеральні.
Використання та охорона
озер
Як і річки, озера
відіграють велику роль у житті людини. Вони є природними резервуарами прісної
води. Великі озера використовуються для судноплавства (наведіть приклади таких
озер). Активно споживаються рибні запаси озер. З окремих мінералізованих озер
видобувають корисні копалини (кухонну та інші солі). Їх солону воду, насичену
цілющими речовинами, використовують для лікування людей.
В результаті господарської діяльності людини озера значно швидше, ніж річки,забруднюються й втрачають свою первісну природу. Тому слід дбайливо ставитися до їх багатств.
В результаті господарської діяльності людини озера значно швидше, ніж річки,забруднюються й втрачають свою первісну природу. Тому слід дбайливо ставитися до їх багатств.
ЗАВДАННЯ.
Практична робота. Позначення на контурній карті
озер: Каспійське, Байкал, Вікторія
Великі озера (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо)
Тест.
Виконання тестових завдань (програма My Test)
Висновок
1. Озера – це природні заглибини на суходолі, заповнені водою.
2. За походженням улоговин розрізняють озера: тектонічні, реліктові, льодовикові, вулканічні, загатні, карстові, старичні, лиманні, заплавні.
3. Озера мають свій водний режим, в результаті якого вода в них прісна або солона.
1. Озера – це природні заглибини на суходолі, заповнені водою.
2. За походженням улоговин розрізняють озера: тектонічні, реліктові, льодовикові, вулканічні, загатні, карстові, старичні, лиманні, заплавні.
3. Озера мають свій водний режим, в результаті якого вода в них прісна або солона.
Географія. 6 клас. ДАТА. 13 березня та 18 березня.
ТЕМА 1. Води
суходолу. Річки.
ТЕМА 2. Живлення,
режим і робота річок. Порог і водоспади.
Практична
робота № 6 (продовження). Позначення на контурній карті назв океанів,
морів,проток, заток, островів, річок, озер.
Для ефективної
роботи скористайтеся презентаціями за посиланнями:
ЗАВДАННЯ.
1. Опрацювати параграфи 42 та 43 підручника.
2. Скласти словничок основних термінів зазначених в
параграфі та вивчіть їх.
3. Виконайте завдання на контурних картах (Де ми раніше
працювали), позначивши географічні об’єкти зазначені в ПР №7 (в підручнику)
сторінки 161 та 175.
4. В зошитах виконати завдання стр.175 № 1, 4,5.
Комментариев нет:
Отправить комментарий