6 клас (історія)

Всесвітня історія. 6 клас.                Дата. 26 травня.
Узагальнення з розділу «Антична цивілізація та її сусіди. Давній Рим. Слов’яни»

Виконати онлайн тест №1
«Історія Давнього Риму: Загибель республіки. Імперія. Падіння Західної Римської імперії»
Завдання необхідно виконати до  26 травня 20:00
Код доступу 173729, використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Виконати онлайн тест №2
«Давні словяни»
Завдання необхідно виконати до  26 травня 20:00
Код доступу 2335887, використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Виконати онлайн тест №3
Підсумкова  робота «Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства»
Завдання необхідно виконати до  26 травня 20:00
Код доступу 8399683, використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Всесвітня історія. 6 клас.                    Дата. 22 травня.
Практична робота
«Як жили предки українського народу – слов’яни»
Завдання:
1. Опрацювати матеріал підручника П. 56 стр. 212 – 216.
2. Ознайомитися з Презентацією «Практична робота "Як жили предки українського народу - слов'яни"» https://naurok.com.ua/prezentaciya-praktichna-robota-yak-zhili-predki-ukra-nskogo-narodu---slov-yani-177555.html

3. Оформити звіт про роботу за запитаннями:
1.     Як облаштовували життя давні слов’яни
1.1.          Як називалося помешкання давніх слов’ян?
_________________________________________________________
1.2.          Назвіть головний матеріал з чого будували помешкання давні слов’яни?
______________________________________________________
1.3.          Який головний атрибут кожного помешкання слов’ян?
______________________________________________________
1.4.          На яку кількість родин розраховувались помешкання?
_____________________________________________________
2.     Як господарювали давні слов’яни
2.1. Який вид землеробства використовували давні слов’яни?
________________________________________________________
2.2. Назвіть головні зернові культури та тварин, яких вирощували наші предки.
_________________________________________________________
2.3. Чому, на вашу думку, слов’яни обносили поселення частоколом?
_________________________________________________________
2.4. За свідченням Прокопія Кесарійського, якого кольору було волосся наших предків?
_____________________________________________________________
2.5. Ким, за віруванням, були слов’яни ?
____________________________________________________________
2.6. Назвіть головних ідолів давніх слов’ян?
___________________________________________________________
2.7. Назвіть схожі елементи побутової та духовної культури слов’ян і сучасних українців.
__________________________________________________________

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Всесвітня історія. 6 клас.                Дата. 19 травня.
Тема уроку. Склавини й анти на теренах України.
Завдання:
-         з’ясувати передумови і процеси Великого розселення слов’ян; розвиток слов’янських племен;
-         схарактеризувати, антів і склавинів як етнічну основу слов’ян;
-         окреслити витоки українського народу;
-         удосконалювати вміння роботи на лінії часу, складання таблиці;
-         ідентифікація себе як слов’янина.

1.     Робота з лінією часу. «Нанести на лінію часу хронологічні межі існування слов’янський племен.
II IV ст. – венеди
IVст. – початок VII – анти
Vст. – VII  ст. – склавини
IIIIV ст. імперія готів включала готів, слов’ян, фракійці, сарматів.
2.     Опрацювати Презентацію "Склавини та анти на території України" https://naurok.com.ua/prezentaciya-sklavini-ta-anti-na-teritori-ukra-ni-176559.html

3.     Розв’язати кросворд  (слайд № 10)
4.     На основі отриманої інформації, складіть порівняльну таблицю
Анти
Склавини
   
Домашнє завдання.
1.     Опрацюйте П. 55 підручника стр. 209 – 210.
2.     Виконайте в зошиті завдання стр. 211 №2 «Знаю нове»; №2 «Мислю творчо».

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401






Всесвітня історія. 6 клас.            Дата. 15 травня.
Тема уроку. Як починалася історія слов’ян.
Завдання.
1.     Переглянути відео презентацію «Давні слов'яни (укр.) Історія України середніх віків» (тривалість 7:20)
2.     Ознайомитися з презентацією до уроку "Давні слов'яни"
3.     Запишіть у зошити матеріал слайдів №2,3,4,5.
4.     Виконайте завдання на слайдах № 8, 9, 10.
Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П.54.
2.     Виконайте завдання №1 – 2 стр. 208 в зошитах.
3.    Виконати онлайн тести завдання необхідно виконати до  15 травня 18:00 
Код доступу 706926, використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401





Всесвітня історія. 6 клас.                          Дата. 12 травня.
Тема уроку. Падіння Західної Римської імперії.
Завдання:
-         називати час вторгнення «варварів», гунів, дати поділу Римської імперії на Західну і Східну, падіння Західної Римської імперії, «варварські» племена, які поселилися на території Римської імперій;
-         показувати на карті територію розселення «варварських» племен, напрями вторгнення гунів і вандалів;
-         застосовувати та пояснювати на прикладах поняття та терміни: «Велике переселення народів», «варвар», «вандалізм»;
-         пояснювати причини кризи Римської імперії, її поділу на Західну і Східну, падіння Західної Римської імперії;
-         визначати місце історії стародавнього світу в історії людства.

1.     Опрацювати матеріал відео уроку «Всесвітня історія. 6 клас. Падіння Західної Римської імперії» https://www.youtube.com/watch?v=90rWxu69VmU (тривалість 12:51)
2.     Накреслити схему в зошиті «Римська імперія в ІV столітті»
3.     Записати поняття «варвари».
4.     Накреслити схему «Велике переселення народів»
5.     Запишіть, які варварські племена утворилися під час Великого переселення народів.
Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П. 53.
2.     Вивчити нові поняття та терміни.
3.     Виконати в зошитах завдання 5 – 6 стр. 204.
Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401




Всесвітня історія. 6 клас.                          Дата. 08 травня.
Тема уроку. Кризові явища в Римській імперії та її поділ.

Переглянути відео урок Всесвітня історія. 6 клас. Кризові явища в Римській імперії

https://www.youtube.com/watch?v=8n8hix1pX4w (тривалість 16:12)

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П.52.
2.    Виконати онлайн тести Завдання необхідно виконати 8 травня до 20:00 
Код доступу 807919, використати цей код, відкривши посилання
join.naurok.ua

Виконані завдання відправляйте на електронну адресу momot.nadya11@gmail.com,     або   на   Viber   0668041401







Всесвітня історія. 6 клас.                      Дата. 05 травня.
Тема уроку. Виникнення та поширення християнства.
Завдання :
·        Ознайомитися з передумовами виникнення християнства;
·        характеризувати християнську церковну організацію;
·        розповідати про політику Константина І Великого щодо християнства;
·        називати та пояснювати причини отримання християнством статусу державної релігії.

1.     Перегляньте відео презентацію «Виникнення християнства (укр.) Давня Греція та Рим» (тривалість  11:17) https://www.youtube.com/watch?v=46knSJKrJIc
2.     Ознайомтеся з матеріалом презентації за посиланням

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати матеріал підручника П.51 стр. 190 – 193.
2.     Завдання онлайн тестів виконати до  5 травня 18:00.
Код доступу 541860. Використати цей код, відкривши посилання
join.naurok.ua

Виконані завдання надсилайте на Вайбер, Телеграм або на електронну адресу!!!





Всесвітня історія. 6 клас.              Дата. 28 квітня.
Тема уроку. Культура Давнього Риму.
Завдання:
·        Ознайомитися з досягненнями та особливостями давньоримської культури;
·        вчитися порівнювати культурні досягнення давніх римлян та греків.

1.     Ознайомитися з відео презентацією «Культура Римської республіки (укр.) Давня Греція та Рим» https://www.youtube.com/watch?v=wh-_Z-HptWI
(час – 14:38)
2.     З метою закріплення та систематизації знань перегляньте відео урок «Пантеон римських богів. Культура. Римське право». Зверніть увагу на запитання для повторення https://www.youtube.com/watch?v=clpAR_ffpNY  (час – 16:07)

Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П. 50, стр. 186 – 189.
2.     Скласти тематичний кросворд «Культура Давнього Риму) (мінімум 12 слів).





Всесвітня історія. 6 клас.               Дата. 24 квітня
Тема. Практичне заняття. Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі.

Для роботи користуємося Презентацією "Правове становище різних категорій населення Давнього Риму"
1.     В зошитах записуємо тему уроку.
2.     Креслимо в зошитах схему «Категорії населення Давнього Риму» (слайди № 3-4)
3.     Складаємо порівняльну таблицю «Правове становище різних груп громадян та негромадян Стародавнього Риму» (слайд № 2)
Не забуваємо записувати назви схем та таблиць!!!
Домашнє завдання.
1.     Повторити головні терміни та поняття П 44-45, 47-48.
2.     Виконайте онлайн тести «Римська імперія»









Всесвітня історія. 6 клас.                 Дата. 21 квітня.
Тема уроку. Римське право.

Працюємо активно та результативно!!!
1.     Прослухати та переглянути слайди відео презентації «Всесвітня історія. Римське право» (до 4 хв. 40 сек.)

Варто запам’ятати!
Римське право — система загальнообов'язкових правил поведінки, встановлених Римською державою (царського, республіканського періодів і періоду імперії). Розвиток римського права охоплює понад тисячу років, від Законів дванадцяти таблиць (451-450 рр. до н. е.) до римського цивільного права імператора Юстиніана І. Римське право послужило основою правових систем у континентальній Європі, а також в Ефіопії та найдавніших європейських колоніях.

2.     Ознайомитися з відео уроком «6 клас РИМСЬКЕ ПРАВО. Практична робота №5» (7 хв. 40 сек.)

Домашнє завдання.
1.     Усно опрацювати П.49, стр. 184 – 185
2.     Повторити поняття: патриції, плебеї, раби, сенат, «Закон ХІІ таблиць», народні збори, прокуратори, вершники, вето (використовуючи матеріал попередніх уроків та П.44 – 48)








Всесвітня історія. 6 клас.               Дата: 17 квітня.
Тема уроку. Утворення Римської імперії. Октавіан Август.

Завдання.
1.     Переглянути відео урок «Октавіан Август»
2.     Робота зі схемою (перекресліть у зошити) 
-         Ознайомтеся зі схемою.
-         Проаналізуйте зовнішню та внутрішню політику Октавіана Августа.
-         Яке головне значення діяльності Октавіана Августа? (відповідь запишіть)


Розв’язання хронологічної задачі.
Скільки років тривало правління першого імператора Рима?

Виберіть твердження що стосуються Октавіана Августа (4 відповіді)
А. ___ Був учасником Першого тріумвірату, унаслідок чого одержав посаду консула. 
Б. ___ Повернувшись до Рима з єгипетського походу, одержав кілька республіканських посад, які зробили його владу необмеженою.
В. ___ отримавши вищу військову владу, він одержав право беззмінного командування всіма військами і став довічно називатися імператором
Г. ___ Перейшовши зі своїм військом річку Рубікон, розпочав громадянську війну проти сенату й Помпея.
Д. ___ За його правління закладено основи системи принципату.
Е. ___ У 27 р. до н.е. він заявив у сенаті про бажання скласти повноваження, але сенатори «вмовили» його до кінця життя очолювати Римську державу.
Є. ___ Прагнув розширити кордони імперії. Час його правління став добою розквіту римської культури.
Домашнє завдання.
1)    Опрацювати § 48 підручника

2)    Виконати (в зошиті) завдання стр. 183, рубрика «Мислю творчо» № 3 





Всесвітня історія. 6 клас.                              Дата: 14 квітня.
Тема уроку. Диктатура Юлія Цезаря.
Учень повинен:
·        знати:
Події:
90-88 рр. до н.е. – Союзницька війна,
89-85 рр. до н.е. – Перша Мітрідатова війна,
60 р. до н.е. – утворення Першого тріумвірату,
58-50 рр. до н.е. – Галльська війна,
40-ві рр. до н.е. – Громадянська війна,
49 р. до н.е. – встановлення диктатури Цезаря,
44 р. до н.е. – смерть Цезаря;
Терміни:
Диктатор – це особа, що має необмежену владу і нав’язує свою волю іншим. Громадянська війна — це збройна боротьба між громадянами однієї держави.
Тріумвірат – союз між трьома практично однаковими могутніми політичними чи військовими лідерами, який був спрямований проти сенату.
·        розуміти: зміни в житті Римської держави, основні періоди в біографії Юлія Цезаря, основні напрямки внутрішньої і зовнішньої політики Юлія Цезаря;
·        вміти: аналізувати і порівнювати політику диктаторів Сулли і Цезаря, для того щоб краще зрозуміти причини розпаду першого тріумвірату; характеризувати територіальні зміни; визначати чинники, які впливали на політику Юлія Цезаря; розвивати в учнів уміння аналізувати історичні джерела, на основі їх давати характеристику історичним діячам, робити висновки та узагальнення;

Переглянути відео урок «Історія. 6 клас. Диктатура Юлія Цезаря».
ВИКОНУЄМО ЗАВДАННЯ ПРОТЯГОМ ПЕРЕГЛЯДУ!!!

Домашнє  завдання.
1.     Опрацювати П. 47 підручника, завдання стр. 179
2.     Рубрика «Мислю творчо», зав-ня 1 та 3 виконати в зошиті.







Всесвітня історія. 6 клас.                    ДАТА. 10 квітня
Тема уроку. Воєнна експансія Риму.


Вставте пропущені слова.   (після запису теми уроку)
1.     На початку … ст. до н. е. римляни вигнали царя … .   (2-і відповіді)
2.     У Римі було встановлено виборне правління –  … , що означає … . (2-і відповіді)
3.      Від того часу римською державою управляв … . (1-а відповідь)
4.     Після вигнання царів розпочалася боротьба плебеїв із … . (1-а відповідь)
5.     У результаті цієї боротьби плебеї отримали представників для захисту своїх інтересів –  … , які мали право … , а також були прийняті писані закони –  … . (3-и відповіді)

6.     Переглянути відео урок «6 клас. Історія. Воєнна експансія Риму»

7.     Записати в зошити головні дати та події.
8.     Записати в зошити нові поняття та терміни.


Домашнє завдання.
1.     Опрацювати П.46

2.     Виконати завдання в зошитах стр. 173 № 4 скласти крилаті вислови, 2 придумати задачі на лічбу часу відповідно темі уроку (2). 





Всесвітня історія. 6 клас.                                       ДАТА. 07 квітня

Тема уроку. Римська республіка в V – І ст. до н.е.

Опорні терміни: республіка, консул, народний трибун, вето, Закони 12 таблиць.

Виконай вправу «Незакінчене речення» в зошиті (№ - відповідь)
1) В перекладі слово «Італія» означає …
2) В Італії течуть річки …
3) Поряд з Італією розташовані острови …
4) Символ міста Рим - …
5) Рим виник на …., ….. пагорбах.
6) Ім’я останнього римського царя…
7) Два класи, що складали римське суспільство – це … та … .

Вставте пропущені слова (в зошиті)
1)    Італія розташована на … півострові й в перекладі означає «країна … ». 2)
2)    Від Європи Італію відділяють гори … , омивають її моря –  … поряд розташовані великі острови –  …, …., …..
3)    На півночі Італії тече найбільша річка –  … .
4)    Уздовж усього півострова тягнуться невеликі гори – …

1.     Перегляньте відео презентацію «Римська республіка в V - І ст. до н.е.» (до 10 хв. 55 сек.) – ЗВЕРНУТИ УВАГУ на схеми!!!

2.     Перегляньте відео урок «Римська республіка в V–І ст.: соціальний устрій та організація влади. Військова експансія Риму» (до «Військової експансії Риму», 6 хв. 33 сек.)

3.     Запишіть поняття «монархія» та «республіка».

Домашнє завдання.
1.     Прочитати П.44-45, стр. 168 – 170
2.     Опрацювати запитання та завдання стр. 170 (усно)
3.     Вивчити виділені поняття та терміни з П.44-45







Всесвітня історія. 6 клас.                                ДАТА. 03 квітня.
ТЕМА 3. Давній Рим. Слов’янин.
Тема уроку. Виникнення міста Рима в Італії.

З метою актуалізації знань перегляньте відео «Природні умови виникнення цивілізацій Давньої Греції та Риму (укр.) Давня Греція та Рим»
Вивчення нового матеріалу.
1.      Переглянути відео «Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Риму» https://www.youtube.com/watch?v=z5LDtVPGy9w
2.      Відповісти на запитання до карти підручника стр. 164 «Давня Італія»
3.      Скласти порівняльну таблицю під рубрикою «Діємо: практичні завдання» «Природні умови Греції та Італії»

Давня Греція
Давня Італія
Спільні ознаки

Відмінності



4.      Перегляньте відео «Виникнення міста Рима в Італії. Римська республіка в V–I ст. до н. е.» (до 10 хв. 53 сек) https://www.youtube.com/watch?v=4Zf4AL-Bceo
5.      Скласти в зошиті «Словничок понять» за пунктом 2 стр. 166 - 167
6.      Д/З: опрацювати П. 44-45 стр. 164 – 167, вивчити нові поняття та запамьятати ключові події.






Всесвітня історія. 6 клас.                                             Дата. 31 березня.

Тематичний контроль
«Доба еллінізму. Імперія Александра Македонського. Сармати.»


Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді
1.     Який македонський цар розбив альянс грецьких міст у битві при Херонеї та встановив гегемонію над Грецією?
А) Леонід   Б) Філіпп ІІ   В) Александр Македонський   Г) Селевк
2.     Проти якої імперії розпочав війну А. Македонський?
А) Цінь   Б) Перської   В) Римської   Г) Ассирійської
3.     Бойовий порядок важко озброєної піхоти в Давній Греції та Македонії:
А) трирема   Б) черепаха   В) фаланга   Г) маніпула
4.     Полководці А. Македонського, які після його смерті поділили між собою його імперію:
А) сатрапи   Б) гегемони   В) тетрархи   Г) діадохи
5.     Період домінування грецької культури та мови у Східному Середземномор’ї після розпаду імперії А. Македонського:
А) доба великої колонізації   Б) гомерівська доба   В) доба еллінізму  
Г) архаїчна доба
6.     Похід А. Македонського на Схід розпочався:
А) 334 р. до н.е.   Б) 333 р. до н.е.   В) 323 р. до н.е.   Г) 395 р. до н.е.
7.     Який філософ був учителем А. Македонського?
А) Арістотель   Б) Арістодем   В) Платон   Г) Арістарх
8.     Яка з елліністичних держав проіснувала найдовше?
А) Царство Селевкідів   Б) Єгипет   В) Пергамське царство   Г) Елліністична  Македонія
9.     Укажіть, яка з подій Східного походу А. Македонського відбулася раніше за інші:
А) битва під Гавгамелами   Б) битва поблизу міста Ісса   В) захоплення Персеполя       
Г) захоплення Тіра
10. Укажіть ім’я відомого вченого доби еллінізму, який був автором математичної енциклопедії:
А) Епікур   Б) Евклід   В) Архімед   Г) Зенон
11.  Яке місто заснував А. Македонський в Єгипті?
А) Александрополь   Б) Александрія   В) Овідіополь   Г) Александрівськ
12. У 1954 р.   було відкрито залишки єдиного в Північному Причорномор’ї давньогрецького театру в:
А) Ольвії   Б) Пантикапеї    В) Феодосії    Г) Херсонесі
13. Александрійська бібліотека, науковий центр держави Птолемеїв, розташована в:                    
А)  Академії   Б) Лікеї    В) Музейоні   Г) Парфеноні
14. «Диво світу» — Колос, статуя бога сонця Геліоса,— розташоване на острові:                           А) Родос   Б) Крит  В) Сицилія   Г) Кіпр
15.    Після завоювання Персії армія А. Македонського вирушила до:
А) Китаю   Б) Греції   В) Азії   Г) Інді
16.   Держава  Александра Македонського після його смерті:
А) продовжувала підкоряти інших   Б) була захоплена сусідами   В) розпалася на окремі держави   Г) об’єдналася із сусідньою державою
17.  Завоювання А. Македонського були:
А) негативними для македонців   Б) ґрунтом для об’єднання античної і східної цивілізацій       В) не принесли нічого позитивного   Г) виснажливими       
 18. Армія Александра Македонського розбила війська царя Пора в:                                                                                                            
     А) Єгипті    Б) Персії    В) Індії   Г) Ассирії
19.  Важко озброєні македонські кіннотники:
     А) гетайри    Б) діадохи   В) маніпули    Г) триреми
20.  А. Македонський помер у:
     А) 313 р. до н.е.   Б) 323 р. до н.е.   В) 333 р. до н.е.   Г) 303 р. до н.е.
21. Спеціально оброблена шкіра тварин для письма:
     А) папірус   Б) береста   В) пергамент   Г) сувій
22. Перша битва македонців з персами відбулася біля:
     А) річки Гранік   Б) міста Ісс   В) селища Гавгамели   Г)  міста Тір
23. Битва військ А. Македонського та Дарія ІІІ у 333 р. до н.е. відбулась біля міста:
     А) Іліон   Б) Ісс   В) Астм  Г) Вавилон
24. Вирішальна битва армій Персії та Македонії поблизу с. Гавгамели відбулась:

     А) 334 р. до н.е.   Б) 333 р. до н.е.   В) 332 р. до н.е.   Г) 331 р. до н.е.


2)    Тестовий контроль № 6.
Завдання необхідно виконати до  31 березня 16:00 ред. 

          Код доступу 641884

Про результати роботи повідомте через групу. 





Всесвітня історія. 6 клас.                                                  ДАТА. 20 березня.

Узагальнення знань за темою «Доба еллінізму. Імперія Александра Македонського».

ЗАВДАННЯ.
1.    Повторити матеріал, виконуючи завдання П. 43 (в робочих зошитах; завдання не переписувати – вказувати № і виконувати)

2.    Скласти тематичний кросворд, використовуючи матеріал П. 33-42 підручника.










Всесвітня історія. 6 клас                   ДАТА. 13 березня.
Тема. Утворення імперії Александра Македонського. Практичне заняття «Формування життєвої позиції діяча»
Ви повинні навчитися:
-          характеризувати діяльність Александра Македонського,
-          формулювати життєву позицію історичного персонажа,
-          ознайомитися зі Східним походом Александра Македонського,
-          визначити основну мету та наслідки походу,
-          аналізувати візуальні джерела та історичні документи,
-          розвивати навички роботи з історичною картою.
Посилання на сайти, які допоможуть виконати завдання
Олександр Македонський - цар Македонії, геніальний полководець, видатний адміністратор, політик. Засновник великої держави, що охоплювала Македонію, Грецію, завойовану Перську імперію та Єгипет.
У віці 16 років батько вперше довірив йому кермо влади. Філіп ІІ вирушив в цей час завойовувати Візантію. На батьківщині піднялося повстання фракійських племен, але юному Македонському вдалося його придушити, проявивши себе успішним полководцем. Через 2 роки він уже командував військом в битві при Херонеї. Короля Філіпа ІІ вбили в 336 році до н.е. і Олександра проголосили царем.
Як ми побачили у відео, в особі Александра Македонського дивним чином поєднувались такі якості, як обережність та ризик, розсудливість та інтуїція. Як й у Філіппа ІІ в Александра спостерігали ті самі некеровані вибухи гніву та  пориви ентузіазму. Занурившись у світ міфології, він уявив, що в його венах тече кров героїв - його предків. Оскільки Александр вважав себе надлюдиною, він й поводився як надлюдина. Його недоліки ніщо порівняно з його перевагами: завзяттям і творчим поривом. Досвідчений вершник, грізний повелитель, найбільш видатний з усіх полководців, він виявляє себе і як геніальний організатор. Александр також цікавився й духовним життя.
Що відрізняло Олександра Македонського від інших правителів? Він брав вірування й традиції захоплених територій, не насаджував свою культуру завойованим народам. Завдяки такій політиці повстань на підкорених територіях не було, але, разом з тим, серед співвітчизників царя вона викликала бурю невдоволення. Пізніше цю систему будуть застосовувати на практиці давньоримські імператори. Його тактичні схеми сьогодні викладаються у ВНЗ та військових академіях усього світу.

Робота з підручником.
-          Виконайте вправу 1 на стр. 158, використовуючи пункт 1 параграфу 40-41, стр. 152-155 у підручнику.
-          Запропонуйте правильний варіант виконання завдання. Укажіть, скільки років потрібно додати до числа 323 чи відняти від нього, щоб установити правильні дати подій.
-          Усно опрацюйте завдання на стр. 158
Завдання для виконання в зошитах.  
22221. Працюючи із запропонованими джерелами інформації та підручником П.40-41, укладіть історичний портрет Александра Македонського. Зробіть висновок про його життєву позицію.
Скористуйтеся пам’яткою.
112. Складіть хронологічну таблицю «Східний похід Александра Македонського».
Дата
Подія
Результати та наслідки




















Всесвітня історія. 6 клас                   ДАТА. 17 березня.
Тема. Сармати на території України.
Ви повинні навчитися:
Мовою першоджерел:
1.      «Жінки савроматів ведуть такий спосіб життя: разом із чоловіками й без них їздять верхи на полювання й на війну й одягаються так само, як і їхні чоловіки. Савромати говорять скіфською мовою, але з давнього часу перекрученою, тому що амазонки недостатньо засвоїли собі скіфську мову. Щодо шлюбу дотримуються в них наступних правил: жодна дівчина не виходить заміж, перш ніж не вб’є ворога, деякі жінки у них доживають до старості й умирають дівками, тому що не в змозі виконати такої вимоги». Геродот, «Історія», 431-425 рр. до н.е.

2.       «Їхні [сарматів] жінки їздять верхи, стріляють з луків та кидають дротики, верхи стинаються із супротивниками, поки вони дівчата; заміж вони не йдуть аж доколи не вб’ють трьох ворогів… Заміжні перестають їздити верхи, поки не з’явиться потреба усім поспіль рушити в похід». Гіпократ, «Про повітря, води та місцевості», початок IV ст. до н.е.

3.      «Якщо навіть їх [сарматів] не боятися, то можна зненавидіти, побачивши груди, прикриті шкурами і довгим волоссям. Та й ті, хто, як вважають, походять з грецького міста, також носять замість вітчизняного костюма перські шаровари». Овідій, «Сумні пісні», І ст. н.е.

4.      «Роксолани, народ сарматського племені, яких надихнуло те, що минулої зими вони порубали дві римські когорти, вдерлися в Мезію кількістю у дев’ять тисяч вершників, але внаслідок своєї неприборканості й попереднього успіху мали на увазі більше грабунок, ніж боротьбу. Таким-то чином третій легіон, у з’єднанні з допоміжними військами, напав на них зненацька у той час, коли вони розсипалися по країні, не прийнявши запобіжних заходів. У римлян було все пристосоване до бою, сармати ж були розсіяні внаслідок спраги здобичі або обтяжені вагою вантажів, і в той час як їхні коні через слизькість доріг не могли мати своєї швидкості, були побиті, немов зв’язані. Справді, дивно, що вся хоробрість сарматів полягає як би поза ними самими. Немає нічого більше полохливого, якщо потрібно боротися пішим, але як тільки вони з’являться ескадронами, майже ніяке військове шикування не в змозі вчинити їм опору. Але тоді, у мокрий день і на льоду, що танув, ні довгі піки, ні довгі мечі, якими вони б’ються обома руками, не могли їм служити через падіння коней і вагу лускатих панцирів. Ці прикриття носять у них проводирі й усі шляхетні. Воно складається із залізних блях або дуже твердої шкіри й не пропускає удари, однак незручне, коли потрібно піднятися [після падіння]. Разом із тим, вони потопали в глибокому й пухкому снігу. Римський солдат, не стиснутий панцирами, нападаючи з коротким метальним списом або довгими піками, коли було потрібно, легким мечем заколював беззбройного сармата (тому що в них немає звичаю захищатися щитом), поки, нарешті, деякі вцілілі від бою не зникли в болотах. Там їх доконали суворість зими й страждання від ран. Коли про цю перемогу стало відомо в Римі, Антоній, правитель Мезії, був нагороджений тріумфальною статуєю». Тацит, І ст. н. е.

5.       «Усе, що за віком і статтю непридатне для війни, тримається біля возів і займається мирними справами, а молодь, з раннього дитинства зріднившись із їздою верхи, уважає ганебним ходити пішки, всі вони внаслідок різноманітних вправ є добрими вояками. Майже всі алани високі на зріст і гарні, з помірно-білявим волоссям; вони страшні стримано-грізним поглядом своїх очей, дуже рухливі внаслідок легкості озброєння й у всьому схожі на гунів, тільки з більш м’яким і більш культурним способом життя. Як мирний спосіб життя приємний людям спокійним і тихим, так їм приємні небезпеки й війни. У них увижається щасливим той, хто випускає дух у бою, а старих або померлих від випадкових хвороб вони переслідують жорстокими глузуваннями як виродків і боягузів. У цих племен більше вправності для розбою, ніж для відкритої війни, вони озброєні довгими піками, носять панцирі з нарізаних і вигладжених шматочків рогу, нашитих на зразок пір’я на лляний одяг…
Немає у них ані храмів, ані святилищ, не можна побачити покритого соломою намету, але вони встромляють у землю, за варварським звичаєм, оголений меч і благоговійно поклоняються йому, як Марсу, покровителю країн, по яких вони кочують. їхній спосіб передбачати майбутнє дивний: пов’язавши в пучки прямі вербові лозини, вони розбирають їх у визначений час з якимись таємничими заклинаннями й отримують вельми визначені вказівки про те, що передбачається. Про рабство вони не мали розуміння: усі вони шляхетного походження, а ватажками вони й тепер обирають тих, хто протягом довгого часу відзначився в битвах». Аміан Марцелін, «Римська історія», IV ст. н. е.

6.       «Я вагаюся, чи відносити народи певкінів, венетів [слов’ян] і феннів до германців чи сарматів. Зрештою, певкіни, яких дехто називає бастарнами, щодо мови, способу життя, місць проживання і житла ведуть себе як германці. Всі вони живуть у бруді, а вельможі в бездіяльності. Змішаними шлюбами вони спотворюють себе, майже як сармати. Венети багато засвоюють від їхніх [сарматських] звичаїв, адже вони обходять з розбійницькими зграями всі ліси й гори між певкінами і фенами. Однак вони радше мають бути віднесені до германців, оскільки і доми будують, і носять [великі] щити, і мають перевагу в тренованості й швидкості піхоти – це все їх відрізняє від сарматів, які живуть у возах і на коні».Тацит, «Германія», (І ст. н. е.)

Пригадайте, які ще кочові племена заселяли територію України з VІІ ст. до н. е. до ІІ ст. до н.е.



Завдання для виконання в зошиті.
Стр.161 підручника, рубрика «Знаю нове», завдання № 1-4 .

1 комментарий:

  1. Життя іноді може бути веселим, одна хвилина прекрасна, а наступна - зовсім інша. Ми з чоловіком прожили дуже красиве життя до несподіваного хаосу, життя без вад і недовіри, поки у нас не було проблем з підтримкою наших дітей, він перестав платити і знайшов пригоду за межами флірту зі своїм заповітним подружжям. все, що я страждав. і для того, над чим я працював над непотрібним задоволенням, я відчував у собі цю порожнечу, я не мав уявлення, як допомогти мені з’єднатися з ним, тому що він не повернувся додому, пізно просидів, пив, курив, займався різними речами, які він ніколи не робив зробив. Але завдяки людині, яка принесла радість і стабільність у мій дім, доктор Егвалі, людина добрих справ, настільки справжній і поступливий, бо я намагався і мав довіру. Поговоріть з ним про те, що вас турбує, і ви будете раді, що це зробили. WhatsApp або Viber +2348122948392 або електронною поштою dregwalispellbinder@gmail.com

    ОтветитьУдалить